Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikamaiseksi pukeutumisen muuttaminen?

Vierailija
06.10.2013 |

Mistä tällaisessa teidän mielestä voisi olla kyse? Minulla on ystävä, sanotaanko vaikka Laura. Laura oli teininä todella tyttömäinen/naisellinen. Sitten yhtäkkiä kun Laura oli 17v, hän alkoi pitää löysiä farkkuja ja huppareita. Aika pian hän ajoi hiuksensakin aivan lyhyeksi. Vaatteet oli siis miesten osastolta, ei mitään boyfriend farkkuja tms. Tuota kesti jonkun vuoden jona aikana Laura myös ilmoitti seurustelevansa naisen kanssa ja olevansa kiinnostunut vaan naisista.

Ei se minua haitannut yhtään, ajattelen että kaikki saa olla mitä on. Mutta sitten Laura alkoi kertoa olevansa mies, ja ettei hän ole tyttö tai koskaan ollutkaan. Häntä piti jopa puhutella eri nimellä ja ei saanut muistuttaa tai näyttää valokuvia hänen tyttömäisistä ajoistaan.

18-vuotiaana Laura kertoi eronneensa naisystävästä. Sitten alkoikin pikkuhiljaa olla esim. tiukempi paita löysien housujen kanssa ja Laura alkoi taas kasvattaa hiuksia. Puhuttelin häntä vielä sillä nimellä jolla hän oli käskenyt puhutella kun kertoi olevansa mies ja hän meni siitä jotenkin hämilleen.

19-vuotiaana Laura oli muuttunut taas aivan naiselliseksi.

Nykyään hän on menossa naimisiin miehen kanssa ja hänellä on kaksi lasta. Kun olen yrittänyt ystävällisesti tiedustella, mistä tuo johtui silloin niin hän ei osaa sitä sanoa. Tiedän, että hän kertoisi kyllä jos tietäisi sillä puhumme aivan kaikesta. Olen kysynyt, että voiko tuollaista sitten tapahtua vielä uudelleen mutta Laura sanoi että ei tulisi mieleenkään enää yli parikymppisenä alkaa itseään muuttamaan. Niin ja nykyään Laura sanoo olevansa kiinnostunut vain miehistä, tosin myöntää että ehkä hän on ihan jossain määrin bi. Kysyin että jos hän joskus eroaisi niin voisiko seurustella tai harrastaa seksiä naisen kanssa, niin kuulemma ehdottomasti ei.

Voihan tottakai olla jokin kriisi identiteetin kanssa, mutta miten voi alkaa väittää olevansa toista sukupuolta ja palata sitten takaisin "naiseksi"?

Ja miten voi olla kiinnostunut vain naisista, jos sitten myöhemmin ei kuitenkaan enää ole?

Niin ja hänellä ei ole ollut lapsena tai tuota nuorempana mitään ajatuksia että haluaisi olla poika... Ja hän on biologisesti täysin nainen. Eikä ole taustalla esim. hyväksikäyttöä tms.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä sinä oikeastaan voi ikinä saada selville, kokeeko ystäväsi oikeasti olevansa mies, vai oliko se vaan sen hetkinen juttu. Hänellä nyt kuitenkin on lapset miehen kanssa, ja hän varmaan joutuu ajattelemaan niitä lapsiakin, eikä vaan omia identiteettijuttuja. Hän varmaan häpeääkin tätä vaihettaan vähän, joten on parempi ettet ota sitä enää esille.

Itse ostin teininä vaatteeni poikien osastolta, ja kuuntelin ganstarappia. Tukkani myöskin saksin omin kätösin lyhyeksi enkä meikannut, ettei vaan kukaan luulisi minua pinnalliseksi. Onneksi minusta ei ole valokuvia siltä karmealta ajalta.

Vierailija
2/3 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä mistä siinä oli kyse? Laura koki että hän haluaa tai hänen tarvitsee nyt elää miehenä, ja sittemmin muutti mielensä. Ihminen muuttuu ja kehittyy ja kokeilee erilaisia asioita elämänsä aikana. Jotkut asiat ovat hyviä ja jäävät lopullisiksi, toiset eivät olekaan niitä pysyviä päätöksiä. Seksuaalisuuttakin voi olla monenlaista, ei kaikki ole suoraviivaisesti heteroita tai homoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kun edeltävä, luulen että on etsinyt itseään. Tuo miksi halusi olla mies, niin ehkä ajatteli että olemalla "mies" on helpompi olla sen naisystävän kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi