Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIES EI SUOSTU DNA-testeihin...

19.07.2006 |

... onko kokemuksia? mulla pattitilanne... haluan että lapsellani on isä! vaikka emme yhdessä ole.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei ihan sama tilanne ole. Mutta olen itse kieltänyt isyyden selvittämisen ja nyt kun lapsi on jo yli vuoden on eräs mies menny sanoon lastenvalvojalle että uskoo olevansa isä. Ei mun mielestä ole. Ja nyt kun me ollaan lapsen kanssa käyty verikokeissa ni tää kyseinen herra ei itse ole mennyt varaamalleen ajalle ja eikä myöskään sinne verikokeisiin. Ja ainakin lastenvalvoja mulle sanoi että voin sit halutessani vaatia että virkavalta hakee sen sinne kokeisiin ja niin ajattelin tehdä kun sit loppuu tuo kiusanteko.

Vierailija
2/4 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen on mentävä tosissaan dna- testeihin, tahi virkavalta hakee hänet paikalle. Isyyden hän voi silti olla tunnustamatta, vaikka dna- testi osottaisikin hänet lapsen isäksi. Mikä on Perseestä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain itse haluat, asia voidaan viedä oikeuteen ja halusi tämä isä tai ei niin testeihin on silloin oikeuden määräyksestä mentävä, ei siinä ole juurikaan nenään koputtamista. Tuomioistuin katsoo onko testien tulos riittävä isyyden vahvistukseen. Mikäli isyys on vahvistettu tuomioistuimessa sitä lienee aika vaikea purkaa, purku nimittäin menee siinä tapauksessa korkeimpaan oikeuteen. Isä ei tässä tilanteessa voi asiaa itse kumota mitenkään vain kieltäytymällä isyydestä. Tokihan hänellä ei esimerkiksi ole mitään velvollisuutta esim. tavata lasta, tapaaminen on etävanhemman oikeus eikä mikään pakko.

Vierailija
4/4 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun itse olin asian tiimoilta yhteydessä lastenvalvojaan, minulle sanottiin että isä on velvoitettu menemään testeihin ja jos hän (virkavallan edustajien) pyyntöjen jälkeenkin vielä vastustelee voidaan hänet todeta ilman testejä isäksi oikeuden päätöksellä. Siis ainakin pari vuotta sitten asia oli näin. Eli on fiksumpi suostua testeihin saa ainakin varmasti varmuuden asiasta, muuten voidaan kieltäytymisen perusteella todeta isäksi ilman niitä testejä. Kannattaa vielä varmistaa tämän hetkinen käytäntö lastenvalvojalta.

murmeliitta