Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haukkumalla saa itsestään fiksun?

Vierailija
05.11.2013 |

Eli mitkä on sellaisia arkipäiviäisiä asioita joita haukkumalla saa itsensä kuulostamaan niin fiksulta, paremmalta ja hienommalta ihmiseltä. (Enkä tarkoita mitään kovia aiheita, vaan ihan materialistisia yms.)

Itsellä tulee ainakin mieleen Kauniit ja rohkeat.

ps. enkä tarkoita, että näin todella kävisi, vaan nämä haukkujat luulevat niin käyvän :)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi varmaa nakkia: Finnair ja Windows. Kun on nähnyt Heathrow'n tai Schipholin odotusaulan ikkunasta Singapore Airlinesin 747:n, on jo niin kokenut maailmanmatkaaja että Finski pitää murjoa lyttyyn mennen tullen. Ja kun osaa siirtää tiedoston C-asemalta muistitikulle, on jo pätevä haukkumaan Microsoftin koko tuotannon.

Vierailija
22/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, ihan toden totta mielestäni bb:n katsojan täytyy olla vähän tyhmä, muuten ei pystyisi käyttämään aikaansa, nimenomaan: sellaiseen aivosaastaan.

Ja minä todellakin olen se, joka vuosittain olen katsonut sarjaa aina muutaman minuutin ehkä kolmena päivänä; enempään en pysty, mutta toisaalta, näin tiedän mistä puhun.

Ap: näiden "bb:n katsojien" ja seiskapäivää-lukijoiden mielestä et koskaan voi vaikuttaa fiksulta, jos arvostelet heitä - vaan olet aina sievistelevä ja valheellinen tyyppi, joka kuitenkin lukee salaisesti Seiskaa. Vähän niinkuin monen homon mielestä kaikki heterotkin loppujen lopuksi ovat "vähän homoja", eivätkä suostu uskomaan, ettei näin todellakaan ole. 

Jos haluat vaikuttaa fiksulta, neuvoni on, että osoitat tuntevasi historiaa. Harvat seikat saattavat sinut yhtä nopeasti älykön maineeseen, kuin jos siteeraat ennenvanhaisia hallitsijoita tai pudottelet ohimennen anekdootteja vaikkapa Ranskan hovista. Tuo voisi olla nerokasta siksikin, ettei tarvitsisi seurata maailman nykypolitiikkaa, jos se ei oikeasti kiinnosta, mutta silti saisit esiintyä melkoisen tietäväisenä.? Mitäs sanot? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 15:05"]

No mutta, ihan toden totta mielestäni bb:n katsojan täytyy olla vähän tyhmä, muuten ei pystyisi käyttämään aikaansa, nimenomaan: sellaiseen aivosaastaan.

Ja minä todellakin olen se, joka vuosittain olen katsonut sarjaa aina muutaman minuutin ehkä kolmena päivänä; enempään en pysty, mutta toisaalta, näin tiedän mistä puhun.

[/quote]

No en kyllä sanoisi, että muutaman minuutin perusteella tiedät mistä puhut. Mä esim. olen itseni ja muiden mielestä fiksu ihminen, mutta olen silti muutaman kauden verran katsonut BB:tä. Kyllähän se tietysti alkaa toistaa itseään enkä ole enää jaksanut sitä katsoa, mutta mun mielestä oli hauskaa vähän niin kuin tutustua niihin ihmisiin ja toisaalta seurata tilanteita sosiaalipsykologiselta kannalta.

Lisäksi moni kaipaa aivojen nollausta, kuka sen sitten tekee milläkin tavalla on ihan jokaisen oma asia eikä mielestäni kerro suoraan fiksuudesta mitään. Olen tosin huomannut, että ihmiset, joille fiksuus on kaikkien korkein arvo, paheksuvat kaikkea, mikä ei ainakin näennäisesti kartuta sivistystä. Yhtenä esimerkkinä aurinkolomat, joiden ainut tavoite on relata, syödä hyvin ja saada aurinkoa. "Fiksuuteen sairastunut" ei sellaista ajatusta kestä, koska matkailunkin kuuluu olla vakavaa itsensä kehittämistä joka hetki. Kaikki ns. kevyt on kauhistuttavaa, koska heidän fiksuutensa on ilmeisesti niin haurasta sorttia, että se murenee heti jos tekee jotain ei niin älypainotteista.

13

Vierailija
24/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan vielä, että esim. noihin BB:n sosiaalipsykologisiin seikkoihin ei oikein pääse käsiksi vilkaisemalla ohjelmaa pikaisesti.

Pakkohan BB:stäkään ei ole pitää (enkä mäkään tosiaan enää ole jaksanut katsoa, kun tuotannon ideatkin alkavat toistaa itseään joka vuosi), mutta siitä pitämättömyys ei mun mielestä automaattisesti osoita korkeaa älyä eikä siitä pitäminen automaattisesti osoita alhaista älyä. Ihmisillä voi olla niin monenlaisia näkökulmia ja intressejä tuollaisenkin ohjelman seuraamiseen.

13

Vierailija
25/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:28"]

Konservatiiveja, "vanhanaikaisia" ihmisiä haukkumalla pääsee heti suvaitsevan ja empaattisen ihmisen kirjoihin.

[/quote]

Konservatiivinen, vanhanaikainen mummohan ei ole suvaitsevainen eikä empaattinen?

No joo. Potkimalla mummoja puistokävelyillä, kuten moniosaavat nykynuoret tekevät Helsingissä saat varmasti vielä papukaijamerkin empaattisen ja suvaitsevan mielleyhtymän lisäksi. Saatat saada jopa parin kukkahattutädin silittämään päätäsi.

[/quote]

Suurin osa nuorista ei potki mummoja, eikä edes harkitse potkivansa.

Voisitkohan laittaa esim. linkin viime aikaisiin tapahtumiin, tai tilastoihin joissa näkyy kuinka nimenomaan nuoret ovat ryöstäneet ja potkineet mummoja?

Luuletko, etteivät ihan aikuiset ihmiset tee niille mummoille pahaa?

Tämä on taas sitä yhdenlaista nuorten mollaamista, jolla nostaa itsensä jalustalle.

Vierailija
26/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:28"]

Konservatiiveja, "vanhanaikaisia" ihmisiä haukkumalla pääsee heti suvaitsevan ja empaattisen ihmisen kirjoihin.

[/quote]

Konservatiivinen, vanhanaikainen mummohan ei ole suvaitsevainen eikä empaattinen?

No joo. Potkimalla mummoja puistokävelyillä, kuten moniosaavat nykynuoret tekevät Helsingissä saat varmasti vielä papukaijamerkin empaattisen ja suvaitsevan mielleyhtymän lisäksi. Saatat saada jopa parin kukkahattutädin silittämään päätäsi.

[/quote]

Suurin osa nuorista ei potki mummoja, eikä edes harkitse potkivansa.

Voisitkohan laittaa esim. linkin viime aikaisiin tapahtumiin, tai tilastoihin joissa näkyy kuinka nimenomaan nuoret ovat ryöstäneet ja potkineet mummoja?

Luuletko, etteivät ihan aikuiset ihmiset tee niille mummoille pahaa?

Tämä on taas sitä yhdenlaista nuorten mollaamista, jolla nostaa itsensä jalustalle.

[/quote]

En osaa laittaa linkkiä tilastoihin tai edes uutisiin. Kukkahattutädeistä sen sijaan voin laittaa linkkiä jos haluat. Itseasiassa se taitaa onnistua, kun laitat googlen hakusanaksi Helsingin opetusvirasto. He ovat ensimmäisenä silittämässä sinun ja muiden ongelmanuorten päätä.

Vierailija
28/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä see on niin ettei minkään mollamalla saa annettua itsestään fiksua kuvaa. Paras olla hiljaa, jos ei voi sanoa mitään hyvää. Tämä on sielun sivistystä.

Vierailija
29/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

persuja haukkumalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi