Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokavalio- ja elämäntapakäännytys ärsyttää

Vierailija
05.11.2013 |

Tuttavani jakaa facebookissaan jatkuvasti erilaisia ruokavalioon ja elämäntapoihin liittyvää "valistusta". Hänestä on tullut lähes kiihkouskovainen käännyttäjä näissä asioissa. Tuntuu ettei tee mieli enää pitää minkäänlaista yhteyttä, kun tämä ihminen vie kaiken energiani käännytyspuheillaan. Aikaisemmin hän oli aivan tavallinen. Hän varmasti tarkoittaa vain hyvää, mutta tämä jatkuva paasaaminen ja nettispämmin jakaminen tuntuu kummalliselta. Miten hän voikaan olla niin kiinnostunut siitä mitä muut syövät tai miten elävät?

Muilla vastaavia kokemuksia ja miten olette pärjänneet?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on heitä, jotka innostuessaan haluavat jakaa innostuksena. Oli se sitten poliittinen kanta, uskonto, harrastus, automerkki tai ruokavalio. Ovathan he aika rasittavia, ja kaikkein rasittavinta on kuunnella saman ihmisen palopuheet jo ties kuinka monennelle "loistavalle" asialle. Eräskin takavuosien tuttuni saarnasi anarkismia, kommunismia, jainalaisuutta ja buddhalaisuutta - ja kaikki tämä parin vuoden sisällä.

Vierailija
2/3 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuulostaa tutulta tuo monen "loistavan" asian käännytys myös tuttavani tapauksessa: Ensin tuli kasvisruokavalio, sitten luomuruoka, karppaus, ja viimeisimpänä paleo. Intensiteetti hehkutuksissa senkun lisääntyy. Välillä huvittaa, mutta harmittaakin kun hänelle ei enää mikään tavallinen ruoka kelpaa - eipä tule siis kutsuttua kyläänkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua, niin tuttua. Jokunen työkaveri harrastaa karppaamista ja aina ne jaksaa siitä jauhaa. Minäkin olen kokeillut karppaamista muinoin ja luin siitä silloin paljon ja opiskelin asiat. Mutta sitä nämä työkaverit ei tiedä ja siksi julistavat ja "opettavat" minua. En ole viitsinyt sanoa, että itse olen konkari noissa asioissa, mutta se on menneen talven lumia. En ymmärrä miksi toisten pitää niin tuoda esiin se oma ruokavalionsa ja harrastaa tuota terveysterrorismia.