Kirjoitan tarinaa: Olisiko 1965 synt. naiselle hyvä nimi Jenni Johanna?
Tuollaista olen kaavaillut.
Kommentit (45)
Minustakin Jenni on liian nuorekas. Parempi olisi esim. Sari, Anne, Merja.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 11:54"]
Sari, Tiina, Jaana, Niina
[/quote]
Lisäksi Minna, Satu, Anne, Leena, Riitta, Taina, Eija, Tuija, Merja, Mervi, Heli... Siinä muutamia luokkakavereitani ala- ja yläasteelta sekä lukiosta. Ja 1965 on syntymävuoteni. :)
Jos yleisestä trendistä poikkeavia nimiä haluat, niin Reetta, Margit ja Birgit tulevat minulle mieleen. Nuokin kaikki syntyneet vuonna 1965. :)
Anu Johanna tai Mervi Maarit uskottavampi. Jennit on syntyneet 1978-1985 välillä.
Olen 1965 syntynyt nainen ja Jenni ei ole kyllä sen ajan nimi. Anne, Tiina, Tuula, Minna, Kirsi, Saija, Leena, Anneli, Marjukka tms. parempi. Johanna on hyvä ;-)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 12:50"]
Tunnen muutamankin 60-luvulla syntyneen Annen, heistä ainakin kaksi on varmasti Anne Maarit.
[/quote]Mäkin tunnen 60-luvulla syntyneen Anne Maaritin
minä tunnen yhden -67 t. -68 syntyneen Jennin, joten kyllä heitä oli, ei tosin monia. Minna, Satu, Sari, Mari, Anne, Johanna, Virpi yms. oli yleisempiä, mutta ei kaikilla ole yleistä nimeä. En tunne montaa itsenikään nimistä, tosi se nimi ei ole koskaan ollutkaan muodissa, kuten Jenni sitten vähän myöhemmin (on niin ruma nimi...)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 12:01"]
Mustakin Jenni on vähän nuorempien nimi, mutta ei kyllä Virpi tai Tarjakaan tunnu hyvältä, ne on 50-luvulla olleet muodissa. 60-luvun puolivälissä syntyneitä tuttuja on mm. Marika, Anne, Kirsi, Annika, Sari.
[/quote]
Mun nimi on Tarja ja olen syntynyt 1966 ja kyllä meidän koulussa oli samanikäisiä Tarjoja 3.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 12:24"]Eikös olisi parempi sijoittaa tarina lähemmäs nykyaikaa, ettei olisi näin työlästä?
[/quote]
Heh :). Onko sinusta tosiaan kauhean työlästä se, että ap kysyy asiaa täällä? Tai edes sekään, jos käy Väestörekisterikeskuksen sivuilla?
Minäkin tykkään kirjoitella tarinoita ja taustatietojen etsiminen on hauskaa.
Ei tulisi mieleenkään muuttaa tarinan aikajaksoa sen takia, etten sekunnissa tiedä jonkun nimen yleisyyttä.
[/quote]
No vaikuttaa se hiukka työläältä, jos keskeinen kirjallinen referenssi on "salkkarit" ja se, että täällä pitää sitten kädestä pitäen kysellä kun ajoitus on monien asioiden suhteen pielessä. No ankronismiakin voidaan pitää kirjallisuudessa "tyylikeinona".
Jennejä on itse asiassa ollut kaikkein eniten 80-90-luvuilla väestörekisterikeskuksen mukaan. Ei tosin ollut harvinainen 60-70-luvullakaan. Johanna oli juurikin 60-70-luvulla yleisimmillään. Eli varsin hyvä yhdistelmä minusta, etenkin jos hahmosi on moderni ja liberaali nainen :)
Jenni-serkkuni syntyi 70-luvun lopussa. Sitä nimeä hämmästeli silloin koko suku, että mikä tuo tuollainen nimi on? Joku sitten totesi, että ei nimi miestä pahenna, jollei mies nimeä. Näihin muisteloihin verraten voisin ajatella, että vielä aiemmin ei tuota nimeä olisi annettu ollenkaan, alkoi yleistyä noilla main.
Tuo Johanna on hyvä toiseksi nimeksi, mutta Jenni on kyllä vähän liian nuorekas. Voisiko etunimeksi sopia vaikka Anna, Anne, Leena, Tiina, Katja...tai joku muu ihan nätti sen ajan nimi. Anna ainakin olisi sopivan ajaton nimi, jos mitään ihan mamma-nimeä ei halua käyttää.
Mun mielestä Jenni on 80-luvun nimi.... Ehkä ennemmin Eija, Tarja, Aija-Leena, Virpi...?
Ei, -65 syntyneen tyttären nimi on Jenni Johanna, siskoni on syntynyt 66 ja hänen luokallaan oli 4 Satua. Kirsi, Piia, Tuija, Anne, Tiina siinä muutama jotka tuon ikäisiä tunnen.
Katso Väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta millaiset nimet silloin ovat olleet suosiossa, ja minkä verran tuota haluamaasi nimeä on annettu.
Olen Jenni Johanna ja syntynyt 70 luvulla :)