Kissaihmisille:
Kuinka paljon kissanne "juttelevat"?
Minulla on puolivuotias kissa, joka on alkanut pitää aikamoista ääntä.
Se maukuu, kehrää koko ajan ja sanoo "kurkur". Olen miettinyt, että mitä se oikein haluaa. Ruokaa ja juomaa on, samoin puhdas hiekkalaatikko. Leikkii paljon ja tykkää olla sylissä.
Ei ole vielä ollut juoksuaikaa. Onko se eka juoksu vasta ensi keväänä? Kissa on sisäkissa, leikkautan sen kun tulee eka juoksu.
Kommentit (23)
Mulla on kaksi kissaa, kahdeksan ja yhdeksän vuotiaat. Molemmat leikattuja. Toinen on hiljaisempi kaveri, tyttö, joka maukuu vain kun ruoka-aika alkaa lähestyä. On paljon sylissä ja kehräilee kovasti. Mutta poitsu; maukuu maukumistaan lähes koko ajan, ja vieläpä kovalla äänellä. Ei kerjää mitään, on vaan kovin puhelias. Joskus maukumisella haetaan huomiota. Kun maukuu kovasti, taputan syliäni ja sanon "miuku (nimi muutettu :D) tule tänne" ja kissa juoksee maukuen paikalle. Aina ei kuitenkaan edes syli kelpaa, silloin annan vaan jutella, välillä vastailen. Tämä on muuten ihan söpöä, mutta kun tyypillä on asiaa aamuyölläkin aika paljon..
Minunkin kissa juttelee paljon. On yksivuotias ja leikattu poika. Minusta se on söpöä :) Katsoo silmiin ja juttelee :) Jos kysyn jotain niin se "vastaa" :)
Meillä on poikakissa. Selittää aamuyöllä tuolla puoliksi maukuvalla ja puliksi puhuvalla/kurnuttavalla äänellä, jopa ihmisen intonaatio mukana, että hän haluaa makkariin missä on muitakin ja selittä niin kauan että lapsi herää ja päästää omaan huoneeseensa. Yleensä kyllä jättää oven auki, mutta jos ei jätä niin se selittäminen jatkuu ja jatkuu.
Osaa myös tehdä monenlaisia temppuja, mitä yleensä koirat tekevät, kai noilla lapsilla joku maaginen kosketus on eläimiin...