Mikä rasva auttaisi peppuvaossa oleviin näppyihin?
OLen jo kokeillut peräpukamavoide scheriproctia ja hydrocortisoni voidetta mutta ei tunnu auttavan. Bepanthenikaan ei auta.
Näppylät on siis siinä persvaossa, ei pakaroissa ja ihan sieltä reiältä ylösasti menevät jonossa vakoa pitkin.
Pesen joka ulostamisen jälkeen vedellä, kuivaan ja rasvaan ja kohta on kaksi viikkoa mennyt kun nämä vaivaavat. :/ Alkuun oli haavaumakin siinä reiän kohdalla ja siihen auttoi noi rasvat mutta ei näihin näppyihin.
Kommentit (5)
Aijaa, luulin et ne ulkosiet pukamat on ihan siinä reiän lähettyvillä :( Hyi.
Ajattelin et noi on jotain bakteeriperäisiä ja et ne saa hapolla sulatettua pois :D Mikä ihme noi sit aiheuttaa, sisäiset pukamat ymmärrän miten ne syntyy mutta hassuja sitten nuo... höh. Mulla nuo ei oo kipeitä mutta istuessa ne tuntuu jos istuu jotenki hassusti tai seksissä jos mies levittää pakaroita liikaa (esim. takaapäin ei onnistu nyt ollenkaan).
ap
Mulla on ollut pari vuotta jo sellaisia paukamia pepussa, joskus helpottaa mutta ei ne lähde kokonaan pois :(
Ei ne mitään pukamia oo. Varmaan karvatupen tulehdus. sinkkivoide vois auttaa tai esim basibact.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 12:54"]
Ei ne mitään pukamia oo. Varmaan karvatupen tulehdus. sinkkivoide vois auttaa tai esim basibact.
[/quote]
Kiitos, luin netistä tuosta basibactista, lähden heti sitä ostamaan, kuulostais siltä että se vois vaikka auttaakin :)
ap
Lienevät ulkoisia peräpukamia. Niihin ei valitettavasti auta oikeastaan mikään. Paitsi leikkaus, joka on sen verran tuskallinen toipua, että sitä ei yleensä tehdä ellei pukamat aiheuta voimakkaita oireita.
Itsellänikin on noita pukamapalleroita peräreiän yläpuolella, mutta onneksi ne eivät aiheuta kipua ja harvoin vuotavat vertakaan, joten saavat olla. Anaaliseksin kyllä estävät ja takapuoli pitää isomman hädän jälkeen joku huuhtoa tai kosteuspyyhkeellä vielä viimeksi pyyhkiä, pelkkä kuiva paperi ei saa oikein tavaraa pois sieltä pukamaryhmyistä.