Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsen kaverisynttäreihin ilmoittautuminen

Vierailija
05.11.2013 |

muksulla kaverisynntärit keilauksen merkeissä. Kutusuissa pyysin ilmoittautumaan tiettyyn päivämäärään mennessä, viisi lasta luokasta ilmoittautui, kutsuttuja oli 14.
Lapsi kuitenkin sanoo, että ainakin 7 ilmoittautumatonta lasta vielä kuulemma tulossa keilaamaan, ratoja
olen varannut kolme, mutta meinaan nyt perua ne kaksi ylimääräistä rataa, koska 6 lasta ehtii mahtuu hyvin keilaamaan yhdelläkin radalla.
Mitäs jos noita ilmoittautumattomia lapsia paikalle kuitenkin ilmaantuu, sanonko vanhemmille ihan pokkana että sorry, ette ilmoittanut muksujanne joten kutsut peruttu teidän osaltanne?
Keilahallissa sanoivat, että jos perun ylimääräiset radat, ne luultavasti menevät saman tien ja toi 6 lasta on maksimimäärä yhdelle radalle.
Mitäs itse tekisitte vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eli jos pidän kaikki kolme rataa varmuuden vuoksi varattuna eikä lapset kuitenkaan sinne tule, maksan varmaankin 150E turhasta.

Vierailija
2/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin sähköpostiviestin/tekstarin niille, jotka ei ole ilmoittautuneet ja kysäisisin, ovatko tulossa vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkohteliasta molemmin puolin. Eli ilmoittumatta jättäminen ja sanoa paikalle tuleville menkää kotiin. Se olisi noloa lapsellesikin jos lähetät osan kutsutuista pois. Radalle mahtuu hyvin 4 keilaajaa. 6 on liikaa vaikka se jossain olisikin maksimimäärä. Sitten vielä tarkista miten kirjoitit ilmoittautumisen. Koska usein se on muodossa, että ilmoita jos et pääse. Näin moni voi sen automaattisesti olettaa.

Vierailija
4/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin ainakin kaksi rataa varattuna. Yksi rata maksaa muutaman kympin, joten ei sulle 150 ylimääräistä kustannusta tule.

Kuusi lasta per rata on aika paljon, yleensä neljä/rata on hyvä, jotta kaikki pääsee keilaamaan.

Vierailija
5/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin radat ja jakaisin lapset kolmella. Saisivat paikalla olijat keilata eikä tarvitsi odottaa omaa vuoroaan niin pitkään.

Vierailija
6/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä siis synttäripaketti johon kuuluu myös tarjottavat tietylle määrää lapsia, eli aika ison summan menetämme jos radat ja tarjottavat pidetään kaikille, kyseessä siis hohtokeilaus ja tais olla hiukan kalliimpaa kuin normi keilaus.
Kutsuihin laitoin vp 4.11 mennessä ja itse ymmärtäisin sen niin että vastataan joka tapauksessa, vaikka lapsi ei tulisikaan.
Mulla ei ole vanhempien sähköpostiosoitteita, antaakohan opettaja ne pyydettäessä?

Vierailija
7/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muodossa pyysit vastausta - joka tapauksessa tuli tai ei, vai vaan, jos ei pääse tulemaan vai jos pääsee tulemaan?

Aina on niitä, jotka ei pyynnöstä huolimatta vastaa mitään - tulivat tai eivät, ja se on epäkohteliasta ja ärsyttävää. Silti en kehtaisi ketään ilmoittamatta jättänyttä käännyttää ovelta kotiin. Pitäisin niin monta rataa, että kaikki varmasti mahtuu. jos tulee vähemmän, niin sitten muut saa keilata enemmän kun on vähemmän lapsia yhdellä radalla.

Vierailija
8/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 08:56"]kyseessä siis synttäripaketti johon kuuluu myös tarjottavat tietylle määrää lapsia, eli aika ison summan menetämme jos radat ja tarjottavat pidetään kaikille, kyseessä siis hohtokeilaus ja tais olla hiukan kalliimpaa kuin normi keilaus. Kutsuihin laitoin vp 4.11 mennessä ja itse ymmärtäisin sen niin että vastataan joka tapauksessa, vaikka lapsi ei tulisikaan. Mulla ei ole vanhempien sähköpostiosoitteita, antaakohan opettaja ne pyydettäessä?[/quote]

Eikö lapset kuitenkin ole sen kaiken arvoisia?! Todella julmaa olisi käännyttää lapsia pois ja jättää ilman tarjoilua aikuisten ajattelemattomuudesta johtuen. Ensi kerralla sitten järjästätte juhjat joihin teillä on myös varaa ettette joudu tuottamaan pettymystä mahdollisesti lapsille...Itse laskemm kuluihin aina vähän exrtaa...

Vierailija
9/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on kustannuskysymys, niin peru, jos ei ole, niin älä peru. Saavatpahan keilata oikein tosissaan jos on vain kaksi per rata.

Vierailija
10/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee aina, ei kannata harmistua. Kannataa aina varata viimeisen vastauspyyntöpäivän ja synttäreiden väliin muutama päivä niin että ehtii kysellä mattimyöhäiset ilmottautujat läpi, jos haluaa tarkan luvun.

Vierailija
11/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 08:48"]Sitten vielä tarkista miten kirjoitit ilmoittautumisen. Koska usein se on muodossa, että ilmoita jos et pääse. Näin moni voi sen automaattisesti olettaa.

[/quote]Jos laittaa tänne sanatarkan lainauksen tekstistä, niin kerromme miten kaikilla eri tavoilla sen voi tulkita :)

Vierailija
12/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaajalle nro 12. eli mulla luki siinä kutsussa että vp 4.11 mennessä. Miten tulkitset sen :)
Itse ainakin ajattelisin että ilmoitetaan myös siinä tapauksessa että kutsuille ei pääse.

Vierailija
13/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 08:56"]kyseessä siis synttäripaketti johon kuuluu myös tarjottavat tietylle määrää lapsia, eli aika ison summan menetämme jos radat ja tarjottavat pidetään kaikille, kyseessä siis hohtokeilaus ja tais olla hiukan kalliimpaa kuin normi keilaus. Kutsuihin laitoin vp 4.11 mennessä ja itse ymmärtäisin sen niin että vastataan joka tapauksessa, vaikka lapsi ei tulisikaan. Mulla ei ole vanhempien sähköpostiosoitteita, antaakohan opettaja ne pyydettäessä?[/quote]Kannattaa ottaa pelkästään tila sieltä ja tuoda itse tarjottavat, silloin ei ole niin tarkkaa että onko paikalla 6 vai 12. Meillä on tehty myös niin että menty ensin keilaamaan ja sen jälkeen viereiselle heselle syömään.

Vierailija
14/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 09:03"]vastaajalle nro 12. eli mulla luki siinä kutsussa että vp 4.11 mennessä. Miten tulkitset sen :) Itse ainakin ajattelisin että ilmoitetaan myös siinä tapauksessa että kutsuille ei pääse.[/quote] Lukiko kutsussa yksiselitteisesti että haluatte vastauksen sekä siinä tapauksessa että on tulossa tai että ei ole tulossa?

Usein kutsut on niin että pyydetään ilmoittamaan jos ei tule tai jos on allergioita yms.

Takaraja ei paljon auta jos tulkitsee että ei tarvi ilmoittaa jos on tulossa.

Vierailija
15/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa ei ymmärrä tuota vp:tä tai olettaa että vastataan vain jos ei pääse. Kannattaa aina laittaa mahdollisimman yksiselitteinen pyyntö "ilmoitathan viimeistään 4.11. jos et pääse"

Vierailija
16/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vp = vastausta pyydetään, joten kyllä pitäisi ymmärtää, että ilmoitetaan joka tapauksessa. Itse olen käyttäytynyt muotoilua ilmoitathan tulostasi tai mahdollisesta esteestä xx mennessä. Kaikki ovat aina ilmoittaneet karhuamatta aikomuksistaan. Tilanteessasi koittaisin kyllä tavalla tai toisella kysellä nuo vielä läpi, jotka eivät ole ilmoittaneet mitään.

Vierailija
17/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 09:03"]vastaajalle nro 12. eli mulla luki siinä kutsussa että vp 4.11 mennessä. Miten tulkitset sen :) Itse ainakin ajattelisin että ilmoitetaan myös siinä tapauksessa että kutsuille ei pääse.[/quote]Ihan liikaa tulkinnanvaraa.

Eli "vp"? Vastaus pyyntö? Missä tapauksessa?

Osa ei ajattelekaan että pitäisi vasta, jos on kerran tulossa kuten on kutsuttu.

Oliko sinulla myös selkeästi kerrottu se miten toivot heidän vastaavan? Monen mielestä se riittää että heidän lapsensa kertoo sinun lapselle että on tulossa.

Ensi kerralla sitten selkeäsanainen lause, jossa toivot yhteydenottoa (puhelinnumeroon tai sähköpostiin) ja vahvistusta kaikilta vanhemmilta, osallistuu lapsi tai ei. Silloin voit aika suurella varmuudella luottaa että ne ilmoittaa jotka aikoo tulla. Osa ei siinäkään tapauksessa ilmoita jos ei ole tulossa.

Vierailija
18/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, aika usein ihmiset ajattelevat myös että, jos en kerran mene niin ei minun silloin tarvitse mitenkään reagoida.

Vierailija
19/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen kanssa näitä jotka eivät ilmoita mitään.Sinuna peruisin radat.Turhahan se on sinulla maksaa tyjistä radoista,koska tän hetkisen tiedon mukaan eivät ole tulossa.

Itselläni on kanssa juhlat tiedossa ja laitoin kutsuja menemään.Osa ei ole ilmoittanut mitään,onko tulossa.Tuntuu hassulle varata ravintolasta pöytää näille ilmoittamattomille.Ja noloa itselleni varata ravintolasta pöytäpaikkoja,jotka sitten ovat ehkä tyhjillään ja jonoa olisi ovella.

Vierailija
20/41 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sanokoon niille ei-ilmoittautuneille kavereilleen, että synttäreille pitää ilmoittautua. Muuten ei pääse keilaamaan! Ja ilmoittautumiset suoraan sinulle.

Jos kutsut ovat päätyneet kavereiden vanhemmille saakka (mikä sekään ei ole aina varmaa), niin luulisi aikuisten ihmisten tajuavan, että tuollaiseen tilaisuuteen tarvitaan tarkka osallistujamäärä. Minä ainakin ymmärrän, ja ilmoitan aina kutsujalle pääseekö lapsi synttäreille vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä