Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä kortti kuivumassa, vaatii autoani käyttöönsä, mitä teen?!

Vierailija
04.11.2013 |

Tosi kurja tilanne.

Mies ajoi ylinopeutta ja kortti lähti. On nyt sitten ajellut työajoja ilman korttia.

Pidempiä maantieajoja mies ei uskaltaisi ajaa ilman korttia. Olen nyt kerran heittänyt hänet kauemmas, mutta mulla menee siihen sitten koko päivä ja joudun iltaisin tekemään omat hommat (työskentelen omalla toiminimellä). Mies ei edes kahveja tarjonnut mulle tuosta kyytsäämisestä, sain vaan huudot, kun en suostunut ajamaan ylinopeutta. :(

Sanoin, etten suostu enää heittämään.

Nyt mies keksi, että hän lainaakin sitten mun autoa. Koska jos ajaa firman autolla ja jää kiinni kortitta ajamisesta, tieto menee pomolle ja pelkää sitten, että menettää sen firman auton käytöstään.

Mitäs sitten, jos annan autoni miehelle, jolla ei ole ajolupaa, ja hän jää kiinni? Entä, jos hän ajaa kolarin? Saanko minä sakot? Suostuuko vakuutus korvaamaan vahingot tuollaisessa tapauksessa?

Tiedän, että kun sanon, ettei autoani saa lainata, mies vetää kamalat pultit. Että mikä avioliitto tämä on, kun ei edes yhtä autoa voi lainata.

Tosi kurja tilanne.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan juttu selvinnyt nyt 8 vuoden aikana?

Ei, koska korttia ei ole enää ollenkaan. Ajo-oikeus menetetty lopullisesti.

Vierailija
62/67 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaisin kyllä autoa.

Sopisimme että "en ole kortittomuudesta tiennyt" jos poliisi nappaa.

Ei autoa kortilla ajeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelaki 65§

Ajoneuvon luovuttaminen toisen kuljetettavaksi

Ajoneuvoa ei saa luovuttaa sellaisen henkilön kuljetettavaksi, jolla ei ole vaadittavaa ajokorttia tai jolta 63 tai 64 §:ssä tarkoitetusta syystä ilmeisesti puuttuvat edellytykset ajoneuvon kuljettamiseen.

Ajoneuvon luovuttajan on ennen ajoneuvon luovuttamista toisen käyttöön varmistauduttava, että kuljettajalla on vaadittava ajokortti.

Laki on laki. Mutta mikä on seuraamus?

"Hyvä puoli" kumminkin jos kameraan ajaa toisen autolla niin sakkoja ei tarvitse maksaa kummankaan. Postissa tulee kuva ja on myönnettävä tai kiistettävä oletko ajanut. Muuten ei kuljettajaa kysellä.... Pari eri kertaa näin on käynyt.

Vierailija
64/67 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on lapsellinen ja typerä mies. Ja se oli sinun valintasi.

Vierailija
65/67 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tällä palstalla rikolliseen tekoon yllyttäjiä?

Vierailija
66/67 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:32"]

Kas kun kumpikaan teistä ei tule ajatelleeksi sitä vaihtoehtoa, että mies hankkisi ihan ikioman auton. Sellaisen, jonka saa satasella, tai ainakin alle tonnin.

Anteeksi, mutta tuo mies ei todellakaan ole niin ihana - ei voi olla! - että sinun kannattaisi antaa autosi hänen ajettavaksi. Käytä järkeäsi, nainen, vaikka rakastunut oletkin!

Lähiomaista vastaan ei tarvitse todistaa, eikä rikoksesta epäillyn tarvitse olla rehellinen. Mutta miksi sinä eläisit laitonta ja moraalitonta elämää vain miehen vuoksi, kun muitakin ratkaisuja on?

Voi olla, että autovarkaus on iso rikos, mutta yleensä kyseessä ei ole varkaus vaan kaunisteltuna "luvaton käyttöönotto".

Niin. Mua todella on viimeiset kuukaudet kaduttanut, että menin miehen kanssa naimisiin. Jotenkin se siinä ennen avioliiton solmimista onnistui petraamaan käytöstään. Oltiin siis oltu yhdessä aiemmin ja lukuisat syyt johti siihen, että erottiin. Olin niin samperin TYHMÄ, että uskoin miehen vakuutteluja ja luulin sen muuttuneen.

On vaan niin käsittämätöntä, että jos mä sanon ei, ei käy. Ja perustelut on hyvät - mun mielestä ei paljon parempia perusteluja voi olla, kuin se, että sulla ei ole korttia. Ja olet jo aiemminkin ajanut holtittomasti mun autolla ja aiheuttanut kolarin. Niin ne perustelut ei kelpaa. Vaan mies murjottaa, marisee, kiukkuaa, valittaa, jankkaa, kun ei saa tahtoaan läpi.

Ja syyhän ei ole siinä, että hän on itse käytöksellään aiheuttanut tilanteen. Syy on typerän poliisin. Naurettavien nopeusrajoitusten. Jopa kuulemma mun, koska mä olen aina myöhässä ja hän sentään aina pyrkii olemaan ajoissa.

Mikä on naurettavaa, kaikki tuntee miehen kroonisena myöhästelijänä.

Surkuhupaista suorastaan on se, että jotenkin mutkan kautta on mun syy, että hän ei lähtenyt ajoissa työkeikalleen, jolloin joutui ajamaan ylinopeutta ja menetti korttinsa. Mä olen jotenkin osasyyllinen, koska olen kuitenkin itse joka paikasta myöhässä. Tuona kertana istuin kotona työhuoneessani tekemässä omia töitäni ja mulla ei ollut osaa ei arpaa miehen työkeikassa tai aikataulussa.

Olen alkanut epäillä, että mies on jotenkin henkisesti sairas tai sairastumassa.

Kyse on silkasta kuspäisyydestä, sllaiseksi synnytään. 

Jos tämä ketju ei ole provo niin etpä ihan täysillä pytyillä ajele itsekään. (pun intended) Törkeetä käytöstä ja ala-arvoista kohtelua miehen taholta siedät vuosikausia koska?!?!? se on muuten niin ihqu!?!? Monoa tollaselle kuspiälle ja välittömästi. 

Vierailija
67/67 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan antaisi autoani, ja suosittelen tuollaisen miehen lemppaamista muutenkin kun selkeesti pyrkii vain hyväksikäyttämään läheisiään.

Kerro meillekin, mistä sinä löysit kahdeksan vuotta sitten päättyneen ketjun?

Minä en löydä haulla edes eilistä.