Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä kortti kuivumassa, vaatii autoani käyttöönsä, mitä teen?!

Vierailija
04.11.2013 |

Tosi kurja tilanne.

Mies ajoi ylinopeutta ja kortti lähti. On nyt sitten ajellut työajoja ilman korttia.

Pidempiä maantieajoja mies ei uskaltaisi ajaa ilman korttia. Olen nyt kerran heittänyt hänet kauemmas, mutta mulla menee siihen sitten koko päivä ja joudun iltaisin tekemään omat hommat (työskentelen omalla toiminimellä). Mies ei edes kahveja tarjonnut mulle tuosta kyytsäämisestä, sain vaan huudot, kun en suostunut ajamaan ylinopeutta. :(

Sanoin, etten suostu enää heittämään.

Nyt mies keksi, että hän lainaakin sitten mun autoa. Koska jos ajaa firman autolla ja jää kiinni kortitta ajamisesta, tieto menee pomolle ja pelkää sitten, että menettää sen firman auton käytöstään.

Mitäs sitten, jos annan autoni miehelle, jolla ei ole ajolupaa, ja hän jää kiinni? Entä, jos hän ajaa kolarin? Saanko minä sakot? Suostuuko vakuutus korvaamaan vahingot tuollaisessa tapauksessa?

Tiedän, että kun sanon, ettei autoani saa lainata, mies vetää kamalat pultit. Että mikä avioliitto tämä on, kun ei edes yhtä autoa voi lainata.

Tosi kurja tilanne.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinankertojat kehittyy... Mutta ei vielä lähelläkään uskottavuutta. Vielä on matkaa kirjailijaksi...

Vierailija
2/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:09"]

Vakuutus ei korvaa mitään jos mies mällää autosi kun ajaa kortitta.

[/quote]

Onko tosiaan noin?

Ihan sama siinä sitten selitellä, että avaimet jäi pöydälle ja mies vaan nappasi ne... Tulee aika kallis nakki laittaa auto omalla kustannuksella kuntoon.

Miehen ratkaisu on, että hän ajaa mun autolla, mä voin ajaa hänen firman autolla. Joo, no, jos sitten tulee mulle kolari, niin mitäs sitten tehdään?

[/quote]

Jos ilmoitat poliisille että miehesi on varastanut autosi, niin vakuutus korvaa jos miehesi kolaroi autosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että jos hän ottaa autosi ilman lupaasi, soitat poliiseille, että autosi on varastettu ja epäilet miestäsi. Voisin hyvinkin tehdä sen miehelleni jos tilanne olisi sama. Jos olet kieltänyt, mutta auto lähtee silti, on vastuu vain ja ainoastaan miehelläsi. Sama kun posaisit juoppokuskin. Ja ota se ero, mies ei vaikuta mitenkään sellaiselle ihmiselle, että hänen kanssaan kannattaisi turvallista tulevaisuutta ajatella, ehkä jopa lapsia. Miehesi ei ole esimerkillinen ihminen lapsillekaan, hänen ratkaisunsa ja tekonsa eivät ole normaalin, ajattelevan ja vastuullisen ihmisen.

Vierailija
4/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi ajaa ilman korttia, on aivan sama ajaako firman autolla vai sinun autolla, samat rangaistukset tulee kuitenkin. Poliisia ei kiinnosta auton omistaja, vain se kuka sillä ajaa jos ajaa ilman korttia.

Miehesi elää siivelläsi ilmaiseksi maksamassasi asunnossa, kohtelee sinua kuin jalkarättiä ja vielä mietit että osallistuisitko rikoksen avunantoon hänen hyväkseen!?!?

Vierailija
5/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna auto miehelle. Odota puoli tuntia, ja soita poliisille että joku on varastanut sun auton.

pääset mokomasta.

Vierailija
6/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortin kuivattaminen tarkoittaa sitä että sen on menettäny rattijuopumuksesta... Miehesi kortti ei ole märkä, se on vain muuten hyllylllä, jos ei ole kärynny ratista.

Jos miehesi käryää kortitta ajamisesta, niin saat sakot, sillä olet luovuttanut ajoneuvon ajo-oikeudettomalle ja se on tieliikennelaissa kiellettyä.

Miehesi on ihan itse vastuussa aiheuttamistaan vahingoista, et sinä.

Automaattivalvonnan sakot tulee sinulle, koska olet auton omistaja tai halitija.

Vierailija
7/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:28"]

Potkaise perseelle ennen kuin rikokset alkavat olla toista luokkaa ja sinä siinä avustajana.

[/quote]

Hyvä ehdotus! Taidan tosissani ottaa tämän harkintaan.

Vierailija
8/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi tuntuu olevan todella surkea kuski, älä anna autoasi. Käske ostamaan oma.

Vierailija
9/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:32"]

Kas kun kumpikaan teistä ei tule ajatelleeksi sitä vaihtoehtoa, että mies hankkisi ihan ikioman auton. Sellaisen, jonka saa satasella, tai ainakin alle tonnin.

Anteeksi, mutta tuo mies ei todellakaan ole niin ihana - ei voi olla! - että sinun kannattaisi antaa autosi hänen ajettavaksi. Käytä järkeäsi, nainen, vaikka rakastunut oletkin!

Lähiomaista vastaan ei tarvitse todistaa, eikä rikoksesta epäillyn tarvitse olla rehellinen. Mutta miksi sinä eläisit laitonta ja moraalitonta elämää vain miehen vuoksi, kun muitakin ratkaisuja on?

Voi olla, että autovarkaus on iso rikos, mutta yleensä kyseessä ei ole varkaus vaan kaunisteltuna "luvaton käyttöönotto".

[/quote]

Niin. Mua todella on viimeiset kuukaudet kaduttanut, että menin miehen kanssa naimisiin. Jotenkin se siinä ennen avioliiton solmimista onnistui petraamaan käytöstään. Oltiin siis oltu yhdessä aiemmin ja lukuisat syyt johti siihen, että erottiin. Olin niin samperin TYHMÄ, että uskoin miehen vakuutteluja ja luulin sen muuttuneen.

On vaan niin käsittämätöntä, että jos mä sanon ei, ei käy. Ja perustelut on hyvät - mun mielestä ei paljon parempia perusteluja voi olla, kuin se, että sulla ei ole korttia. Ja olet jo aiemminkin ajanut holtittomasti mun autolla ja aiheuttanut kolarin. Niin ne perustelut ei kelpaa. Vaan mies murjottaa, marisee, kiukkuaa, valittaa, jankkaa, kun ei saa tahtoaan läpi.

Ja syyhän ei ole siinä, että hän on itse käytöksellään aiheuttanut tilanteen. Syy on typerän poliisin. Naurettavien nopeusrajoitusten. Jopa kuulemma mun, koska mä olen aina myöhässä ja hän sentään aina pyrkii olemaan ajoissa.

Mikä on naurettavaa, kaikki tuntee miehen kroonisena myöhästelijänä.

Surkuhupaista suorastaan on se, että jotenkin mutkan kautta on mun syy, että hän ei lähtenyt ajoissa työkeikalleen, jolloin joutui ajamaan ylinopeutta ja menetti korttinsa. Mä olen jotenkin osasyyllinen, koska olen kuitenkin itse joka paikasta myöhässä. Tuona kertana istuin kotona työhuoneessani tekemässä omia töitäni ja mulla ei ollut osaa ei arpaa miehen työkeikassa tai aikataulussa.

Olen alkanut epäillä, että mies on jotenkin henkisesti sairas tai sairastumassa.

Vierailija
10/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:38"]

Tarinankertojat kehittyy... Mutta ei vielä lähelläkään uskottavuutta. Vielä on matkaa kirjailijaksi...

[/quote]

Paska juttu, kun tämä tilanne on tosi ja kusinen. Noh, ehkä mä voin sitten kirjoittaa tosielämän paljastuskirjan. Elämäni kusipään puolisona.

Vierailija
11/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:51"]

Miehesi tuntuu olevan todella surkea kuski, älä anna autoasi. Käske ostamaan oma.

[/quote] Ei minunkaan autoani moinen kaahaaja saisi kayttoonsa. Ei nayta kunnioittavan mitaan lakeja ja saannoksia, kantakoon itse vastuun tekemisistaan turha sinua on niihin sotkea.

Vierailija
12/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:39"]

Sano, että jos hän ottaa autosi ilman lupaasi, soitat poliiseille, että autosi on varastettu ja epäilet miestäsi. Voisin hyvinkin tehdä sen miehelleni jos tilanne olisi sama. Jos olet kieltänyt, mutta auto lähtee silti, on vastuu vain ja ainoastaan miehelläsi. Sama kun posaisit juoppokuskin. Ja ota se ero, mies ei vaikuta mitenkään sellaiselle ihmiselle, että hänen kanssaan kannattaisi turvallista tulevaisuutta ajatella, ehkä jopa lapsia. Miehesi ei ole esimerkillinen ihminen lapsillekaan, hänen ratkaisunsa ja tekonsa eivät ole normaalin, ajattelevan ja vastuullisen ihmisen.

[/quote]

Olet niin oikeassa. Silti kynnys omasta miehestä alkaa soitella poliisille, ellei kännissä aja.

Vierailija
13/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:45"]

Jos miehesi ajaa ilman korttia, on aivan sama ajaako firman autolla vai sinun autolla, samat rangaistukset tulee kuitenkin. Poliisia ei kiinnosta auton omistaja, vain se kuka sillä ajaa jos ajaa ilman korttia.

Miehesi elää siivelläsi ilmaiseksi maksamassasi asunnossa, kohtelee sinua kuin jalkarättiä ja vielä mietit että osallistuisitko rikoksen avunantoon hänen hyväkseen!?!?

[/quote]

Kyllä, kun mä luen tätä ketjua, mullekin tulee olo, että HERÄÄ NAINEN!

Onpa hyvä kirjoittaa asioita auki.

Nämä on kuitenkin sellaisia juttuja, ettei näistä oikeen viitsi puhella omille vanhemmille tai ystäville.

Vierailija
14/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HahHahhahbuaahahahHahaHAAAAA.....

Vierailija
15/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:51"]

[/quote]

Joo. Mä olen ajanut kolarin kolme kertaa. Kerran, kun kortti oli uunituore, kolhaisin parkkipaikalla pysäköityä autoa. Kerran ajoin liikennevaloissa sammuneen auton perään. Ja kerran oli hirvikolari, onneksi ehdin hiljentää nopeutta, törmäämistä en kyennyt välttämään vaikka yritin (otus poukkasi juuri siihen suuntaan, johon sitä yritin väistää).

Mies on sen sijaan ajanut useampia kolareita, tosin onneksi ne on olleet sellaisia kolhuja vaan, mutta kuitenkin. Paitsi kerran nuorena telonut itsensä sairaalakuntoon.

Vierailija
16/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiselitteinen vastaus: EI.

Vierailija
17/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko mies ajaa vuodessa ja paljonko on liikennevakuutuksen bonus? Noista minä päättelisin uskallanko lainata autoa, oli kyseessä kuka tahansa. Alle 20 tkm/vuosi ja alle 5 vuotta vahingotonta historiaa niin miettisin tarkkaan. Vastaavasti yli 30 tkm/vuosi ja >= 60% bonus niin ei mitään hätää. Tietää miten liikenteessä pärjätään, mitä nyt joskus kuvatun perusteella pitää vähän kiirettä väärissä paikoissa, mutta itsehän maksaa sakkonsa.

Sinua voidaan syyttää, mutta ei tuomita, jos nyt et suoraan mene sanomaan että annoit tahallaan avaimet kortittomalle. Jos kumpikin sanoo että avaimet jäi ja löytyi eteisen pöydältä ja kun kummankaan ei tarvitse todistaa toistaan vastaan niin oikeudellista hätää ei ole.

Vierailija
18/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 20:08"]

Paljonko mies ajaa vuodessa ja paljonko on liikennevakuutuksen bonus? Noista minä päättelisin uskallanko lainata autoa, oli kyseessä kuka tahansa. Alle 20 tkm/vuosi ja alle 5 vuotta vahingotonta historiaa niin miettisin tarkkaan. Vastaavasti yli 30 tkm/vuosi ja >= 60% bonus niin ei mitään hätää. Tietää miten liikenteessä pärjätään, mitä nyt joskus kuvatun perusteella pitää vähän kiirettä väärissä paikoissa, mutta itsehän maksaa sakkonsa.

Sinua voidaan syyttää, mutta ei tuomita, jos nyt et suoraan mene sanomaan että annoit tahallaan avaimet kortittomalle. Jos kumpikin sanoo että avaimet jäi ja löytyi eteisen pöydältä ja kun kummankaan ei tarvitse todistaa toistaan vastaan niin oikeudellista hätää ei ole.

[/quote]

Mutta moraalisesti tuo on valehtelemista. Jos mies kinuaa multa auton avaimia ja lopulta annan - ja sitten sanon, että eikun jätin ne pöydälle, niin se on valehtelemista.

Vierailija
19/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuossa olisi suuri ongelma siinä että jos antaisin autoni kortittomalle ja tämä ajaisi ylinopeutta jonkun lapsen hengiltä niin kantaisin varmaan loppuikäni vastuuta siitä että olen syyllinen lapsen kuolemaan. En niinkään pelkäisi sitä että jos mies kärähtää poliisille ylinopeudesta vaan mitä vahinkoa hän voikaan tehdä jos on noin piittaamaton muiden turvallisuudesta ym.

Suosittelisin heittämään miehen huomenna pihalle tavaroineen. Ja laita eropaperit myös vetämään. Jos ei ota mitään vastuuta omasta toiminnastaan niin mitä sitten jos teille tulee lapsia ? Ja aiotko loppuelämäsi kuunnella valitusta siitä kun et riko lakeja ym. Ja valitusta kuinka kaikkeen on muut syyllisiä.

Jos mahdollistat miehelle tuollaisen elämän niin olet osasyyllinen jos mies tappaa jonkun autollasi ym.

Vierailija
20/67 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 20:08"]

[/quote] Moraalinen hata sen suurempi molemmin poulin.