Miehellä kortti kuivumassa, vaatii autoani käyttöönsä, mitä teen?!
Tosi kurja tilanne.
Mies ajoi ylinopeutta ja kortti lähti. On nyt sitten ajellut työajoja ilman korttia.
Pidempiä maantieajoja mies ei uskaltaisi ajaa ilman korttia. Olen nyt kerran heittänyt hänet kauemmas, mutta mulla menee siihen sitten koko päivä ja joudun iltaisin tekemään omat hommat (työskentelen omalla toiminimellä). Mies ei edes kahveja tarjonnut mulle tuosta kyytsäämisestä, sain vaan huudot, kun en suostunut ajamaan ylinopeutta. :(
Sanoin, etten suostu enää heittämään.
Nyt mies keksi, että hän lainaakin sitten mun autoa. Koska jos ajaa firman autolla ja jää kiinni kortitta ajamisesta, tieto menee pomolle ja pelkää sitten, että menettää sen firman auton käytöstään.
Mitäs sitten, jos annan autoni miehelle, jolla ei ole ajolupaa, ja hän jää kiinni? Entä, jos hän ajaa kolarin? Saanko minä sakot? Suostuuko vakuutus korvaamaan vahingot tuollaisessa tapauksessa?
Tiedän, että kun sanon, ettei autoani saa lainata, mies vetää kamalat pultit. Että mikä avioliitto tämä on, kun ei edes yhtä autoa voi lainata.
Tosi kurja tilanne.
Kommentit (67)
Minä harkitsisin käräyttää itse tuollaisen miehen jos lähtisi jollain autolla kortitta ajamaan. Ja tiedän ei autoa ajeta kortilla ,mutta tuo asenne kuulostaa niin huonolta että sillä ei tarvitsisi auton rattiin lähteä ollenkaan.
Asutte siis ap:n maksamassa asunnossa, ap on ostanut itse autonsa ja mies on ??? Pistä pihalle. Harmi että olette naimissa, toivottavasti sentään avioehto tehtynä ettei ap joudu antamaan asunnon puolikasta ym. äijälle jos eroaa.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:26"]
Älä ainakaan sillä firman autolla aja. Sitten jos joudut kolariin, työantajan vakuutus ei ehkä maksa jos autolla on ajanut joku muu kuin joka sillä saa ajaa. Arvaa kuka sit maksaa?
[/quote]Kyllä vakuutus varmaan kattaa "vääränkin" kusin töpin, mutta mihellä ei ehkä ole sen jälkeen enää töitä.
Et tietenkään luovuta autoa kortittomalle!! Ei siitä sullekaan mitään hyvää seuraa jos se jää kiinni.
ihana "mies" sulla
En lainaisi autoa enkä kuskaisi, itsepä on soppansa keittänyt.
En itseasiassa kyllä edes katselisi moista edesvastuutonta, itsekästä ja lapsellista tyyppiä.
Sano ette anna sillä olet avustajana rikoksessa jos luovutat auton, ja ajatella jos sattuu jotain ja jää vielä kiinni uudestaan!
Kuinka tyhmä ihminen edes on kun kyselee tuollaista!!! Et anna sille autoasi ja piste. Muusta ei puhettakaan.
Et voi antaa autoa kortittomalle miehellesi, koska syyllistyt itsekin rikokseen avunantajana.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:02"]
ihana "mies" sulla
En lainaisi autoa enkä kuskaisi, itsepä on soppansa keittänyt.
En itseasiassa kyllä edes katselisi moista edesvastuutonta, itsekästä ja lapsellista tyyppiä.
[/quote]
Joo, olen alkanut harkita avioeroa tosissani... Olen tästä miehelle puhunutkin. Kuulemma ihan typerä syy tämän vuoksi ottaa ero.
Hirveää, kun toinen painostaa. :( Olen itse autoni ostanut ja maksanut, se oli kallis investointi mulle kuitenkin ja työni kannalta välttämätön, jos sille tapahtuu jotain, niin huono on tilanne minunkin kannaltani... :(:(
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:06"]
Et voi antaa autoa kortittomalle miehellesi, koska syyllistyt itsekin rikokseen avunantajana.
[/quote]
Tiedätkö, mitä tuosta seuraa? Tuleeko sakot? Menisikö multakin kortti?
Voithan sä unohtaa auton avaimet pöydälle. Mä en aikuista ihmistä vahtisi, itse saa soppansa keittää ja kestää sitten seuraukset.
Tieliikennelaki 65§
Ajoneuvon luovuttaminen toisen kuljetettavaksi
Ajoneuvoa ei saa luovuttaa sellaisen henkilön kuljetettavaksi, jolla ei ole vaadittavaa ajokorttia tai jolta 63 tai 64 §:ssä tarkoitetusta syystä ilmeisesti puuttuvat edellytykset ajoneuvon kuljettamiseen.
Ajoneuvon luovuttajan on ennen ajoneuvon luovuttamista toisen käyttöön varmistauduttava, että kuljettajalla on vaadittava ajokortti.
Sanoin miehelle, etten suostu enää heittämään häntä. Koska muka tunnin keikkaan menikin kolme tuntia. Lisäksi ne huudot ja motkotukset, kun en ajanut lujempaa, en ohitellut, ajoin hänen mielestä väärään parkkiruutuun, jne. :(
Mies totesi siihen, että selvä, sitten hänkään ei enää heitä mua rautatieasemalle tai yhtään minnekään.
No, ehkä parempi sit mennä taksilla.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:06"]
[/quote]
Ei lähde kortti.
Aviopuolisoa vastaan ei joudu todistamaan edes...
Jos "et tiedä" että kortti on kuivumassa niin minkäs sille voi? Sovitte vaan yhteisen tarinan etukäteen kiinnijäämisen varalle.
Ei autoa kortilla ajeta...
Tiedätkö, mitä tuosta seuraa? Tuleeko sakot? Menisikö multakin kortti?
[/quote]
no on kyllä vaikea tilanne. Ei kukaan selvästikkään osaa omalle kohalle ajatella. Ei omalle miehelle sanota vaan, että ei koska korttisi on kuivumassa. Se on hyvin alentavaa kuin lapselle puhuisi, mutta mies on itse korttinsa menettänyt ja niinhän sitä pitäisi sanoa ja se olisi hälle aivan oikein, mutta ei ole oikein että vaimo joutuu kärsimään tästä syystä miehen huudot ja haukut, jotka ei ikinä tunnu kivalta.
Hyvin epäreilu tilanne. Mene hetkeki äidille, kaverille ja jätä mies yksinään miettimään kortittomuutta. Eihän se koskaan opi jos ei joudu olla ilman korttia
Mulla oli just tuollainen mies, ihan sama tilannekin vielä. En lainannut autoa ja välit menivät tosi viileiksi. Kamalia vaatimuksia ja lapsellista kiukuttelua oli. Tätä lukiessa kiittelen niin taivasta, että lopun mahdottoman kitkuttelun jälkeen tajusin lähteä ja ettei ikinä menty sitten naimisiin saati tehty lapsia.