Onko kukaan taloyhtiöstänne tullut puhumaan teille pahaa toisesta taloyhtiön asukkaasta?
Kommentit (17)
En muista, että oltaisi paskaa puhuttu mutta totuuksia kolmannesta on käyty ihan ovella sanomassa. Se oli meihin kohdistunutta ilkivaltaa taholtaan. Aivan hirveä juttu.
No meillä tuon kaltaista keskustelua aiheutti yksi ongelma-asukas ja ihan syystäkin.
Mummelit muuta teekään. Ennen olin itse se puheenaihe en sentään enää kait.
Millaisia tapauksia on ollut? Sitä en ymmärrä, että jos on joku epäkohta, niin miksi sille asianomaiselle ei sanota suoraan siitä epäkohdasta. Siten se voisi korjaantuakin.
Juoruilu ja mustamaalaus eivät korjaa itse ongelmaa, vaan tarjoavat vain jutunjuurta selän takana pahan puhumisesta pitäville. Jos vaikka esim. jonkun tupakointi häiritsee, niin sitten kannattaa sanoa tai kirjoittaa kirjeellä/lapulla suoraan sille tupakoitsijalle.
Muuten se tilanne jatkuu ennallaan, mutta henkinen ilmapiiri muuttuu kyräileväksi juorukerhoksi, jossa loppujen lopuksi kenelläkään ei ole hyvä olla ja elää.
Vierailija kirjoitti:
No meillä tuon kaltaista keskustelua aiheutti yksi ongelma-asukas ja ihan syystäkin.
Mikä oli syynä?
Jo kuollut Markku Mauno valitteli seinänaapuristaan ja soitteli tämän exälle. Onneksi Markku Mauno kuoli niin loppui valitukset.
Meillä on niin individualistinen taloyhtiö täällä ydinkeskustassa, ettei kukaan välitä paskaakaan mistään. Ainoa selän takana puhuminen on, kun asukkaat välillä valittavat ettei hallitusta tai puhista kiinnosta mikään minkään vertaa. Siinä on hyvät ja huonot puolensa. Hyvä puoli on etteivät kyttääjät pääse valtaan, kun ketään ei kiinnosta kenenkään jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli syynä?
Mm. päihteidenkäyttö. Rappukäytävässä ja pihalla pyöri outoa sekavaa porukkaa, mikä pelotti talon vanhuksia. Joskus kyseinen sankari oli sammunut rappuun kaljatölkkien keskelle kun itse lähdin aamulla töihin, öisin saattoi kuulua huutoa asunnosta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli syynä?
Mm. päihteidenkäyttö. Rappukäytävässä ja pihalla pyöri outoa sekavaa porukkaa, mikä pelotti talon vanhuksia. Joskus kyseinen sankari oli sammunut rappuun kaljatölkkien keskelle kun itse lähdin aamulla töihin, öisin saattoi kuulua huutoa asunnosta jne.
Eikä tällaiselle tosiaan uskaltanut kukaan mennä suoraan mitään sanomaan, kun koskaan ei voinut tietää millaisessa kuosissa tyyppi oli. Pahimmassa tapauksessa olisi vielä itse joutunut kostotoimenpiteiden tms. vainon kohteeksi.
Yksi naapuri oli tällaiseen taipuvainen, joten aloin karttelemaan. Varmaan pitää epäsosiaalisena, mutta en jaksa mitään juoruiluja.
Olin mummotalon puheenjohtaja jokuden vuoden. Valitettiin, mm. että X sanoi pahasti vuonna -97 ja muuta vastaavaa ja "Reija osti väärän väriset kukat". Lopettivat aika pian, kun vastaukseni oli yleensä "Jaha."
Hallituksessa asti jouduttiin käsittelemään sitä, että naapuritalon lasten oli nähty kävelevän meidän nurmikolla. Siihenkin laadimme vastineen, jonka voisi tiivistää "Jaha."
Mutta aika harvassa onneksi tuollaiset olivat, kun niitä ei lähtenyt lietsomaan.
Joistain aggressiivisista naapureista on supistu kun ei niitten kanssa uskalla kukaan ottaa yhteenkään. On tämä ehkä parempi kuin suora yhteenotto.
Tarkoitan aggressiivisuudella hyökkäävää asennetta, esimerkiksi yksi anorektikko otti neuroosikseen pihan vahtaamisen. Ei sinänsä laitonta, mutta ei taatusti lisää asumistyytyväisyyttä.
Kyllä on.
Itse harrastan samaa ihan aiheesta.
Itsellä kun on asunto ensimmäisessä kerroksessa niin kuulee hyvin talon asiat. Parvekkeella kun istuu niin kuulee kaikenlaista kun talon keski-iän ohittaneet mammat ja papat juoruaa toisista asukkaista. Ihmetellä pitää miten yksityiskohtaisesti tietävätkin toisten raha- ja terveysasiat. Käyvätkö penkomassa roskia vai mistä?
Meidän taloyhtiössä on yksi erikoinen pariskunta, jonka tempauksista on joskus pakko avautua toisille asukkaille ettei pää halkeaisi. Enkä ole ainoa.
Kyllä täällä Kalliossa puhutaan aika paljon paskaa rappujen kulkijoista ja asukkaista. Varsinkin kun joka rapussa hierotaan menemään ja näitä Mikael Pentikäisiä tulee nahkahanskat kädessä vastaan aika tiuhaan.
Kyllä on! Itsekin olen naapureille harmitellut uusia alimman kerroksen asukkaita. Yksiössä asuu vuokralla useampi aikuinen, yhden heistä on nähty piikittävän itseään ja toinen tupakoi niin että käry häiritsee muita asukkaita. Tällaisissa elämänasioissa valittaminen on inhimillistä ja jopa ymmärrettävää.