Taas on nimi muuttunut
Nuorella sukulaisella on ikää 35 vuotta ja nimiä on ehtinyt olla jo useita. Sukunimiä on käytössä jo neljäs ja kolmas uusi etunimi nyt myös virallistettu.
On naimisissa, joten sen ymmärrän että parikymppisenä otti aviomiehen sukunimen. Mutta mitä on tämä muu nimien vaihtaminen? Horjuva identiteetti, erikoisuuden tavoittelua vai mitä?
Eikö elämä mene hankalaksi, kun virallisissa yhteyksissä pitää aina ilmoittaa kaikki entiset nimet?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Eikös ainakin etunimen vaihtamisessa ole joku raja, kuinka monta kertaa voi vaihtaa ?
Ainakin joskus on ollut.
En löytänyt tietoa, että oikeudella vaihtaa etunimiä olisi jokin lukumäärä. Maksun vain maksaa.
Etunimeä voi muistaakseni vaihtaa 2 kertaa. Toki käyttöön voi ottaa sitten toisen tai kolmannen imen ilman motään ilmoituksia.
Esim jos nimeni on nyt
Anna Kareniina Sirpa Möttönen
Ja vaihdan nimeni
Sinjapirelli Serena Anniina Möttöseksi,
Olen käyttänyt yhden nimenvaihtokerran. Sitten voin vielä vaihtaa sen kerran
Leena-Lydia Siveliina Anukatariina Möttöseksi.
Niin kyllähän periaatteessa tuossa voi olla niin että vanhat kaverit sanoo minua Annaksi ja seuraavat kaverit Sinjapirelliksi ja sen jälkeen tulleet tuttavuudet taas noilla uusilla nimillä.
Mitään järkeähän tuossa ei ole.
Liian villi nuoruus? Pakko vaihdella nimeä ettei pahat pojat löydä?
Vierailija kirjoitti:
Liian villi nuoruus? Pakko vaihdella nimeä ettei pahat pojat löydä?
Entinen harras uskovainen, joten voi olla jotain irtiottoyritystä entisestä. Tätä en tullut ajatelleeksi.
Biletysvaihe seurakunnasta eroamisen jälkeen oli lyhyt ja oli jo silloin naimisissa, joten ei ole kintereillä pahoja poikia.
Miksi tuut tänne tota miettimään? Mikset vaan kysy itse sukulaiselta?
Eikös ainakin etunimen vaihtamisessa ole joku raja, kuinka monta kertaa voi vaihtaa ?
Ainakin joskus on ollut.