Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras suolainen piirakkasi / muu suolainen tarjottavasi kahvipöytään?

Vierailija
04.11.2013 |

Kahvipöytään pitäisi taikoa tarjoilut, mutta pää lyö tyhjää. Iänikuiset kinkkupiirakat ei nyt oikein huvittaisi.

Mikä on sun bravuurisi, mitä tarjoat kahvipöydässä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä mitään upeita veistoksia ole mutta lempparit; poropiirakka, fetapinaattipiirakka ja kana-aurapiirakka ananaksella; seokseen creme bonjour cuisinea (vihreä kantinen).

Vierailija
2/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen vuokaleipä on ihanaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen yleensä savulohipasteijoita. Todella helppo tehdä, ja uppoaa kun kuumille kiville... :) 

Tässä vielä resepti jos kiinnostaa:
16 kpl 

500 g lehtitaikinalevyjä (8 levyä)

n. 2,5 dl riisipuuroa

200 g smetanaa

150 g kylmäsavulohta

Mausteita oman maun mukaan (esim. tilliä, paahdettua sipulia)

Kanamunaa voiteluun

Levitä taikinalevyt sulamaan. 

Leikkaa kylmäsavulohi pieneksi, sotke riisipuuron sekaan. Sekoita joukkoon smetana ja mausteet. 

Leikkaa taikinalevyt puoliksi ja venytä varovasti. 

Laita ruokalusikallinen lohipuuromössöä keskelle venytettyä taikinalevyä, taita ja purista reunat kiinni. 

Voitele kanamunalla ja paista 225 asteessa n. 15 minuuttia. 

Hyviä on!! :) 

Vierailija
4/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytetty patonki, croissantit? Ainakin helpompaa.

Minusta ne rasvapiirakat ei ole ihmisille maistuneet aikoihin, ainakaan nuorille kaupunkilaisille.

Vierailija
5/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on se kinkkupiirakka... Täytteeksi kinkkua (ei mitään valmissuikaleita vaan yleensä itse ostan jotain hyvää leikkelettä ja sen paloittelen), paprikaa, sipulia, ruohosipulia ja kermaa, päälle parmesanraastetta.

Vierailija
6/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupiiraita, vähän kuten nelosella.

Voitaikinaa ja täytteeksi esim.

mozzarellaa + (itsetehtyä) pestoa

kinkkua + aurajuustoa

aurinkokuivattua tomaattia ja mozzarellaa tai jotakin väkevää juustoa kontrastiksi makeiden tomaattien kanssa. Vaikka fetaa

tapenadea (reseptejä löytyy netistä)

juureshöystöä: vähän purjoa, porkkanaa, selleriä, mitä nyt sattuu olemaan. Raasta, kuullota öljyssä, mausta, lisää vähän smetanaa ja täytä piiraat seoksella.

Sieniä, vaikka ihan sitä tavallista sienimuhennosta, jossa sipulia ja vähän kermaa seassa. Tai italialaisittain: sieniä (tatit ja kantarellit parhaita), valkosipulia, persiljaa pyöritetään oliiviöljyssä, maustetaan suolalla, mustapippurilla ja sitruunankuorella.

Tee kolmikulmaisia piiraita, voitele munalla ja paista kuten nelonen tekee. 

Tuntuu ehkä siltä että noissa on iso työ, mutta vähemmän näperreltävää niissä on ja nopeammin sujuu kuin luulisi :)

Ja voihan noilla täytteillä tehdä piirakankin.

Entä perinteinen kaalipiirakka?

Vierailija
7/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7:lle tuli vielä yksi täytevariaatio mieleen:

ruskista lampaan jauhelihaa, lisää maun mukaan sipulia ja valkosipulia, murusta joukkoon fetaa, mausta pippurilla ja suolalla (varo liikaa suolaisuutta). Smetanakaan ei tuossa varsinaista haittaa tee. 

Muheva piirakka tai pasteija maistuu kun ulkona on niin harmaata ja hämärää ...

Vierailija
8/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä teen uunipellillisen paksupohjaista napolilaistyyppistä pitsaa ja leikkelin sen pieniksi 6*6cm palasiksi. Kun ne lämmittää uunissa (ei mikroaaltouunissa) niistä tulee oikein hyvää tarjottavaa.

TOinen on sellainen ihan perinteinen voileipäpöytä. Joko leipäleivoksiksi tehtynä tai sit tarjolle tummaa ja vaalea leipää viipaleina ja erilaisia lisukkeita ja päällysteitä ja jokainen kokoa kekonsa itse..

Vierailija
9/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 14:10"]

Täytetty patonki, croissantit? Ainakin helpompaa.

Minusta ne rasvapiirakat ei ole ihmisille maistuneet aikoihin, ainakaan nuorille kaupunkilaisille.

[/quote]

croisantithan ei ole yhtään rasvaisia, saati täytetyn patongin täytteet.

olen nuori aikuinen ja tästä voi päätellä, että myös suurin osa ystävistäni on samaa ikäluokkaa ja meillä on kyllä tapana juhliin tehdä suolaisia piirakoita. hienosti maistuu kaikille. :)

kysyjälle ehdottaisin suolaisia muffinsseja. ohjeita löytyy ihan järkyttävästi. mutta yks mun suosikki olisi tämä: http://www.lily.fi/blogit/pupulandia/lauantaileipurin-kotikeittiossa-valimerelliset-muffinssit

Vierailija
10/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään tehdä esim. lohirullia.

Pohjalle rieska tai tortilla, kevyt voitelu vaikka yrttituorejuustolla, päälle kylmäsavulohta ja reilusti rucolaa, sitten kelmun avulla tiiviiksi rullaksi ja tekeytymään pariksi tunniksi jääkaappiin. Sitten leikataan näteiksi annospaloiksi. On mennyt hyvin kaupaksi eikä niin rasvaisia kuin piirakat.

On superhelppo tehdä ja näyttävät kivoilta.

Vierailija
11/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasteijat, täytteenä riisi-jauheliha-sipuli-aurajuusto"mössö".

Tuulihatut, täyte kerma-tuorejuusto-ruohosipuli-kylmäsavulohi.

Vierailija
12/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirakkapohjan rasvan voi korvata avokadolla http://thegoodmorning.indiedays.com/2013/08/11/suolainen-piirakkapohja-ilman-voita/

Tulee muuten tosi hyvää! (Ei ole siis mun blogi, mutta seuraan kun on kivoja reseptejä).

Täytteeksi olen laittanut perinteisen kinkku-tomaatin tai myös mozzarella-pesto-tomaatin :)

Vierailija
13/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein suolaisia piiraita esim. sienistä tai vuohenjuustosta ja parsasta, mutta syön ne mieluummin salaatin ja viinilasin kuin kahvin kanssa.

Kahvin kanssa laittaisin kylmäsavulohivoileipiä. Saaristolaisleivälle tuorejuustoa (esim. tilli), kylmäsavulohta ja koristeeksi tilliä.

Kahvin kanssa tykkään myös voitaikinakierteistä. Täytteeksi käy mikä vaan.

http://www.myllynparas.fi/suomi/reseptit/suolaiset_leivonnaiset/pikkusuolaiset/juustohyrrat/

Vierailija
14/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tein piirakan broileri-feta-aurinkokuivattu tomaatti täytteellä ja sai kovasti kehuja. Rieska- tai tortillarullista tykkään itse kovasti. Lapsille maistuu aina coctailpiirakat ja kinkkuhyrrät.

Tai tee vaihteeksi vaikka pieniä kolmioleipiä. Tuubitahnoista saa helposti. Tai esim. palttoonnappeja ja jotain tahnaa täytteeksi (esim. kalahyllystä katkarapusalaattia).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän