Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein lapset voi dumpata isovanhemmille?

Vierailija
04.11.2013 |

Meillä on neljä lasta (7-15v) ja mietin onko ok, jos dumpataan koko sakki esim. kerran kuussa yhdeksi yöksi isovanhemmille? Ihan vaan siksi,että jäisi parisuhteelleekin aikaa ilman,että joku kakaroista on koko ajan vaatimassa jotain..

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumpataan ja heivataan... joo. No, hieman ...öh, miten sen sanois, minkälaista kielenkäyttöä. Alentavaa? Mutta itse kysymykseen ei ole oikeaa vastausta, tai se löytyy kullekin just sillein että kysyy niiltä asianomaisilta isovanhemmilta ja sopii heidän kanssaan sopivan määrän. Minä oon yh ja lapset on töitteni takia mummolla yötä melkein viikoittain. Mutta se on yhteinen sopimus, mummi sanoi että ei mitään ilta- ja yöhoitopaikkoja tarvita, heille nuo eivät ole rasite, päin vastoin.

Vierailija
22/33 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, siis alussa saatettiin jättää lapsi hoitoon vauvan ollessa pieni. Muutama kerta viikossa muutamaksi tunniksi, jos käytiin vaikka siellä uimassa.. Sen jälkeen ei olla jätetty pahemmin, ehkä kerran kuussa..

Ja yökyläilyä ei siis harrasteta :) Enkä jättäisi isoa lapsilaumaa isovanhemmille

t. 21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän naapurustossa kolme mummoa, eläkeläisiä, jotka hoitavat lapsenlapsiaan joka päivä siis 5 päivää viikossa, 8-9 tuntia päivässä.

Omassa naapurissani sama tilanne. Mummi sitten minulle aina "valittaa", että kun ei jaksaisi eikä ole enää omaa elämää ollenkaan. Sanoin kerran hänelle, että asiasta pitää puhua tytttären kanssa suoraan.Ei kuulemma voi, kun tytärhän voi vaikka suuttua. Ja tämä sama jatkuu ja jatkuu vain. Tämä tytär minulle silmät kirkkaina aina toitottaa miten ihana on kun mummi hoitaa lapsia ja vielä rakastaa sitä hommaa.

Vierailija
24/33 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tasan niin monta kertaa kun isovanhemmille sopii ja teinix suostuu menemään.

Vierailija
25/33 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä melkein samanikäiset lapset, 8-14-vuotiaat ja neljä lasta. Ei meillä ole aikoihin olleet kaikki yhtä aikaa isovanhemmilla. Pari saattaa olla, ja sitten pari omilla kavereillaan tai harrastusmenoissa. Joskus on yritetty ajoittaa niin, että jos jollain on tiedossa viikonloppuleiri, niin on sovittu etukäteen siihen, että kaikki ovat jossain. Mutta en mä kyllä ymmärrä sitäkään, mihin tuonikäisten kanssa enää tarvitsee pitkiä hoitojaksoja, jotta saa omaa aikaa? Kyllähän lapset jo pärjäävät keskenäänkin, jos vaikka käy miehen kanssa syömässä tms.

Ja meillä muuten lasten ihan ykköshetki on se, jos sattuu käymään niin, että kotona onkin vain yksi lapsi ja yksi vanhempi / molemmat vanhemmat. Ison lapsen kanssa on ihana tehdä juttuja, jutella rauhassa jne.

Meillä lähtökohta on, että lapset ovat meidän ja me hoidamme heidät. Pyydetysti ovat olleet yökylässä ehkä kolme kertaa koskaan, siis tarkoitan, että olisimme jonkin oman menomme takia laittaneet kaikki hoitoon isovanhemmille.

Vierailija
26/33 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 10:13"]

no se 15vee ei varmasti halua edes sinne lähteä, kyllä hän pärjää kotona. T perhe missä 6 lasta josta 5 jo aikuisia.

[/quote]

Ei haluaisi, ei ja pärjää kyllä yksinkin kotona. mutta kun MINÄ haluan olla YKSIN / MEIHENI KANSSA kaksin kotona, ihan ilman 15 vuotiasta.

ap

Vierailija
27/33 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee, minä rymysin kylä 15 vtiaana jo omien kavereitteni kanssa niin paljon, ettei kyllä ois mummolaan saanu kirveelläkään. harvoin kyllä olin kotonakaan. Mähän muutin jo herranjestas 16 vuotiaana kotoo pois.. :O

Vierailija
28/33 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta, joista isoin on ollut kerran mummilla yhden yön, pienemmät ei koskaan (ovat nyt 11, 8, 5). Mummi ei siis ota. Hän ei ole lapsi-ihmisiä, eikä ole varsinkaan tottunut moneen lapseen kerrallaan, koska hänellä oli vain yksi lapsi, mieheni. Eli 11 vuoteen ei ole ollut kahdenkeskisiä öitä meillä, vaan lapset on aina kotona. (Isommista jompi kumpi on joskus harvoin kaverillaan, mutta jäähän siis muut lapset vielä) Mitä sitten? Toki olisi kiva olla joskus kahden RAUHASSA, sillä viihdymme erittäin hyvin yhdessä, mutta ei se liittoa riko, että yhdessä tekemämme lapset ovat paikalla. Hyvänen aika teitä! Miksi teitte ne lapset, jos ne niin häiritsee?

Kerran kuussa lasten dumppaaminen isovanhemmille on aivan järkyttävää luksusta jos isovanhemmatkin vielä näin haluaa tehdä. Olkaa onnellisia!!!! JA tehkää vastapalveluksia mielellänne.

Vierailija
29/33 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 lasta ja ehkä kerran vuodessa ovat kaikki mummolla yötä. Mutta silloinkin jaetaan niin että yksi menee toiseen mummolaan vaikka se tietääkin meille 100 km ajolenkkiä. Mutta emme halua rasittaa kumpaakaan mummolaa kolmella lapsella yhtäaikaa.

Mitäpä jos ap ajattelisit että voi olla että on ihan viimeinen vuosikin kun kaikki lapset ovat enää kotona. Nauttisit siitä. Sillä ihan pian saattaa esikoisesi muuttaa pois. Toki on luksusta saada joskus aikaa ihan vain kahdestaan. Mutta minusta on aika inhottavaa tehdä se mummon ja teinin kustannuksella.

Jos arvostat noin paljon viikonloppua ilman lapsia niin sovi vaikka jonkun tuttavaperheen kanssa että otatte kerran kuussa heidän lapset viikonlopuksi teille ja sitten he taas puolestaan ottavat teidän lapset viikonlopuksi.Vai tuntuuko se liian raskaalta että joutuisit kerran kuukaudessa huolehtimaan toisen perheen lapsista... Ehkä mummostakin tuntuu siltä vaikka ei kehtaa sitä sanoa...

Vierailija
30/33 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole olemassa rajoituksia. Tärkeitä menoja varten olisi hyvä olla myös muita apureita. Minua auttoi usein myös tätini ja mielellään kun hän sai lapsistani paljon iloa ja seuraa. Joskus oli kaikki lapset eri paikoissa yötä. Mitä pienempi lapsi sen hankalampi löytää kaitsijaa ja sitten voi olla että joku vierastaa ja itkeskelee sen takia. se on tietenkin aivan kamalaa ja tuntee itsensä huonoksi mutta muuten ei koskaan olisi päässyt mihinkään.  

Vierailija
31/33 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 09:18"]

no, isovanhemmat eivät kieltäytyisi vaikka heivattaisiin ne sinne joka vkl. siksipä kysyn täältä- ettei mene kohtuuttomaksi? siis en ole niitä sinne joka vkl heittämässä, mutta itse ajattelin tuota kerran kk, mutta onko se liikaa?

ap

[/quote]

Voipi olla liikaa, mutta juttele isovanhempien kanssa. Ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ? Ja trviiko se sopia niin tarkkaan, eikö voisi pyytää apuja silloin tällöin ?

Vierailija
32/33 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/33 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.