Noh, tuleeko Tampereelle tunneli vai ei?
Kommentit (26)
Vaikka en Tampereella asukkaan niin sanon että hulluja ne on jos eivät sitä tunnelia tee!
En ymmärrä tätä nyky"vihreää" trendiä että kaikki satsaukset autoliikenteen sujumiseen on suurin piirtein turhia, kalliita ja ympäristörikoksia.
Autoliikennettä tulee aina olemaan, ja se kasvaa. Sen sujumisesta pitää myös huolehtia!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:22"]
Toivottavasti ei!
[/quote]
Miksi ei?
Miksi kukaan vastustaisi tunnelia? Ihan uskomaton mahdollisuus saada tie pois rannasta ja saada ranta-alue asukkaiden käyttöön! Luin jostain, että suurin osa kuluista saataisiin katettua tonttien myynnillä! Siis "ilmainen" tunneli, miksi sitä vastustetaan?
Tosi raukkamaista tuo SDP:n toiminta! Uhkaavat erottaa ne, jotka äänestävät tunnelin puolesta!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:26"]
Miksi kukaan vastustaisi tunnelia? Ihan uskomaton mahdollisuus saada tie pois rannasta ja saada ranta-alue asukkaiden käyttöön! Luin jostain, että suurin osa kuluista saataisiin katettua tonttien myynnillä! Siis "ilmainen" tunneli, miksi sitä vastustetaan?
[/quote]
Tätä minäkään en ymmärrä. Ehkä se on vain sitä että ajan henkeen kuuluu vastustaa autoliikenteelle tehtäviin investointeihin
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:32"]
Mikä tunneli ja mihin?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:23"]
Vaikka en Tampereella asukkaan niin sanon että hulluja ne on jos eivät sitä tunnelia tee!
En ymmärrä tätä nyky"vihreää" trendiä että kaikki satsaukset autoliikenteen sujumiseen on suurin piirtein turhia, kalliita ja ympäristörikoksia.
Autoliikennettä tulee aina olemaan, ja se kasvaa. Sen sujumisesta pitää myös huolehtia!
[/quote]
Tämä on surkea perustelu. Tai kerro minulle, miten neljä kaistaa tunnelissa vetää yhtään sen paremmin kuin neljä kaistaa maan päällä?
Hyvä perustelu, jonka kannalla itse olen on se, että saadaan hieno ranta asuin- ja muuhin käyttöön meluisan ja haisevan liikenteen sijasta.
Tää oli hyvä:
"Vihreiden Jaakko Mustakallion sanoo, että Tampereen keskustaa ympäröi yhdeksän kilometriä rantaviivaa. Ja sitä reunustaa enimmäkseen nelikaistainen moottoritie."
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:23"]
Vaikka en Tampereella asukkaan niin sanon että hulluja ne on jos eivät sitä tunnelia tee!
En ymmärrä tätä nyky"vihreää" trendiä että kaikki satsaukset autoliikenteen sujumiseen on suurin piirtein turhia, kalliita ja ympäristörikoksia.
Autoliikennettä tulee aina olemaan, ja se kasvaa. Sen sujumisesta pitää myös huolehtia!
[/quote]
Tämä on surkea perustelu. Tai kerro minulle, miten neljä kaistaa tunnelissa vetää yhtään sen paremmin kuin neljä kaistaa maan päällä?
Hyvä perustelu, jonka kannalla itse olen on se, että saadaan hieno ranta asuin- ja muuhin käyttöön meluisan ja haisevan liikenteen sijasta.
[/quote]
No tunneliahan ei siis tehdä vain sen takia että saadaan autot maan alle, samassa yhteydessä tehdään muitakin liikenne järjestelyjä. Kaikkien järjestelyjen tarkoitus on saada liikenne sujumaan paremmin. Tie tunnelissa poista liikenteen melut ja tila vapautuu muuhun käyttöön
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:23"]
Vaikka en Tampereella asukkaan niin sanon että hulluja ne on jos eivät sitä tunnelia tee!
En ymmärrä tätä nyky"vihreää" trendiä että kaikki satsaukset autoliikenteen sujumiseen on suurin piirtein turhia, kalliita ja ympäristörikoksia.
Autoliikennettä tulee aina olemaan, ja se kasvaa. Sen sujumisesta pitää myös huolehtia!
[/quote]
Tämä on surkea perustelu. Tai kerro minulle, miten neljä kaistaa tunnelissa vetää yhtään sen paremmin kuin neljä kaistaa maan päällä?
Hyvä perustelu, jonka kannalla itse olen on se, että saadaan hieno ranta asuin- ja muuhin käyttöön meluisan ja haisevan liikenteen sijasta.
[/quote]
No tunneliahan ei siis tehdä vain sen takia että saadaan autot maan alle, samassa yhteydessä tehdään muitakin liikenne järjestelyjä. Kaikkien järjestelyjen tarkoitus on saada liikenne sujumaan paremmin. Tie tunnelissa poista liikenteen melut ja tila vapautuu muuhun käyttöön
[/quote]
Millä perusteilla tunnelia sitten vastustetaan?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:23"]
Vaikka en Tampereella asukkaan niin sanon että hulluja ne on jos eivät sitä tunnelia tee!
En ymmärrä tätä nyky"vihreää" trendiä että kaikki satsaukset autoliikenteen sujumiseen on suurin piirtein turhia, kalliita ja ympäristörikoksia.
Autoliikennettä tulee aina olemaan, ja se kasvaa. Sen sujumisesta pitää myös huolehtia!
[/quote]
Tämä on surkea perustelu. Tai kerro minulle, miten neljä kaistaa tunnelissa vetää yhtään sen paremmin kuin neljä kaistaa maan päällä?
Hyvä perustelu, jonka kannalla itse olen on se, että saadaan hieno ranta asuin- ja muuhin käyttöön meluisan ja haisevan liikenteen sijasta.
[/quote]
No tunneliahan ei siis tehdä vain sen takia että saadaan autot maan alle, samassa yhteydessä tehdään muitakin liikenne järjestelyjä. Kaikkien järjestelyjen tarkoitus on saada liikenne sujumaan paremmin. Tie tunnelissa poista liikenteen melut ja tila vapautuu muuhun käyttöön
[/quote]
Ei mitkään "liikennejärjestelyt" auta sujuvoittamaan liikennettä riittävästi jos kaistoja on yhtä monta sitten kuin mitä on nytkin kun ajattelee, millaista vauhtia autojen määrä / vrk kasvaa lähivuosina ja -vuosikymmeninä. Ei ne samat neljä kaistaa vain ime enempää autoja, vaikka millaisia risteyksiä tms suunniteltaisiin. Viimeisestä lauseestasi olen samaa mieltä ja kannatan tunnelia. Typerät perustelut voisi vain jättää väliin.
"Minna minkkinen (vas): En voi tukea hanketta, joka näin vahvasti tukee yksityisautoilua."
Miten kyseinen hanke tukee yksityisautoilua? Eikö ole hemmetin sama ajaa tunnelissa tai nykyisellä tiellä? Nykyistä tietää ajaessa vaan ei saada rantaa asukkaiden käyttöön.
Tässä perusteluja Rantaväylän tunnelin rakentamista vastaan:
Ranta on jo NYT asukkaiden käytössä - ei enää sen jälkeen, kun siihen rakennetaan ylihintaisia elementtitaloja.
Tunneliasiassa ei ole kysymys liikenteen sujuvuudesta vaan rakennusliikkeiden tonttimaasta. Tunnelin rakennuskustannukset tulevat vähintään kaksinkertaistumaan nykyhetken "arviosta". Entinen kaupungininsinöörikin (eläkkeellä) on todennut olevan sulaa hulluutta rakentaa tunnelia vesistön lähelle huokoiseen maaperään. Hänellä on kokemusta mm. Nääshallin, joka sijaitsee tuolla alueella, rakentamisesta.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 21:06"]
Tässä perusteluja Rantaväylän tunnelin rakentamista vastaan:
Ranta on jo NYT asukkaiden käytössä - ei enää sen jälkeen, kun siihen rakennetaan ylihintaisia elementtitaloja.
Tunneliasiassa ei ole kysymys liikenteen sujuvuudesta vaan rakennusliikkeiden tonttimaasta. Tunnelin rakennuskustannukset tulevat vähintään kaksinkertaistumaan nykyhetken "arviosta". Entinen kaupungininsinöörikin (eläkkeellä) on todennut olevan sulaa hulluutta rakentaa tunnelia vesistön lähelle huokoiseen maaperään. Hänellä on kokemusta mm. Nääshallin, joka sijaitsee tuolla alueella, rakentamisesta.
[/quote]
Tunneleita on rakennettua jopa vesistöjen ALLE !?!?!? Miten on mahdollista? :O
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:23"]
Vaikka en Tampereella asukkaan niin sanon että hulluja ne on jos eivät sitä tunnelia tee!
En ymmärrä tätä nyky"vihreää" trendiä että kaikki satsaukset autoliikenteen sujumiseen on suurin piirtein turhia, kalliita ja ympäristörikoksia.
Autoliikennettä tulee aina olemaan, ja se kasvaa. Sen sujumisesta pitää myös huolehtia!
[/quote]
Tämä on surkea perustelu. Tai kerro minulle, miten neljä kaistaa tunnelissa vetää yhtään sen paremmin kuin neljä kaistaa maan päällä?
Hyvä perustelu, jonka kannalla itse olen on se, että saadaan hieno ranta asuin- ja muuhin käyttöön meluisan ja haisevan liikenteen sijasta.
[/quote]
Siksi, että Rantaväylälle suunnitellun tunnelin kohdalla liittyvät tiet ohjataan muuta kautta. Ei ole liikennevaloja stoppaamassa liikenteen virtaa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:23"]
Vaikka en Tampereella asukkaan niin sanon että hulluja ne on jos eivät sitä tunnelia tee!
En ymmärrä tätä nyky"vihreää" trendiä että kaikki satsaukset autoliikenteen sujumiseen on suurin piirtein turhia, kalliita ja ympäristörikoksia.
Autoliikennettä tulee aina olemaan, ja se kasvaa. Sen sujumisesta pitää myös huolehtia!
[/quote]
Tämä on surkea perustelu. Tai kerro minulle, miten neljä kaistaa tunnelissa vetää yhtään sen paremmin kuin neljä kaistaa maan päällä?
Hyvä perustelu, jonka kannalla itse olen on se, että saadaan hieno ranta asuin- ja muuhin käyttöön meluisan ja haisevan liikenteen sijasta.
[/quote]
Siksi, että Rantaväylälle suunnitellun tunnelin kohdalla liittyvät tiet ohjataan muuta kautta. Ei ole liikennevaloja stoppaamassa liikenteen virtaa.
[/quote]
Silti. Tiedätkö, miten paljon automäärän/vrk on ennustettu kasvavan vaikka kymmenen vuoden sisällä. Siinä ei auta, vaikka tunneli mentäisiin päästä päähän ilman liikennevaloja.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:23"]
Vaikka en Tampereella asukkaan niin sanon että hulluja ne on jos eivät sitä tunnelia tee!
En ymmärrä tätä nyky"vihreää" trendiä että kaikki satsaukset autoliikenteen sujumiseen on suurin piirtein turhia, kalliita ja ympäristörikoksia.
Autoliikennettä tulee aina olemaan, ja se kasvaa. Sen sujumisesta pitää myös huolehtia!
[/quote]
Tämä on surkea perustelu. Tai kerro minulle, miten neljä kaistaa tunnelissa vetää yhtään sen paremmin kuin neljä kaistaa maan päällä?
Hyvä perustelu, jonka kannalla itse olen on se, että saadaan hieno ranta asuin- ja muuhin käyttöön meluisan ja haisevan liikenteen sijasta.
[/quote]
Siksi, että Rantaväylälle suunnitellun tunnelin kohdalla liittyvät tiet ohjataan muuta kautta. Ei ole liikennevaloja stoppaamassa liikenteen virtaa.
[/quote]
Silti. Tiedätkö, miten paljon automäärän/vrk on ennustettu kasvavan vaikka kymmenen vuoden sisällä. Siinä ei auta, vaikka tunneli mentäisiin päästä päähän ilman liikennevaloja.
[/quote]
Kehä 1 on Suomen vilkkain tie, eikä siinäkään ole useimmissa kohdissa kuin vain 2 kaistaa suuntaansa. Liikenne sujuu kohtuu hyvin sen jälkeen kun Leppävaaran alueelta poistettiin liikennevalot.
mummotunneliko?!