Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun puhutte mummoista tai mummeleista,

Vierailija
03.11.2013 |

mitä tarkoitatte? Minkäikäisiä naisia pidätte mummeleina? Onko mielestänne ihan hyväksyttävää sanoa tuntemattomia ihmisiä mummeleiksi? Ajatteletteko, että teistä itsestänne ei koskaan tule mummelia? Onko mummeli tai mummo puheissanne negatiivinen asia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mummi (oikeesti isoäiti), enkä tahdo millään ymmärtää tätä nykyajan mummottelua. Siis halventavassa mielessä.

Naapuruston käyttäytymistaidottomia mussukoita kun kieltää (esim. pihallamme köllöttelevän koiramme kivittämisestä!!!), on vastauksena aina jotain mummoon viittaavaa. Eivätkä siis varmasti tarkoita, että lastenlapsia mulla on. Mahtavatko halveerata omia isovanhempiaankin? Tyrmistyttää oikein. Kyllä mummojen rahat ja muu anti kelpaa kuitenkin. Onko tämän päivän kasvatusta??? Ei ymmärrä?!

Vierailija
2/7 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä nimittäisin ehkä noita 70+ mummeleiksi. Joskus negatiivisissa yhteyksissä, mutta joskus ihan vain neutraalisti, joten en mä sitten tiedä onko se sana sinällään halventava vaikka sitä käyttäisi silloin kun kyseessä olisi ei-niin-mukava-pyöreä-pikku-kiva-mummo.

En ajattele ettei musta tulisi mummelia, tai oikeastaan joo, olen niin raihnainen että tuskin elän sinne mummeli-ikään.

Isovanhemmuuden kanssa sillä ei kyllä ole mitään tekemistä, äidistänikin tuli mummo jo alle viisikymppisenä, enkä sen ikäisiä mummoiksi nimitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia selkeästi vanhempia naisia, yli 75-vuotiaita.

Vierailija
4/7 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maailman nuorin mummo on 24-vuotias. Eli mummo (se että lapsellasi on lapsi) voi olla mitä vaan 24-100v väliltä. 27-30v mummoja on joissain maissa jo hyvinkin, suomessakin muutamia.

Mutta mitä puheissani tarkoitan mummolla, niin tarkoittaisin yli 70-vuotiasta.

Vierailija
5/7 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle mummo ja mummeli on positiivinen asia ja sana, ainakin mun elinympäristössä on pääsääntöisesti suuri kunnioitus heitä kohtaan. Ehkä se on vähän stereotyyppistä, semmoinen kuva kovaa työtä tehneestä vanhemmasta naisesta joka ansaitsee kunnioitusta. Kieltämättä pullantuoksuisuuskin tulee mieleen niistä sanoista, vaikka tuskin kaikki mummot sellaisia ovat. Omani nyt sattuvat olemaan sellaisia emäntiä :)

Kääkkä on sitten taas sellainen paha haukkumanimi.

Vierailija
6/7 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50 on aina mummeli, sori vaan, ei voi mitään. Juu ja tiedän, että musta itsestänikin tulee mummeli....

Vierailija
7/7 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoksi sanon sellaista yli 60-vuotiasta, jolla jotenkin mummomainen olemus, tai sitten siitä reilusti vanhempaa. Omasta mielestä positiivinen nimitys. Toki tiedostan, että kaikki eivät ole isovanhempia, enkä mummottele tuntemattomia. Toivon itsekin olevani jonain päivänä mummo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi