Vieraille omat käsipyyhkeet
On se kumma, kun joissakin talouksissa vessoissa käsipyyhkeetkin on erikseen eroteltu, että mitä käyttää kotiväki ja mitä vieraat. Minä todellakin pyyhin käteni mihin pyyhkeeseen huvittaa. Jos joku pitää vieraita niin saastaisina, niin ei kannata pyytää edes kylään.
Kommentit (13)
Jotkut ajattelevat aina muiden olevan itseä likaisempia. Näitä neurootikkoja riittää.
Lapsiperheissä on ihan hyvä että kaikilla on omat pyyhkeet, niin kihomadot ym ällötykset ei leviä aikuisillekin.
Minusta on kohteliasta laittaa vieraille puhdas pyyhe. Arvostan.
Minustakin se on päinvastoin vieraiden huomioimista, jos on varattu omat pyyhkeet. Tosin nyt korona aikana varaan talouspaperirullan lavuaarin viereen ja sanon, että kuivaamiseen voi käyttää talouspaperia.
Tuo vieraspyyhejuttu on ollut vuosikymmeniä. Vieraalle halutaan tarjota puhdas pyyhe, johon kotiväki ei ole pyyhkinyt käsiään, vaikkapa.
Eipä tajuttu esim. 80-luvulla loukkaantua.
Ilman muuta erillinen käsipyyhe vieraille.
Aina ollut meillä.
Hassu ap. Jos meille tulee vieraita ja haen ihan sitä varten uuden pyyhkeen, niin hän kuitenkin haluaa käyttää sitä, mihin me itse olemme jo monta kertaa pyyhkineet kätemme :-D
Minä en ainakaan halua kylässä kuivata käsiäni johonkin valmiiksi likaiseen, märkään ja tunkkaiseen pyyhkeeseen, johon lapset ja isäntä ovat pyyhkineet likaiset kätensä sen jälkeen kun ovat kastelleet sormensa hanan alla pikaisesti.
Meillä on aina puhdas käsipyyhe vieraita varten, jotta heistä ei ole epämukavaa käyttää samaa pyyhettä talonväen kanssa. Sitä kutsutaan vieraanvaraisuudeksi.
Mua ainakin ällöttää jos en oo vieraille tarjonnu uutta pyyhettä. Ties mitä räkää ja kuolaa munkin pyyhkeeseen jää kun naaman pyyhin vaikka oma pyyhe naamalle onkin en haluais että vieras vahingossa kuivaa siihen.
Niin no, meillä on vieras-wc erikseen ja sitä ei oma perhe käytä. Siellä on kori, jossa on kymmeniä pieniä vieraspyyhkeitä nätisti rullattuna ja toinen kori, johon käytetyt voi laittaa. Pidän sitä kohteliaana, että vieraiden ei tarvitse pyyhkiä käsiään toisten käyttämiin pyyhkeisiin.
Myös perheenjäsenten omissa kylppäreissä on tietysti erikseen kylpy- kasvo- ja käsipyyhkeet. Itse jaan kylppärin mieheni kanssa ja itsestään selvästi molemmilla on omat käsi- ja kasvopyyhkeensä oman lavuaarinsa vieressä.
Näin korona aikaan etenkin ehdottomasti omat pyyhkeet jokaiselle. Suosittelen tätä kaikille.
Olet itse aika naurettava.