Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako loukkaantua, jos aikuinen lapsi ei vastaa puheluuni?

Vierailija
13.09.2020 |

Minä haluan että vastaa

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Saat loukkaantua.

2. Aikuisen lapsen ei tarvitse toimia sinun odotustesi mukaisesti. Vastaamatta jättäminen on täysin sallittua.

Vierailija
22/42 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten saa loukkaantua, jos ei saman päivän aikana soita takaisin, paitsi tietysti jos on joku painava syy olla soittamatta.

Miksi saa loukkaantua, jos ei soita takaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tietenkin ymmärtää, että aikuisella lapsella on omaakin aktiviteettia. Aina ei vain voi vastata, tai ei tee mieli vastata (jos on vaikka ollut raskas / huono päivä). 

Sitten kannattaa huolestua jos ei viikkoon ota yhteyttä vaikka itse olet yrittänyt. 

Vierailija
24/42 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää tietenkin ymmärtää, että aikuisella lapsella on omaakin aktiviteettia. Aina ei vain voi vastata, tai ei tee mieli vastata (jos on vaikka ollut raskas / huono päivä). 

Sitten kannattaa huolestua jos ei viikkoon ota yhteyttä vaikka itse olet yrittänyt. 

Riittääkö tekstiviesti?

Vierailija
25/42 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin vastaamisen, kun vanhemmilla ei koskaan ollut mitään oikeaa asiaa. Mulla on muutakin tekemistä kuin selittää kuulumisiani.

Sama, paitsi että vanhemmat puhuvat vain itsestään, omista kuulumisistaan ja sisarusteni ja heidän lastensa kuulumisista. Oikeasti, ei mulla ole aikaa kuunnella jopa yli tunnin mittaisia joutavuuksia, ois omakin elämä ja lapsiperheen ruuhkavuodet elettävänä. Eli en vastaa, ovat onneksi jo tajunneet vihjeen ja hyvin harvoin soittelevat enää. Jos minun on pakko soittaa heille, alkaa jorina samantien, mutta olen nyt opetellut hoitamaan asian, jota varten soitin, ja sitten katkaisen puhelun sanomalla sekaan "pitää mennä, moikka!" On se jumankauta, että joutuu omia vanhempiaan kohtelemaan kuin puhelinmyyjiä, mutta kun ei vaan mene jakeluun.

Omien lasteni käskin aikuisina lyödä minua, jos olen samanlainen itsekäs uuvatti.

Vierailija
26/42 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin vastaamisen, kun vanhemmilla ei koskaan ollut mitään oikeaa asiaa. Mulla on muutakin tekemistä kuin selittää kuulumisiani.

Sama, paitsi että vanhemmat puhuvat vain itsestään, omista kuulumisistaan ja sisarusteni ja heidän lastensa kuulumisista. Oikeasti, ei mulla ole aikaa kuunnella jopa yli tunnin mittaisia joutavuuksia, ois omakin elämä ja lapsiperheen ruuhkavuodet elettävänä. Eli en vastaa, ovat onneksi jo tajunneet vihjeen ja hyvin harvoin soittelevat enää. Jos minun on pakko soittaa heille, alkaa jorina samantien, mutta olen nyt opetellut hoitamaan asian, jota varten soitin, ja sitten katkaisen puhelun sanomalla sekaan "pitää mennä, moikka!" On se jumankauta, että joutuu omia vanhempiaan kohtelemaan kuin puhelinmyyjiä, mutta kun ei vaan mene jakeluun.

Omien lasteni käskin aikuisina lyödä minua, jos olen samanlainen itsekäs uuvatti.

Näetkö vanhempiasi? Tulevatko katsomaan lapsia?

Vierailija
27/42 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näetkö vanhempiasi? Tulevatko katsomaan lapsia?

Näemme silloin, kun käyn siellä lasten kanssa. Eivät käy meillä, vaan tykkäisivät hoitaa kuulumisten vaihdon ym. puhelimitse. Toisaalta, samaa itsekeskeistä horinaa se on livenäkin.

Kuulostanpa kyllästyneeltä ja kiukkuiselta. :D Olenkin.

Vierailija
28/42 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein soittelet? Mitä asiaa sinulla olis tällä kertaa ollut? Koska meinasit saada napanuoran poikki?

Vastaatko sinä aina, kun lapsesi soittaa? Vai soittako hän koskaan...?

Meillä on varmaan mennyt 4v kun on viimeksi puhuttu. T. Nro 1

Mitä silloin tapahtui? Jos yhteys katkesi johonkin mitä teit/sanoit niin onko tullut mieleen pyytää anteeksi?

Vierailija
29/42 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko uhmaikäinen vai narsisti?

Vierailija
30/42 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on oikeus sun omiin tunteisiin!

Vierailija
31/42 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei koskaan soita. Vastaa jos vastaa, yleensä on aina kauhea kiire ja tulee vain viesti, että soitellaan myöhemmin, nyt on tärkeää tekemistä. Ei koskaan soita. En tiedä milloin soittaisi, jos minusta ei kuuluisi mitään. Olen joskus kokeillut ja olin melkein pari kk soittamatta, eikä äidistäni kuulunut mitään tuona aikana. Suomesta tiesin, että on kunnossa. Kun viimein soitin hänelle, hän oli syvästi loukkaantunut siitä, etten ole soitellut.

Vierailija
32/42 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti ei koskaan soita. Vastaa jos vastaa, yleensä on aina kauhea kiire ja tulee vain viesti, että soitellaan myöhemmin, nyt on tärkeää tekemistä. Ei koskaan soita. En tiedä milloin soittaisi, jos minusta ei kuuluisi mitään. Olen joskus kokeillut ja olin melkein pari kk soittamatta, eikä äidistäni kuulunut mitään tuona aikana. Suomesta tiesin, että on kunnossa. Kun viimein soitin hänelle, hän oli syvästi loukkaantunut siitä, etten ole soitellut.

Somesta, ei Suomesta...

Vierailija
33/42 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi s**tana, entinen anoppi oli juuri tuollainen kontrollimonsteri.

Hemmetin ahdistavaa, kun ei ymmärretä että sillä aikuisella lapsella on oma elämä, eikä hän ole MISTÄÄN sinulle tilivelvollinen.

Vierailija
34/42 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö omaisuutena lastasi?

Vierailija
35/42 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

K

Vierailija
36/42 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten saa loukkaantua, jos ei saman päivän aikana soita takaisin, paitsi tietysti jos on joku painava syy olla soittamatta.

Asia voi olla tärkeää. Joku voi olla loukkaantunut/sairastunut/kuollut, voi olla hätätilanne jne. Tai täytyy hoitaa joku asia mahdollisimman pian, jonka hoitaakseen tarvitsee yhteyden.

Oon tosi kiitollinen kun lapsuuden perheestäni soitellaan puolin ja toisin aina takaisin, jos ei pysty vastaamaan ja viesteihin vastataan aina. Tiedetään sit että ei tarvitse huolehtia.

Ja onhan se ihan perus kohteliaisuutta noteerata toinen.

Vierailija
37/42 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mm pari kertaa joutunut ambulanssilla sairaalaan ja kerran saanut pika-ajan lapsettomuustutkimuksien aloitukseen seuraavalle päivälle.

Olisin ihan arvostanut, jos mies olisi soittanut saman päivän aikana takaisin eikä viikon päästä kun puhelintaan plärää koko ajan kuitenkin!!!

Joskus asia saattaa olla tärkeä!!

Vierailija
38/42 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia voi olla tärkeää. Joku voi olla loukkaantunut/sairastunut/kuollut, voi olla hätätilanne jne. Tai täytyy hoitaa joku asia mahdollisimman pian, jonka hoitaakseen tarvitsee yhteyden.

Oon tosi kiitollinen kun lapsuuden perheestäni soitellaan puolin ja toisin aina takaisin, jos ei pysty vastaamaan ja viesteihin vastataan aina. Tiedetään sit että ei tarvitse huolehtia.

Ja onhan se ihan perus kohteliaisuutta noteerata toinen.

Kai voi jättää tekstarin?

Vierailija
39/42 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mm pari kertaa joutunut ambulanssilla sairaalaan ja kerran saanut pika-ajan lapsettomuustutkimuksien aloitukseen seuraavalle päivälle.

Olisin ihan arvostanut, jos mies olisi soittanut saman päivän aikana takaisin eikä viikon päästä kun puhelintaan plärää koko ajan kuitenkin!!!

Joskus asia saattaa olla tärkeä!!

Tekstari?

Vierailija
40/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet narsisti ja lapsesi on heittänyt narsistin elämästään pois.  Sinulla on fiksu lapsi.