Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset luulevat, että heillä on oikeus rikkoa lakia?

Vierailija
13.09.2020 |

En nyt siis tarkoita mitään suuria rikollisia, vaan ihmisiä, joiden mielestä normaalit lait ja säännöt arjessa eivät koske heitä. Mikä juttu tämä on?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta

Vierailija
2/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteja. Niiden mielestä säännöt eivät koske heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinopeus on suomalaisen tyypillisin rike.

Vierailija
4/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Säännöt ovat keskitason ihmisille” – Näin narsisti oikeasti ajattelee

Narsistisen ihmisen piirteet on helppo tunnistaa, mutta mitä hänen mielessään todellisuudessa liikkuu? Psychology Today listasi narsistin ajattelumalleja, jotka perustuvat narsistien uhrien kertomuksiin. Poimimme niistä muutaman:

1. Minun ei tarvitse pyytää anteeksi. Sinun täytyy ymmärtää, hyväksyä ja sietää minua riippumatta siitä, mitä teen tai sanon.

2. Maailmassa on vain harvoja minun vertaisiani, ja toistaiseksi en ole kohdannut vielä yhtäkään. Olen paras (johtaja, kumppani, opiskelija jne.).

3. Arvostan sitä, että on olemassa sääntöjä ja velvoitteita, mutta ne koskevat eniten sinua, koska minulla ei ole aikaa eikä aikomusta noudattaa niitä. Sitä paitsi säännöt ovat keskitason ihmisille, ja itse olen huomattavasti keskiarvoa korkeammalla.

4. Minä voin kritisoida sinua ja oletan, että otat kritiikin vastaan. Mutta jos sinä arvostelet minua, varsinkin julkisesti, raivostun. Vielä yksi juttu: en koskaan unohda enkä anna anteeksi, ja kostan sinulle tavalla tai toisella.

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005364423.html

Vierailija
5/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistiselle persoonallisuudelle ovat ominaisia erilaiset suuruuskuvitelmat, voimakas ihailun tarve ja empatian vähäisyys. Henkilö kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun, on kateellinen tai ylimielinen sekä voi käyttää muita häikäilemättä hyväkseen.

Vierailija
6/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs narsistiobsessio täällä on meneillään?

Vierailija
7/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö narsisti olevansa narsisti jos saa diagnoosin Psykiatrilta? 

Vierailija
8/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "olla oikeus"? Tuskin he useinkaan luulevat, että heillä on oikeus (lain tai yleisen moraalitajun näkökulmasta) sen enempää kuin muillakaan, mutta he eivät vain välitä siitä. Eli tavallaan antavat itse itselleen "oikeuden", koska haluavat ja voivat.

Vierailija
9/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin BBC:n Rooma-dokkarin.

Caesarin kenraali: "Mutta Caesar! Sinähän rikot lakia!"

Caesar: "Lakeja voidaan aina muuttaa."

Vierailija
10/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän kyllä että rikokset ovat väärin mutta teen niitä koska tuntuu että elämä on muutenkin merkityksetön ja meistä ei jää tänne mitään jokusen vuosikymmenen päästä, joten periaatteessa kaikki mitä teemme on yhdentekevää.

Kuitenkaan en kajoa toisen terveyteen koska en ole ihmisvihaaja.

Vierailija
11/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tänään viimeksi ollut narsistin kanssa tekemisissä yhdistystoiminnassa. Päättää itse mitä tekee ja ei kuuntele neuvoja, eikä muut tiedä mistään mitään. Kaikenlisäksi näitä on kaksi. Toisesta päästiin eroon, toisesta luultiin, mutta palasi - kun sai lähdöt toisesta paikasta. Mä en jaksa näitä enää, lähden itse vaikka tarve meille normaaleille olisi. Näiden takia mennyt aikaa ja yöunet. 

Vierailija
12/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki ei ole aina sama asia kuin se mikä on moraalisisesti oikein. 

Vierailija
13/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm KEPU;n puoluejohto on syyllistynyt kiihottamiseen kansanryhmää vastaan

Vierailija
14/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistiselle persoonallisuudelle ovat ominaisia erilaiset suuruuskuvitelmat, voimakas ihailun tarve ja empatian vähäisyys. Henkilö kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun, on kateellinen tai ylimielinen sekä voi käyttää muita häikäilemättä hyväkseen.

Kyllä, tuossa yhdistystoiminnassa jossa pitäisi puhaltaa yhteen hiileen ja ollaan kaikki samanarvoisia, yksi vaatii, että häntä pitää muiden ihailla. Hän on parasta mitä ikinä on tapahtunut, unohtaen kaikkien muiden työtunnit, perustamisen jne. Eikä hän oikeasti saanut paljon mitään aikaan, enemmänkin tuhoa kuin hyvää. 

Vierailija
15/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa palstalaisista on sitä mieltä, että vieraan lapsen kännykästä saa poistella kuvia oman mielensä mukaan.

Vierailija
16/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa palstalaisista on sitä mieltä, että vieraan lapsen kännykästä saa poistella kuvia oman mielensä mukaan.

Ja puolison kännykkään ei saa koskea.

Vierailija
17/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä pahempiakin ihmisiä kun joku v##un narsisti..

Vierailija
18/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me saadaan koskea toistemme kännyköihin, ihan luvan kanssa molemmat.

Vierailija
19/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti luulee että laki ei koske häntä , on niin ylivertainen. Maaginen ajattelu.

Vierailija
20/33 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen niinkuin itsestäni tuntuu parhaalta.