Sinä armeijaa käymätön
Miten kävi työuralle? Jäitkö lähtötelineisiin vai onnistuitko saamaan jalkaa oven väliin edes hanttihommiin?
m39
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeija ja varsinkin johtajakoulutus on avain hyviin työtehtäviin työelämässä.
Näin oli joskus ennen, ei käy kiistäminen
Muutamaan vuosikymmeneen taas ei enää ole noin ollut.
Siinä haastattelussa kun patu tivaa suoritusvuotta, palveluspaikkaa ja sotilasarvoa tulee kylmää kyytiä, jos on käymättä.
-m39
Kai jokainen osaa tuohon sen verran valehdella. 1982, Niinisalo, Alikersantti.
Enemmän haittaa tuntuu olevan armeijan käymisestä. Olen Suomen ja Israelin kansalainen, ja suoritin kolmivuotisen palvelukseni aikoinaan Israelin puolustusvoimissa. Moni työnantaja on karsastanut ja joku jopa kyseli että olenko ollut myös sotilaana palestiinalaisalueilla. En mainitse asiasta enää mitään työhaastatteluissa ja sanon että matkustelin nuo vuodet maailmalla selittääkseni aukon cv:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän haittaa tuntuu olevan armeijan käymisestä. Olen Suomen ja Israelin kansalainen, ja suoritin kolmivuotisen palvelukseni aikoinaan Israelin puolustusvoimissa. Moni työnantaja on karsastanut ja joku jopa kyseli että olenko ollut myös sotilaana palestiinalaisalueilla. En mainitse asiasta enää mitään työhaastatteluissa ja sanon että matkustelin nuo vuodet maailmalla selittääkseni aukon cv:ssä.
Kai ymmärrät että tuo kaikki on pelkkää plussaa? Ei Suomessa kukaan _rättipäitä_ halaile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä haastattelussa kun patu tivaa suoritusvuotta, palveluspaikkaa ja sotilasarvoa tulee kylmää kyytiä, jos on käymättä.
-m39
Sitten kun patu haistaa höpöpuheen niin tuleekin tiukka tivaus lausuisitko sotilasvalan. Sitten ollaan helisemässä.
m39
Vähän harmittaa kun jäi RUK käymättä, muutama erittäin mielenkiintoinen erikoisupseerin virka on mennyt sen johdosta sivu suun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-m39
Sitten kun patu haistaa höpöpuheen niin tuleekin tiukka tivaus lausuisitko sotilasvalan. Sitten ollaan helisemässä.
m39
Tuskin kukaan sitä muistaa ulkoa. Siinä kohtaa voi muutenkin herätellä pikkuhiljaa patua taas tähän päivään ja kesken olevaan työhaastatteluun. Jutellaan niitä armeijajuttuja sitten siellä saunaillassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. erikoislääkäri ei kai sitten ole hyvä työ.
Suojatyöpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-m39
Höpö höpö.
Tuollaista ei ole ollut enää moneen kymmeneen vuoteen.
Minä pääsin töihin reilu pari vuotta sitten, armeijasta ei kysytty haastattelussa. Jossain vaiheessa se tuli kuitenkin puheeksi jossain kahvipöydässä tai vastaavassa ja esimies kuuli asiasta että mulla C paprut. Huomasin että tuli yllätyksenä ja naama vähän venähti. Asiasta ei ole sen koommin puhuttu.
Näinhän se menee. Ennemmin tai myöhemmin totuus tulee ilmi. Sitten ei ole kivaa.
m39
Totuus tuli ilmi mutta kivaa ei ole ainoastaan tuolla esimiehellä joka siitä ilmeisesti vähän nokkiinsa otti. Ei voi tällaisen perusteella irtisanoa vakituisesta työstä tai muuttaa asiantuntijatyön kuvaa muihin nähden joten eipä vaikuta töihin.
Kannattaa haastattelussa sanoa, että kävi ruk:n, koska Vallankumous tarvitsee upseereita, ettei käy niin kuin viime kerralla. Työpaikka on varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska olet. Itse päädyin lukion rehtoriksi. Luokkakaverillani, joka ei myöskään käynyt armeijaa, on nyt professuuri yliopistossa Suomessa.
Lukion rehtori. Voiko turhempaa suojatyöpaikkaa olla.
Vaikea sanoa. Olen kuitenkin esimies 42 opettajalle. Eli näköjään johtotehtäviin pääsee mies ilman inttiäkin.
Rehtori on kaukana johtotehtävistä. Kunnan suojatyöpaikka jossa paimennetaan naisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen sivari ja minulla on miljoonatulosta tekevä yritys, jonka yksi asiakas on Suomen puolustusvoimat.
Mitäpä ap siihen sanoo...?
M 48
En ole ap, mutta olisi kiva tietää mikä yritys, sillä PV on minunkin asiakas.
Eli julkisen sektorin virkakyöstejä tuli molemmista. Ei riitä kyvut eikä munat yksityisen puolen tuottaviin töihin, joissa pitää saada jotain aikaiseksikin.
Vierailija kirjoitti:
En olisi voinut edes kuvitella jättää armeijaa käymättä. Nyt 45 vuotiaana ja hyvässä johtotehtävässä olevana olen kiitollinen että suoritin varusmiespalveluksen ja ruk:in.
...olen melkein viiskybäinen enkä vieläkään tiedä kumpi on ollut turhempi ajanjakso elämässäni: kolmisen vuotta lukiossa vai 330+4 vrk sisäministeriön alaisuudessa (josta "lainassa" 100 vrk PV:llä).
Enkä ole johtotehtävissä koska kieltäydyn niistä järjestelmällisesti. Mutta tienaan paremmin kuin pääministeri - käytännössä rivi-inssin roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska olet. Itse päädyin lukion rehtoriksi. Luokkakaverillani, joka ei myöskään käynyt armeijaa, on nyt professuuri yliopistossa Suomessa.
Lukion rehtori. Voiko turhempaa suojatyöpaikkaa olla.
Vaikea sanoa. Olen kuitenkin esimies 42 opettajalle. Eli näköjään johtotehtäviin pääsee mies ilman inttiäkin.
Rehtori on kaukana johtotehtävistä. Kunnan suojatyöpaikka jossa paimennetaan naisia.
Rehtorit on sivistystoimenjohtajan kumileimaisimia, vailla valtaa ja arvostusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-m39
Tai sitten meikä nousee, kättelemättä sanon "tämä oli tässä", ovella saatan pysähtyä ja tuhahtaa "vastaus on muuten reservin luutnantti, Lapin raja. Ja työpaikka jossa sitä kysytään vuonna 2020 voi pitää tunkkinsa". Tein tuon aikoja sitten kerran, tosin silloin vain yhden messinkinapin omaavana.
Olen todennut jo monesti teikäläiselle että se on ihan ikioma voivoi jos et omaa substanssia jonka rinnalla joku 20 vuotta sitten suoritettu/suorittamatta jätetty valtion poikaleiri on aivan yhdentekevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sivari ja minulla on miljoonatulosta tekevä yritys, jonka yksi asiakas on Suomen puolustusvoimat.
Mitäpä ap siihen sanoo...?
M 48
En ole ap, mutta olisi kiva tietää mikä yritys, sillä PV on minunkin asiakas.
Taisi olla sivarin trolli. Tunnen erittäin hyvin Puolustusvoimien asiakkaat.
Näinhän se menee. Ennemmin tai myöhemmin totuus tulee ilmi. Sitten ei ole kivaa.
m39