Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä armeijaa käymätön

Vierailija
13.09.2020 |

Miten kävi työuralle? Jäitkö lähtötelineisiin vai onnistuitko saamaan jalkaa oven väliin edes hanttihommiin?
m39

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeija ja varsinkin johtajakoulutus on avain hyviin työtehtäviin työelämässä.

Näin oli joskus ennen, ei käy kiistäminen

Muutamaan vuosikymmeneen taas ei enää ole noin ollut.

Siinä haastattelussa kun patu tivaa suoritusvuotta, palveluspaikkaa ja sotilasarvoa tulee kylmää kyytiä, jos on käymättä.

-m39

Höpö höpö.

Tuollaista ei ole ollut enää moneen kymmeneen vuoteen.

Vierailija
22/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. erikoislääkäri ei kai sitten ole hyvä työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa työ, missä armeija vaikuttanut on yksi kesätyö. Firman omistaja halusi rajata naiset pois piharakennushommista ja oli keksinyt laittaa armeijan suorittamisen vaatimukseksi. Perusteli, että alaiset olisi oppineet tottelemaan käskyjä. Oli muutenkin kyseenalainen kaveri, jolle miesalaiset oli parempaa a-luokkaa. Juhannuksen alla vei meidät pihvirvintolaan, antoi kossupullon ja päästi pari tuntia etuajassa juhannuksen viettoon. Naisalaiset jäi sulkemisaikaan, ilman kossupulloja tai maksettuja lounaita,

Vierailija
24/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustautuisitko jo vihollinen uhkaa raiskata tyttäresi?

Niin minäkin.

Siksi kävin armeijan.

Ei liity armeijaan mitenkään. Puolustaisin tietysti jokatapauksessa jos tällainen tilanne tulisi eteen ja olisin paikalla!

Vierailija
25/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustautuisitko jo vihollinen uhkaa raiskata tyttäresi?

Niin minäkin.

Siksi kävin armeijan.

Kovasti näyttää nuo tyttären raiskaus hommat olevan mielessä näin sunnuntai-iltana.

Vierailija
26/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se wanha totuus pitää paikkansa, eli armeijassa tehdään pojista miehiä. Eräs vanhan liiton patu virkkoi, ei se ole mies eikä mikään, joka ei armeijaa käynyt.

m39

Vierailija
27/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sivari ja minulla on miljoonatulosta tekevä yritys, jonka yksi asiakas on Suomen puolustusvoimat.

Mitäpä ap siihen sanoo...?

M 48

Vierailija
28/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla teinien 6kk metsässä larppaaminen vaikuttaa mitenkään aikuisten työelämään?

Vierailija
29/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v mies ja olen vaihtanut työpaikkaa muutamia kertoja urani aikana. Kertaakaan ei ole tarvinnut haastatteluissa armeijasta puhua sanallakaan. Itse sain vapautuksen armeijasta ja en siis ole edes sivari. Vapautukseen oli sellainen terveydellinen peruste, että sen kyllä olen joka työpaikassa yleisesti keskusteluissa kertonutkin leimaantumatta lusmuksi.

Vierailija
30/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos apulaisvuoropäällikkö mcdonaldsissa lasketaan hyväksi työtehtäväksi

Esimiestehtävä tuo on. Ja siitä pääsee taas eteenpäin uralla.

Kyllä. McDonaldsin esimiehet ovat haluttuja työntekijöitä.

Etenkin jos ovat käyneet RUKin ja ovat muutenkin Army-kundi tyyppisiä kavereita.

Vierailija
31/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla teinien 6kk metsässä larppaaminen vaikuttaa mitenkään aikuisten työelämään?

Se opettaa elämäntaitoja ja erityisesti paineensietokykyä. Sitä nykypäivän työelämässä tarvitaan.

m39

Vierailija
32/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yrittäjänä myös oman yrityksen hanttihommatkin ovat tulleet tutuksi. Tulotaso kuitenkin kompensoi ja ne ovat mukavaa vaihtelua kokouksille ja muulle vastaavalle.

Vierailija
33/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen koodarina ja olen armeijani käynyt yli 20v sitten. Alallamme osaajille on tosi kova kysyntä ja itse kyllä valitsisin viimeisenä vaihtoehtona työpaikan, jossa armeijan käyminen vaikuttaa rekryssä.

Vierailija
34/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt itse armeijaa, mutta osa työntekijöistäni on käynyt. Löytyypä joukosta yksi entinen ammattiupseerikin.

Vierailija
35/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot pojat kertoi, että armeijan käyneet tienaa keskimäärin 40% käymättömiä enemmän. Kuulostaa aika paljolta.

m39

Vierailija
36/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:n pääsykokeissa kysyttiin armeijan käynnistä, sanoin että siviilipalvelus on suoritettu ja armeijaa en käynyt. Pääsin kerralla sisään.

Ei ole yhdessäkään työpaikassa tästä asiasta kysytty, vaikka minulla on ollut varuskuntaan kulkulupakin työni takia kun asuin Kajaanissa.

Vierailija
37/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska olet. Itse päädyin lukion rehtoriksi. Luokkakaverillani, joka ei myöskään käynyt armeijaa, on nyt professuuri yliopistossa Suomessa. 

Lukion rehtori. Voiko turhempaa suojatyöpaikkaa olla.

Vaikea sanoa. Olen kuitenkin esimies 42 opettajalle. Eli näköjään johtotehtäviin pääsee mies ilman inttiäkin. 

Vierailija
38/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen hyväpalkkaisessa työssä suomen ulkopuolella. Täällä kukaan ei ole käynyt armeijaa.

39/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaahhhaha, minä päädyin taksiyrittäjäki nyt seuraavaksi varmaan kaupan alan yritystä kehiin.

Minä sain vapautuksen kun lievä polvivamma; tuleekos hyvä olo vammaisten pilkkaamisesta?

Vierailija
40/57 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin oli joskus ennen, ei käy kiistäminen

Muutamaan vuosikymmeneen taas ei enää ole noin ollut.

Siinä haastattelussa kun patu tivaa suoritusvuotta, palveluspaikkaa ja sotilasarvoa tulee kylmää kyytiä, jos on käymättä.

-m39

Höpö höpö.

Tuollaista ei ole ollut enää moneen kymmeneen vuoteen.

Minä pääsin töihin reilu pari vuotta sitten, armeijasta ei kysytty haastattelussa. Jossain vaiheessa se tuli kuitenkin puheeksi jossain kahvipöydässä tai vastaavassa ja esimies kuuli asiasta että mulla C paprut. Huomasin että tuli yllätyksenä ja naama vähän venähti. Asiasta ei ole sen koommin puhuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi