Voisitko seurustella ihmisen kanssa, joka ei usko Jumalaan?
Mies paljasti 2 vuoden seurustelun jälkeen, että ei usko Jumalaan. Olen aivan poissa tolaltani, enkä tiedä mitä tehdä.
Kommentit (117)
Kyllä voisin. Moni ateisti kääntyy jossakin vaiheessa ja alkaa epäillä olevansa väärässä. Sen joka uskoo pitää antaa paljon anteeksi ja rakastaa paljon.
Lyö sitä raamatulla päähän, kyllä se siitä.
Helposti voisin. Enpä sellaiseen itsekään usko.
Toki voisin, minusta se on jokaisen henkilökohtainen asia uskooko jumaliin ja jos uskoo, niin mihin.
Kovinpa pienestä mielesi järkkyy. Suosittelen terapiaa. Vai oliko tämä taas yksi miljoonasta ateistiprovoilusta?
En voisi minäkään. Onneksi sain uskovaisen miehen.
En voisi. Mistä ateisti saa moraalinsa? Niinpä.
Minä ja vaimoni olemme kumpikin uskonnottomia. Tiede riittää.
Mun 5-vuotias on ateisti. Hyvin vakaumuksellinen. Siitä vaan käännyttämään 😁
hän on älykkäämpi kuin yksikään uskovainen.
Mikset ole kysynyt siltä aiemmin uskosta? Tuollaiset asiat pitää selvittää heti.
Miksi pitäisi uskoa satuihin. Ihan sairastahan se on!!
Vierailija kirjoitti:
En voisi. Mistä ateisti saa moraalinsa? Niinpä.
Ei mistään jo nämä kaikki ylimieliset kaikkitietävät vastaukset kertovat riittävästi.
"Mistä ateisti saa moraalinsa?" Esim. Konfutse ei uskonut mihinkään yliluonnolliseen ja jo hän esitti ns. kultaisen säännön eli kohtele toista niin kuin haluaisititseäsi kohdeltavan. Konfutse eli Kiinassa n. 500 vuotta ennen Jeesusta.
Kyllä. Yleensäkin juurikin mieluummin tervejärkisten kanssa, eikä minkään keijuihin ja muihin satuolentoihin mailmankatsomuksensa perustuvien, kanssa aikaani viettäisin.
Vierailija kirjoitti:
Mun 5-vuotias on ateisti. Hyvin vakaumuksellinen. Siitä vaan käännyttämään 😁
hän on älykkäämpi kuin yksikään uskovainen.
Minun lapsenikin pitää koulun elämänkatsomustiedosta. Sehän onkin vähän kuin filosofiaa lapsille.
Ei kukaan fiksu usko jumaliin.
Vaikka uskoisikin, niin olisiko sama jumala? Kysy, mihin hän uskoo. Itse voisit laajentaa maailmankuvaasi ja tutustua skeptikkoihin.