Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Meidän pikku prinsessa", "Meidän neiti"... AARRRGH!

Vierailija
02.11.2013 |

Joka toinen tytön kasteilmoitus viikonlopun lehdessä joka viikko alkaa fraasilla "pikkuinen prinsessamme XX syntyi..." Joo, tosi omaperäistä. Ällöttää. Toinen, mikä tyttölapsista puhuttaessa yököttää, on sanaparin "meidän neiti" käyttäminen. Lupaan, etten tulevasta tyttärestäni tule ikinä käyttämään sanoja prinsessa tai neiti! Lisäksi ihmettelen sitä, miksi monet aikuiset naiset alkavat itsekin pukeutua pikkutyttömäisesti päästä lahkeisiin pinkkiin saatuaan tyttären. Jokin aika sitten näin tämmöisen äitin, jolla oli hiuksissaan Hello Kitty -hiuspinnitkin. :D

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 18:34"]

Siis ihan mahtava, meinaan toi Röökynä! Tät tarkoitin äsken tuolla persoonallisuudella!

T: Ex-Rovaniemeläinen

[/quote] ...eli neidiksi ei saa kutsua, mutta kun käyttää neidin synonyymia, onkin äkkiä ihanan persoonallinen? :)

Vierailija
42/101 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän eri asia se että pieni tyttö haluaa leikkiä prinsessaa kuin se, että hänen vanhempansa yrittävät kasvattaa hänestä sellaista. Se on siellä päiväkodissa tai ekaluokalla vähän hankalaa kun luokka on täynnä niitä isin ja äitin pikku rinsessoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuudesta:

Eikö sinustakin 516:n prinsessan joukossa se yksi söpö Röökynä ole piristävä poikkeus? Laumasielukkuutta ilmenee monessa muussakin menettelyssä, kuten erisnimissä _niin kutsutut muotinimet_.

Vierailija
44/101 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan on hellittwlynimia, kuten vaikka mussukka, kulta jne. Aika tiukkapipoista tuollaisesta ärsyyntyä. Ei kai kukaan nyt tosissaan omaa lastaan prinsessaksi kutsu... Vai ärsyttääkö enemmän se, että lasta kohtaan osoitetaan julkisesti hellyyttä näillä nimillä...?

Vierailija
45/101 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahin on neitikÄINen

Vierailija
46/101 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsytti nuo prinsessat ja neidit vielä esikoisen synnyttyä. Toisen jälkeen aloin käyttämään prinsessaa ihan huomaamatta. Tämä toinen, kun sattuu käyttäytymään, kuin prinsessat. Jos ei kaikki mene kuten hän tahtoo, siitä kuulee kunniansa. Tosin käytän tuota prinsessaa kiukuttelu asioissa. Esikoinen oli kiukkuinen ihan vauvana ilmavaivojen takia, joten hän oli äksy pöksy ja myöhemmin pelkkä pöksy. Pääsääntöisesti käytössä etunimet tai oikeat lempinimet. Niin sitä vaan ihmiset muuttuu ajan saatossa ja vihatut asiat saattavat tulla käyttöön. :)

Vierailija
47/101 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kutsun omaa tyttöä pikkuneidiksI. Tuttava kutsuu pikkupoikiaan ukoksi ja äijäksi. Ja jos joku vetää herneet niistä nenään, voivoi. Murheensa kullakin.

Vierailija
48/101 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kutsun omaa tyttöä pikkuneidiksI. Tuttava kutsuu pikkupoikiaan ukoksi ja äijäksi. Ja jos joku vetää herneet niistä nenään, voivoi. Murheensa kullakin.

Vierailija
49/101 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän lapsena ärsytti, kun lähisukulaiset vanhemmat poislukien kutsuivat prinsessaksi ja yrittivät väkisin tuputtaa tyttömäisyyttä. Olin semmoinen poikatyttö ja halusin olla ninja tai salapoliisi, mutta sain sukulaisilta aina prinsessajuttuja ja barbeja. Niillä ei paljoa tullut leikittyä. Vanhemmat kyllä kertoivat luonteestani, mutta se jätettiin huomioimatta kun pitäähän tyttöjen olla tyttömäisiä. Elkää yrittäkö väkisin sitä lasta prinsessaksi tehdä, ei onnistunut ainakaan mun kohdalla.

Vierailija
50/101 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän tytsy, oh uups jos jotain ärsyttää tuollainen kamala sana ;), leikkii monennäköistä leikkiä nyt neljäveenä. Yksi suosituin on sellainen että hän pukeutuu vaaleanpunaiseen kimallusmekkoon, laittaa kruunun päähän, vetää hopeiset tossut jalkaan ja alkaa tanssia. Millähän sanalla tyttöä (anteeksi jos tämäkin sana ärsyttää joitain) voisi kuvailla :) Mitä väärää sanassa prinsessa on? Ihan kuin se olisi joku kirosana?

Vierailija
51/101 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 22:29"]

Mua vähän lapsena ärsytti, kun lähisukulaiset vanhemmat poislukien kutsuivat prinsessaksi ja yrittivät väkisin tuputtaa tyttömäisyyttä. Olin semmoinen poikatyttö ja halusin olla ninja tai salapoliisi, mutta sain sukulaisilta aina prinsessajuttuja ja barbeja. Niillä ei paljoa tullut leikittyä. Vanhemmat kyllä kertoivat luonteestani, mutta se jätettiin huomioimatta kun pitäähän tyttöjen olla tyttömäisiä. Elkää yrittäkö väkisin sitä lasta prinsessaksi tehdä, ei onnistunut ainakaan mun kohdalla.

[/quote]

Mäkin olin poikatyttö, tosin mulle ei kukaan edes koskaan näyttänyt mitään prinsessajuttuja, siis että miten sellasta leikitään, ei ollu röyhelörekvisiittaa, tai barbeja en todellakaan saanut! Mun tytär leikkii välillä prinsessaa ja hetkessä vaihtaa merirosvorooliin, sitten on poliisi ja taas lähtee barbienpukemisleikki alusta. Ken in hän välillä pukee röyhelömekkoon ja tyttöbarbin miehen bootseihin, mutta päätin että lapsen mielikuvitusvapautta en ala rajottamaan. Toinen kun iloisena, kirkkain silmin ihmettelee miks äitiä hymyilyttää nähdä Ken upeassa tanssiaismekossaan :)

Vierailija
52/101 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 21:56"]

Persoonallisuudesta:

Eikö sinustakin 516:n prinsessan joukossa se yksi söpö Röökynä ole piristävä poikkeus? Laumasielukkuutta ilmenee monessa muussakin menettelyssä, kuten erisnimissä _niin kutsutut muotinimet_.

[/quote]

Miä oon savolainen ja meillä päin kaikki naiset ikään katsomatta ovat röökynöitä. Mummoni oli röökynä, äitini ja siskonsa olivat röökynöitä, minä ja siskoni olimme röökynöitä ja tyttärenikin on röökynä. Ei, ei ole mikään poikkeus, lähinnä se yksi rinsessa meidän kolmen tuhannen röökynän seassa on se poikkeus, näin meillä tuo laumasieluisuus on toiminut.

Enkä minäkään osaa sanoa lastani neidiksi, mutta miespuoliset ystäväni antoivat hänelle lempinimen The Neiti, joten lopulta se tarttui minuunkin. Muita nimiä ovat Minibossi, peikkosankari ja lil'troll. Joku saattakin arvata mitä harrastan... Sitten on viel se parikymmentä muuta lempinimeä erinnäisiltä sukulaisilta saatuna.

Välillä The Neiti pukeutuu prinseksaksi, välillä prinssiksi tai ritariksi, mitä nyt haluaakaan leikkiä ja ilmoittaa ihan itse mikä milloinkin on.

- Röökynä

Vierailija
53/101 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huokaus....laumasieluisuutta näyttäisi myös olevan taito käsittää asiat varmaankin ihan tahallaan väärin....Hyvää The Yötä!

Vierailija
54/101 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta! Ap on kopioinut mun aloituksen sanasta sanaan jostain vuoden takaa. Lisännyt siihen vaan tuon vaaleanpunainen/Hello Kitty -kohdan.

Jopa otsikko on kopioitu.

Silloin taannoin mä sain kuraa niskaan. Nyt 79 on tykännyt tästä aloituksesta.

Ap, keksi itse aloituksesi! Tai edes niiden sanamuodot... :P

Vierailija
55/101 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos perheessä on esim. 4 tytärtä? Tämä prinsessabuumi saattaa kestää todella piitkäään. En ihmettele, jos itse Kuningas tekee pienet irtiotot ja painelee radalle. "Meidän vanhin prins. sitä, ja nuorimmainen prins. tätä. Nää keskimmäiset Prinsessat tappelee keskenään, mutta onneksi esikoisprinsessa on jo menossa kouluun, kun taas kuopusprins. on todella aito prinsessa, kun ei mikään tahdo kelvata" voitsiisus.

Vierailija
56/101 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 17:19"]

Ap:ltä taitaa lapsettomana vähän mennä ohi se, että vanhemmat voivat käyttää ainakin arkipuheessa noita nimityksiä myös hiukan ironisessa sävyssä. Meillä esim. on nimenomaan reilun kuukauden ikäisellä täysimetyksessä olevalla neidillä tapana ruikkautella kakkaa kaaressa äidin päälle vaipanvaihdon yhteydessä tai röyhiä ja piereskellä hyvin kuuluvasti syönnin jälkeen. Se kun on niin hienostuneen lady likea käytöstä. :-P Se hymyilevä ja jokelteva ihanuus on sitten tyttäremme

[/quote]

Ai miten niin "ap:llä lapsettomana"? Olen kahden pojan äiti, tyttö tulossa. Ja myös prinssittely, ukottelu yms. ärsyttää myös. Eräs tuttu sanoo poikiaan AINA "apinoiksi", siis puhuessaan heistä muille tai vaikka fb:ssä. Sekin on mielestäni typerää.

-AP

Vierailija
57/101 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan hiekkaa vaginassa poikien äidillä.

Vierailija
58/101 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 11:33"]

Miten voi jotain haittaa niin paljon jos kutsuu lastaan pikku prinsessaksi ym..? Itse kutsun koiriani "äitin pikku prinsessaksi" "äitin oma pikku mussukka"...... Veikkaan että aika monet vois ihmetellä.. Hei kamoon, koska sehän on vaan "koira" :D

[/quote]

Itsekin olen kutsunut koiraani nimillä "kaunis tyttö" ja "meidän missi", toki hieman ironisesti. Yksi käyttämistäni lempinimistä on "Lady Gagga".

Vierailija
59/101 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 17:03"]Natiainen

Pentu

Kääpiö

Skidi

Simpanssi

Joko kelpaa?

[/quote]

aa repesin :D En tiä miks oon sanonu meidän poikaa pikku-ipanaks, ötökäksi ja natiaseksi :D Sit on ollu hellittelynimenä sammakkokin :D

Äiti sano mua ja mun siskoja aina lillukoiks kun oltiin pieniä :D

Vierailija
60/101 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi "meidän neiti" ärsyttää muakin. En tajua miksi, mutta tajuan, että vika on enemmän minussa, jota tuollainen ärsyttää kuin niissä, jotka tytärtään "meidän neidiksi" nimittävät.