"Meidän pikku prinsessa", "Meidän neiti"... AARRRGH!
Joka toinen tytön kasteilmoitus viikonlopun lehdessä joka viikko alkaa fraasilla "pikkuinen prinsessamme XX syntyi..." Joo, tosi omaperäistä. Ällöttää. Toinen, mikä tyttölapsista puhuttaessa yököttää, on sanaparin "meidän neiti" käyttäminen. Lupaan, etten tulevasta tyttärestäni tule ikinä käyttämään sanoja prinsessa tai neiti! Lisäksi ihmettelen sitä, miksi monet aikuiset naiset alkavat itsekin pukeutua pikkutyttömäisesti päästä lahkeisiin pinkkiin saatuaan tyttären. Jokin aika sitten näin tämmöisen äitin, jolla oli hiuksissaan Hello Kitty -hiuspinnitkin. :D
Kommentit (101)
Kuulin kerran kaupassa, kun ihan kunnolla aikuiseen ikään ehtinyt nuoripari puheli toisilleen. Ei siinä keskustelussa kuulunut Liisaa eikä Mattia, mutta "kultaseni", "aarteeni", "rakkaani" ja "pupuseni" nyt ainakin kuului. Mitä ihmettä? Eihän nyt aikuisia voi puhutella hellittelynimillä jos pieniä lapsiakaan ei voi.
Meidän nuorimmainen pikku-ukko oli pienenä meidän puheessa Hänen Kuninkaallinen Korkeutensa "Juha-Matti" siksi, kun poika oli hyvin herkkähipiäinen ja suuttua möksähti heti, kun hänelle sanottiin yksikin poikkipuolinen sana. Ihan tavallinen aikamies pojasta kasvoi siitäkin huolimatta. On joillakin murheeet.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 17:41"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 17:37"]
Just näin ap!!! Laitoin tyttäreni 5-vuotisonnittelut lehteen, ja olihan toimittaja ihmeissään, kun ei tullut mitään prinsessalässytyksiä. Totesi vaan nauraen, että mahtavaa, kun löytyy vielä joku tervejärkinen.
[/quote]
Eihän Suomessa nyt suinkaan saa lastaan kutsua jollakin hellittelynimellä, lapsesta ei tule koskaan itsenäinen ja se ylpistyy!
[/quote]
Saa käyttää hellittelyjä, mutta se meidänneiti ja meidänprinsessa on ällöjä..arghhhh..näen punaista, kun joku lässyttää, että "meidänneiti tykkää danoniinosta"...arghhhhhhhhhh Ja se äänensävykin, kyllä tiedätte, MEIDÄNNEITI
Mun ehdottomat inhokit on tytöistä tytsy ja pojista poitsu! Yäk ja hyi. Karvat nousee pystyyn ja valitettavasti noita kahta ja varsinkin jälkimmäistä kuulee liikaa!
Teinit herkistyvät pikkusidukoissa, ja yksi tytöistä kertoo kavereilleen: "Minua kutsuttiin pienenä prinsessaksi" muut vastaavat kuorossa "Niin minuakin", "Sama täällä", "Ei oo totta, niin muakin", "Meillä sama juttu"...jne...kivaa. -Oma tyttäreni oli "Akka", "Ärjy" ja "Runtus". Näytti puliakalta, kun pulautteli lattialla rötköttäen. Kaukana "rinsessasta", onneksi. Ei tule toista "Ärjyä" vastaan.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 13:11"]Olisiko parempi sanoa tai kirjoittaa, että meidän tuleva Kassi-Almamme kastettiin tänään Suomen Lusiferiaanisen seurakunnan tiloissa Pelsebuubin nimeen ja vereen ruumismatojen kunnioittaessa tilaisuutta läsnäolollaan?[/quote]
Mites toi nyt liitty aloitukseen, tai mihinkään?! Ärsyttää että ollaan muka hauskoja yliampuvilla vertauskuvilla..pah.
Meidän neiti sisältää jotenkin negatiivisen sävyn. Neiti on hienohelma, herkkähipiäinen kätisijä.
Siis ihan mahtava, meinaan toi Röökynä! Tät tarkoitin äsken tuolla persoonallisuudella!
T: Ex-Rovaniemeläinen
Mä odotin 5. lastani ja ajattelin kuin ap. 4 aikasempaa lasta oli poikia :) 5. lapsi syntyi ja oli tyttö. Ja huomaan aika usein käyttäväni juuri nuita nimityksiä "meidän neiti" ja "prinsessa" <3
Mä odotin 5. lastani ja ajattelin kuin ap. 4 aikasempaa lasta oli poikia :) 5. lapsi syntyi ja oli tyttö. Ja huomaan aika usein käyttäväni juuri nuita nimityksiä "meidän neiti" ja "prinsessa" <3
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 18:15"]
Teinit herkistyvät pikkusidukoissa, ja yksi tytöistä kertoo kavereilleen: "Minua kutsuttiin pienenä prinsessaksi" muut vastaavat kuorossa "Niin minuakin", "Sama täällä", "Ei oo totta, niin muakin", "Meillä sama juttu"...jne...kivaa. -Oma tyttäreni oli "Akka", "Ärjy" ja "Runtus". Näytti puliakalta, kun pulautteli lattialla rötköttäen. Kaukana "rinsessasta", onneksi. Ei tule toista "Ärjyä" vastaan.
[/quote]
Joo, me pissisteltiin siinä viereisessä pusikossa ja kuultiin teidän keskustelu ja halusin kertoo että muakin sanottiin prinsessaksi. Siis YÄK. Turhaa lässytystä Ja krumeluuria. Meidän esikoista kutsun Paskahousuks, siks koska se, no joo, tiiättehän... Tyttösukupuolista, viimeisintä tuotostamme taas sanotaan pikku-Horoks ja juoppo-Ämmäks, jotenkiko se juo niin paljon sitä maitoo ja tosiaan, tuo mainittu lattialla örveltäminen ja puklailu sitte lopuks. Viel ois meil yks kuopus tilauksessa, oon alkanu kutsuu sitä mielessäni Kompura-jalaks ja Taive-ihottumaks, en tiedä mix. Jotain äidin vaistoo kai...
siis mä ainakaan en ole ärsyyntynyt olleskaan, jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Mut voihan sitä aina kaikesta keskustella, asiattomasti tai sitten pikkasen asiattomammin :)
Facebookissa kuva: "Tehtiin pipareita meidän pienen miehen kanssa". Teki mieli tehdä vastakyssäri, että entäs teidän iso mies, katsoi formuloita ja joi kaljaa?
Ja kiitos ei mitään typeriä BB-piparihihityksiä, pyydän...
Enpä kyllä itse jaksa tollaisista ärsyyntyä. Kotioloissa meidän lapsilla on ihan erilliset lempinimet ja useimmiten käytetään ihan kutsumanimiä, mutta esim. facebookissa tai blogatessa käytän juurikin neitiä, sillä en blogissani lasten nimiä kirjoita.
Kummilapseni ovat rimprempsoja (tuli esikoiselta joka ei osannut sanoa prinsessaa), friiduja, ukkoja tai äijiä, tai kummin kultia... Kivittäkää!
Enpä kyllä itse jaksa tollaisista ärsyyntyä. Kotioloissa meidän lapsilla on ihan erilliset lempinimet ja useimmiten käytetään ihan kutsumanimiä, mutta esim. facebookissa tai blogatessa käytän juurikin neitiä, sillä en blogissani lasten nimiä kirjoita.
Kummilapseni ovat rimprempsoja (tuli esikoiselta joka ei osannut sanoa prinsessaa), friiduja, ukkoja tai äijiä, tai kummin kultia... Kivittäkää!
Ihanan pienet ärsytyksen aiheet ihmisillä, lasten hellittelynimet. :D Veikkaanpa, että aloittajalla on tuttavapiirissään joku äsyttävä nainen, joka käyttää paljon tätä "meidän neitiä" ja "prinsessaa" puhuessaan lapsestaan. Siitä sitten on yleistynyt tämä ärsytys koskemaan kaikkia näitä sanoja käyttäviä.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 17:55"]
Juuri niin, ap. Minuakin ärsyttävät nuo neiti- ja ukkonimitykset, vaikka sata kymmenen muuta hellittelynimeä lapsillemme on kyllä olemassa. Tulee väkisinkin keskitasoa vähäisemmän koulutuksen saanut lähiömamma mieleen. Ei voi mitään.
[/quote] en itekkää tykkää näistä nimityksistä, mutta MITEN saitte sen koulutuksen liitettyä tähänki aiheeseen, voi jumalauta :DD