pyöräilykypärä ja pyöräily
käytättekö kypärät pyöräilessä?
lapsi vai myös äiti?
miksi?
Kommentit (25)
sama kypäräjankkari taas palstalla... Olen kaatunut ja on ollut hyötyä ja kypärän merkin olen kertonut aiemmin.
Tiputa vesimeloni parista metristä kypärän kanssa ja ilman kypärää. Mieti sitten onko kypärästä hyötyä.
Koko perhe käyttää pyöräillessä kypärää lukuun ottamatta teiniä. Koska teineillä on niin kova kallo ettei se mitään kypärää tarvii.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 15:20"]
Käytän kypärää kun olen kuntopyöräilemässä tai ajan töihin pyörällä. Jos menen hakemaan 400m päästä lähikaupasta maitoa, en laita kypärää päähän, matkalla ei tosin ole edes yhtään risteystä ja koko matka on pyörätietä.
[/quote]
ok, eli kauppareisulla ei sit voi kaatua?
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 17:44"]
Koko perhe käyttää pyöräillessä kypärää lukuun ottamatta teiniä. Koska teineillä on niin kova kallo ettei se mitään kypärää tarvii.
[/quote]
ok, eli teinillä pää pysyy ehjänä
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 17:44"]
[/quote]
Toi on vaan niin surullista, meillä jos pyöräilee ilman kypärää niin pyörä menee kellariin hetkeksi. Ei kenenkään pää kestä iskua asfalttiin. Säälittävää luettavaa.
En käytä. Ei lapsia, äidistäni en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 17:28"]
onko joku kaatunt niin et on ollut hyötyä kypärästä?
[/quote]
Olen, ja käytän aina kypärää. En silti kannata kypäräpakkoa. Kypäräpakko vähentää pyöräilyä, ja on olemassa asia joka suojaa paljon kypärää enemmän: se, että rakennetaan turvallista pyöräily-ympäristöä ja on paljon pyöräilijöitä liikkeellä. Tukholmassa loppui vakavat onnettomuudet melkein kokonaan kun pyöräilijöitä tuli 10 kertaa lisää.
Mun päälle ajoi auto, joka ei tajunnut katsoa muhun päin - katsoi vain autot. Oli kyllä väistämisvelvollinen ja silleen, myönsi itsekin kauniisti eka mulle kun makasin siinä asfaltilla, ja myöhemmin poliiseille. En usko et kypärä pelasti henkeä, vauhti ei ollut niin kova et henki ois todennäköisesti lähtenyt, mutta pahemmin olisi käynyt jos ei ois ollut kypärää. Mut jos tyyppi olisi tottunut fillareihin ja jos pyörätie olisi ollut ennakoitavassa paikassa (ilmeisesti se et varoitetaan kärkikolmiolla ja lisäkilvellä ei oo tarpeeks ennakoitavaa...) niin ei olisi sattunut ollenkaan, kun se ei olisi lainkaan ajanut päälle.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 17:28"]
[/quote]
Minä en, mutta yksi ystäväni on. Kypärä halkesi, ystävä selvisi aivotärähdyksellä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 22:28"]
käytän, samoin lapsen.
pään suojaksi
[/quote]
niin tääläkin
miksen käyttäisi, päähän on aika vaikeeta saada varaosia
Kaikki kolme käytämme kypärää: 40v, 8v ja 11v.koska niin kuulu tehdä.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 14:28"]
Kaikki kolme käytämme kypärää: 40v, 8v ja 11v.koska niin kuulu tehdä.
[/quote]
millaiset kypärät teillä käytössä?
Käytän. Lapseton kaksikymppinen. Päätäni suojaamaan.
Koko perhe käyttää (minä 38v, mies 37v ja poika 6v). Siksi koska haluamme suojata päitämme. Pyöräilemme paljon sekä harrastuksena, että työ-ja päiväkotimatkat.
Kypärättömillä pyöräilijöillä ei liene päässään mitään suojaamisen arvoista.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 15:00"]
Koko perhe käyttää (minä 38v, mies 37v ja poika 6v). Siksi koska haluamme suojata päitämme. Pyöräilemme paljon sekä harrastuksena, että työ-ja päiväkotimatkat.
Kypärättömillä pyöräilijöillä ei liene päässään mitään suojaamisen arvoista.
[/quote]
millaiset kypärät?