Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka "kevein perustein" olette eronneet?

Vierailija
02.11.2013 |

Kiinnostaisi tietää minkä vuoksi olette ottaneet avioeron? Lähipiirissäni ei ole kukaan eronnut vuosiin, joskin paljon on sinkkujakin ja avoliitossa olevia. Itse olen ollut naimisissa kuutisen vuotta ja nyt alkaa vati täyttyä. Meillä on matkan varrella ollut mm. kuollut vauva, puolison au-suhde, josta syntyi lapsi, asumista eri maissa ja paraikaakin eri paikkakunnilla, kulttuurieroja, sairastamista, työttömyyttä, nettideittipalsta-addiktio, vain muutamia esimerkkejä mainitakseni.

Aiemmin olen ajatellut, että "kaiken se kestää", mutta nyt silmäni ovat pikkuhiljaa auenneet ja olen todennut ettei puoliso yksinkertaisesti ole paskaakaan kiinnostunut minusta tai lapsista. Lapsetkaan eivät ole syy pysyä yhdessä, sillä koko heidän ikänsä olemme asuneet eri osoitteissa osittain työn vuoksi ja olen siis jo nyt käytännön yh. Bonuksena tietenkin melkoiset näkemyserot kasvatusasioissa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vinkki toi plussien ja miinuksien kirjoittaminen. Muistan tehneeni sen joskus vuosia sitten, täytyy huomenna koittaa etsiä löytyisikö lista jonkun vanhan päiväkirjan välistä. Juuri nyt ei tule yhtään plussaa mieleen...

Mieheni ei mm. koskaan (!!) soita kysyäkseen mitä minulle tai lapsille kuuluu. Kuluneen puolen vuoden aikana hän on soittanut 3-4 kertaa lainatakseen pari kymppiä, kysyäkseen bussi tai juna-aikatauluja ja vastaavaa.

Nettideittimaailmassa seikkailee "pilailun" vuoksi. Mitä pilailua siinä on, jos hänellä on profiileja useilla eri deittisivustoilla Suomessa, Virossa ja Venäjällä. Venäläiseenkin hän oli etsinyt Googlen tulkkauskoneesta lauseen "asun Suomessa, voin tulla käymään koska vaan". Match.comissa oli melkein 150 flirttiä. Käyttänyt siis mun konetta ja jättänyt profiilin auki. Sitten syyttää mua siitä että mä kyttään... Intiimiä kanssakäymistä meikäläisen kanssa ollut tänä vuonna tasan kerran ja nyt ei ole kyse siitä ettei nainen halua.

AP

Vierailija
2/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin lapanen sä olet? Ei tohon mitään plussia ja miinuksia tarvita, eikä sulla ole yhtään kevyttä perustetta, vaan hyvin painavia. Mies ei halua olla kanssasi/nne ja osoittaa sen hyvin selvästi ja jatkuvasti, ja sä roikut yksin suhteessa jota ei ole? Herää nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin jaksaa uskoa parempaan, voi jatkaa huonossakin suhteessa. Joskus on parempi oman hyvinvointinsa kannalta lähteä, vaikka tunteita vielä olisikin. Vain sinä tiedät.

Vierailija
4/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin kolmatta lasta odottaessani, koska miehen alkoholisimi alkoi kääntyä väkivallaksi. Vaikeinta oli jättää hänelle yksinhuollettavaksi  3 lastaan edellisestä liitosta.

Vierailija
5/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiiiiin samaa mieltä ysin kanssa!

Vierailija
6/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinulla on raskaat perusteet erolle. Ei teidän suhdetta voi kuvata kuin paperiavioliitoksi. Miehelläsi on elämä muualla, häntä ei perhe kiinnosta. Ihmettelen sietokykyäsi että yleensä olet tähän asti jaksanut.

Eroa. Uusi ihmissuhde tulee aikanaan jos on tullakseen.

Ensimmäisen eroni syy oli miehen henkinen julmuus joka kävi sietämättömäksi kestää.

Toinen ero johtui minusta löysin baarireissulla uuden. Kohtalon ivaa oli että tuo kolmas suhteeni päättyi miehen uskottomuuteen (sain mitä ansaitsin).

Vierailija
7/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. 9 puhuu asiaa. Joskus sitä ei vaan itse meinaa nähdä omaa etuaan. Väittäisin että lähipiirini varmaan on ihmetellyt sietokykyäni aika pitkään, vaikkei ole mitään sanonutkaan. Onneksi ei ole mitään asuntolainaa tai muutakaan yhteistä omaisuutta.

AP

Vierailija
8/14 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde oli molempien mielestä tullut luonnolliseen päätökseensä. Ihan hyvissä väleissä erottiin. Tiedä sitten, onko tuo syynä sitten kevyt vai painava.

Vierailija
9/14 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla onkin monenmoista... Mutta onko rakkautta, halua? Mitä on? 

Olen eronnut ns kevyin perustein, ei se helppoa ole, eikä mitään mukavaa...

Vierailija
10/14 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:ltä ei ehkä kannata kysyä. Näiden mukaan pitäisi erota ihan vaan siitä syystä, että mies flirttailee toiselle naiselle. Tuntuu ihan hullulta kun mun mielestä ne on hieman erilaiset asiat jotka määrittää parisuhteen jatkuvuuden. Mut jokainen tyylillään...

Ai niin Ap:lle, kerää plussat ja miinukset. Kato kumpia on enempi.

Vierailija
11/14 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut ihan niin kevein perustein, etten enää halunnut jatkaa. En pidä avioliittoa minään muuna kuin kahden ihmisen välisenä juridisena sopimuksena, jonka voi tarvittaessa purkaa. Se on tarkoitettu lähinnä taloudellisten asioiden järjestämiseen pariskunnan kesken, ja sen mukaisilla säännöillä mennään jos halutaan erota. Henkisesti ei avioliitto sido minua sen kummemmin kuin lupaus ilman avioliittoakin. Tietenkään jos pariskunnalla on pieniä lapsia, ei pidä liittoja solmia ja erota ihan miten sattuu, mutta lapsettomille se on ihan sama. Jos ei ole onnellinen yhdessä, pitää erota.

Vierailija
12/14 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin asuttiin eri maissa, mutta eron syy oli se, että mies kävi lomamatkalla maksullisissa naisissa ja uskoi sen seurauksena tartuttaneensa minuun hivin. Ei päässyt yli syyllisyydestään enkä minä päässyt yli siitä, että hän suostui suojaamattomaan seksiin kanssani, vaika riskistä oli puhuttu ääneen ja hän oli vakuuttanut, ettei ole vaaraa. Tämän tapauksen jälkeen ei ollut enää luottamusta, jonka varassa jatkaa.

Vierailija
13/14 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä kevyttä. Mieheni "tapasi" netissä naisen ja heidän ystävyytensä kasvoi rakkaustarinaksi. No mulle selvisi mieheni suhde ja kun kysyin onko sulla toinen nainen? mieheni halusi eron heti ensimmäisessä keskustelussa. Miehelläni on etäsuhde tähän naikkoseen,  koska asumme luojan kiitos eri paikkakunnilla,mutta sitä kuumempi. Tekstailu, seksifantasioineen tämän uuden nuoremman ja kiihkeän Yh- äidin kanssa. Just nytkin mieheni netissä ja "keskustelee" tämän kanssa. Tällä hetkellä tilanne se että olemme vielä  yhdessä. Mieheni on sanonut että heillä ei ole mitään suhdetta enää. Onpa vaikea uskoa! Meillä takana pitkä avioliitto ja viimeksi viikko sitten mieheni sanoi minulle ettei minulla ole mitään yhteistä hänen kanssaan. Ai ei vai? Mielestäni paljonkin yhteistä mutta jos haluaa jakaa elämänsä tämän naikkosen kanssa ja olla tietokoneella viettämässä aikaa hänen kanssaan onhan se selvä viesti minulle. Varsinkin kun tietokonehuoneen ovi laitetaan kiinni.

Vierailija
14/14 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ainakaan mitään kevyitä syitä eroon ole, vaan ihan oikeita syitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi