Onko paikalla terveydenhoitajia?
Olisin kiinnostunut terveydenhoitajan ammatista. Kertokaapa, minkälaisia töitä teette? Onko työnne sairaanhoitoa vai terveyden edistämistä? Ja opiskeluaikana, minkälaisissa paikoissa teidän piti olla harjoittelussa? Ja kaikki muukin aiheeseen liittyvä kiinnostaa! Kiitos
Kommentit (15)
Isot respektit teille. En ikinä pystyisi tuohon hommaan, henkinen kantti ei riittäisi mitenkään.
Teho ei ole pakollinen. Pakollisia ovat: geriatria, sisätaudit, psykiatria, kotihoito, lapset, kirurginen. Nämä kuuluvat sis sh-opintoihin jotka tarkoilla ovat yhteisiä sh-opiskelijoiden kanssa. Terkkapaikoissa joissakin kouluissa esimerkiksi neuvolaharkka on pakollinen ja muuten saa itse valita. Itse olin terkkaharkassa neuvolassa, koulussa, synnärillä, terkkariasemalla ja päihdeäitien kanssa.
Tod hyvin pystyy itse suunnittelemaan omat harkkapaikkani. Itse en esim koskaan oleillut tav vuodeosastolla harvassa, koska se ei kiinnosta. Ylipäätänsä sairaanhoitajan työ sairaalassa ei ole juttuni.
Teho ei ole pakollinen. Pakollisia ovat: geriatria, sisätaudit, psykiatria, kotihoito, lapset, kirurginen. Nämä kuuluvat sis sh-opintoihin jotka tarkoilla ovat yhteisiä sh-opiskelijoiden kanssa. Terkkapaikoissa joissakin kouluissa esimerkiksi neuvolaharkka on pakollinen ja muuten saa itse valita. Itse olin terkkaharkassa neuvolassa, koulussa, synnärillä, terkkariasemalla ja päihdeäitien kanssa.
Tod hyvin pystyy itse suunnittelemaan omat harkkapaikkani. Itse en esim koskaan oleillut tav vuodeosastolla harvassa, koska se ei kiinnosta. Ylipäätänsä sairaanhoitajan työ sairaalassa ei ole juttuni.
Arvoisa ap, ymmärrän pointtiSI. Itsekään en ole akuutin tilanteen ihminen, enkä halua hoitaa hommia liukuhihnatyyliin kuin esim ensiavussa. Haluan tehdä ennaltaehkäisevää ja syvällistä työtä, sitä se terkkarin työ on. Kyllä sit kestää 6-7 vk harjoittelut missä vaan ja hyvä on nähdä monia paikkoja. Itte pystyy vaikuttaa harkkapaikkoihin, mut joskus tuli kyl paikkoja jokka teki vaan ku oli pakko.
Neuvolatyötä, ennaltaehkäisy on itselle tärkeää. Harjoitteluissa on vaihdettu vaippoja vanhuksille ja saattohoidettu lapsia. Palkka on huono, mutta pidän työstäni, itsenäistä työtä, vaativaa kyllä!
äitiysneuvolatyössä ja hyvin vaativaa työtä, kokoajan pitää olla "hereillä" komplikaation merkeille. Perusterveet "normi anamneesin omaavat" asiakkaat on erittäin harvassa. Palkka ei todellakaan vastaa työn vaativuutta.
Neuvolassa. MoniongelmaiSten kanssa siellä painitaan. Huippu työtä, henkisesti rankkaa. Oma pää tulee olla kunnossa. Harkoissa tulee suorittaa eu-direktiivit. Lisäksi th-harkat.
Luullaan että työ on RR ja Hb mittausta ja kiitos hei. Uskomatonta, mutta näin ihmiset oikeesti luulee!! ja kun miettii mistä tilanteista sitä itsensä on mm. viimeisen kuukauden aikana itsensä löytänyt, niin empä tiennyt alaani valitessa.. Oma pää pitää todella olla kuosissa!!! Monipuolista, hektistä ja haastavaa työtä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 21:19"]
äitiysneuvolatyössä ja hyvin vaativaa työtä, kokoajan pitää olla "hereillä" komplikaation merkeille. Perusterveet "normi anamneesin omaavat" asiakkaat on erittäin harvassa. Palkka ei todellakaan vastaa työn vaativuutta.
[/quote]
juuri näin. Sitten, kun käynnillä käykin joku, jolla kaikki on ok, niin sitä saa miettiä, etu "mitäköhän se salaa" ;)
nro 4 ketjussa
Kivaa, kun tulee kokemuksia. Lisää vain. Mitenkä siis noi alkuvaiheen työharjoittelut, pitääkö olla esim sairaalassa teholla harjoittelussa, vai miten? Saako itse valita harjoittelupaikkoja? Tuntuu siis hullulta, musta ei olis koskaan töihin esim, teholle, mutta silti ala kiinnostaa. Haluaisin siis edistää ihmisten terveyttä, en olla hoitamassa sairaita. Siis aika sekavaa, mutta jos joku hoksaa, mitä tarkoitan?! Jos mulla on tämmönen asenne, kannattaako siis edes olla kiinnostunut terveydenhoitajan ammatista?
ap kirjoittelee siis täällä
Vihaan omaa työtäni neuvolassa. Koko ajan kiire, valppaana riskiasiakkaiden kanssa, selkä on kipeänä eikä muutenkaan huvittaisi tätä samaa eläkeiän loppuun.