Mitä ajattelet naisesta, joka käyttää miehestään
nimitystä "isäntä" ja lapsestaan nimitystä "pikkumies"?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 20:23"]
Mua naurattaa aina, kun luen AV:lta käsityksiä maalaisista ja maanviljelijöistä :)
[/quote]
Muhunko viittaat?
6
[/quote]
En pelkästään tähän keskusteluun, enemmän tuohon kymppiin. Kun maalaiset ja etenkin maanviljelijät on niin monen mielestä pullukoita junttipalleroita, mutta esim. mun tässä lähellä asuvat nuoremman polven isännät ja emännät on hoikkia ja suorastaan urheiluhulluja tyyppejä ja erittäin fiksua porukkaa.
[/quote]
Jep ja mäkin olen itse maatilalta kotoisin enkä tosiaan esittänytkään käsitystä maanviljelijöistä, vaan kuvasin mielleyhtymääni tuohon isäntä-sanaan.
6
Meidän naapuri kutsuu miestään isäksi muillekin kuin lapsille puhuesaan.Ikää kyseisellä rouvalla on 60v.Tuntuu vain jotenkin hullulle,kun hän saattaa yhtäkkiä sanoa vaikka"keittäpäs isä kahvit".
14: nyt tulin kyllä uteliaaksi! Miksi miehesi sinua siis nimittää, på svenska? Kävin läpi mielessäni kaikki ruotsin emäntää tarkoittavat sanat, ja nehän ovat kaikki tässä yhteydessä ihan järjettömiä. Husfru, värdinna, bondmora, matte (!!)... Berätta!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 20:14"]
Se on täällä sen verran tavallista, että en ajattele yhtään mitään. Mä kutsun usein lastani hellittelynimillä pieni mies, poikanen, pieni poika jne. Muille puhun kyllä lapsesta nimellä.
[/quote]
No nyt on siis kysymys nimityksistä, joita nainen (emäntä?) käyttää miehestään ja lapsestaan puhuessaan muille ihmisille
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 20:14"]
Se on täällä sen verran tavallista, että en ajattele yhtään mitään. Mä kutsun usein lastani hellittelynimillä pieni mies, poikanen, pieni poika jne. Muille puhun kyllä lapsesta nimellä.
[/quote]
No nyt on siis kysymys nimityksistä, joita nainen (emäntä?) käyttää miehestään ja lapsestaan puhuessaan muille ihmisille
[/quote]
Aloitus kuului näin: "Mitä ajattelet naisesta, joka käyttää miehestään nimitystä "isäntä" ja lapsestaan nimitystä "pikkumies"?"
Vastasin siihen, että se on täällä niin tavallista, etten ajattele asiasta yhtään mitään. Lisäsin siihen, että kutsun lastani usein hellittelynimillä pieni mies, poikanen, pieni poika jne.
Mä puhun miehestäni isäntänä, mä olen hänelle emäntä (tosin ruotsiksi, koska hän on suomenruotsalainen), lapsemme ovat usein pikku prinsessa ja pikku mies. Och samma på svenska.. Ja ei vittuakaan kiinosta mitä joku av-mamma asiasta ajattelee.. :D :D Ps. ei olla wt:tä, vaan omaisuutta on niin ettei paskalle taivu.. :P