Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hemmetti, anoppi tunkemassa tänään kylään...

Vierailija
15.09.2013 |

Anoppini juuri äsken soitti ja sanoi että on ajamassa meille! Asuu 60km päässä ja käytännössä tarkoittaa, että on meillä kylässä koko päivän, pidän sormia ristissä ettei jää yöksi... Muuten anoppi on ihan mukava ihminen, mutten jaksa sitä jatkuvaa hyysäämistä kun hän on täällä. Koko ajan pitää olla tekemässä milloin mitäkin, saattaa yhtäkkiä keksiä että nyt järjestetään keittiökaapit, sen jälkeen otetaan luutu käteen, sitten käydään sauvakävelyllä ja sitten laitetaan makkarakeitto hellalle. Aina kun hän on täällä, tuntui että ääni takaraivossa sanoo "ylös ylös hop hop tee tee mene mene". Hetkeksikään ei voi istua alas ja hänelle on ihan mahdoton sanoa vastaan, ei ota kuuleviin korviinsa. 

Olen raskaana, minulla ei ole ylimääräistä energiaa vaatekaappien siivoukseen tai marjojen mehustamiseen, olin vielä ajatellut, että vietän rauhallisen sunnuntain, haen miehen lentokentältä kotiin ja lapsen toisesta mummilasta, saamme viettää perheenä laatuaikaa yms. mutta eiköhän anoppi änkeä mukaan. Saamari! Kiitos kun sain purkautua. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut ettet ole kotona.

Vierailija
2/12 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan ettet pysty. Voimavarat ei riitä. Voihan se anoppi touhuta, vahdi sä vieressä ettei mitään ihan päätöntä tee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano ei? Ei toisella ole oikeutta tulla kotiisi sinua ohjailemaan.

Vierailija
4/12 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan jämäkästi heti kun hän tulee ovesta, että tänään vietetäänkin lepopäivä eikä järjestellä yhtään mitään. Tai pyydät vaikka tekemään omenapiirakan mutta ei muuta.

Vierailija
5/12 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan riittävän rasittavaa jo se, että joku pörrää tauotta siinä kyljessä. Oma anoppini on aivan samanlainen. Koko ajan pitäisi tehdä jotain, ja jos et tee, antaa kaikilla tavoilla ymmärtää, että olet laiska.

Vierailija
6/12 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että sulla on supistuksia etkä voi muuta kuin lepäillä. Anoppi voi vaikka puuhailla lapsen kanssa sillä aikaa kun loikoilet sohvalla naistenlehden seurassa.

Vierailija
7/12 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei kysynyt että ollaanko kotona, vaan ilmoitti matkalla, että on tulossa. Lisäksi juuri eilen puhuttiin puhelimessa ja taisin mainita että olen kotona mutta en kyllä arvannut että hän hyppää autoon ja lähtee tänne. Ap

Vierailija
8/12 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä, kun anoppi tai mun vanhemmat tulee käymään kaikki istuvat hiljaa soffalla olis kiva kun joku tekis jotain tai ivaikka pihalle puuhailee, mutta ei kun kyläillään... niin siinä sitten ollaan koko päivä ja tulevat 150km päästä

Vierailija
9/12 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset kuulostavat hyvältä, voisin käyttää niitä verukkeena. Ap

Vierailija
10/12 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun oikeasti vaikea sanoa hänelle EI.

Vierailija
11/12 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikuinen ihminen ja asut omassa kodissasi,voit siis päättää mitä siellä tehdään ilman valehtelemistakin. Anoppi ei mene kaapeille tai tee mitään muutakaan asiatonta kun niin hänelle sanot. Ja ei tosiaankaan jää yöksi ellei yöksi pyydetä jäämään. Jos et ole vielä tätä oppinut, niin tänään voi harjoitella. Ei anoppi siitä rikki mene jos hänelle puhuu niinkuin normaalille ihmiselle kuuluukin, ja myös sinä et mene rikki kun puhut aikuisen ihmisen tavoin kohteliaasti, mutta sanomaasi tarkoittaen. Huokaus taas...

Vierailija
12/12 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on vaihtoehtoja. 

Voit valita sanotko kylääntulijalle Tervetuloa vai Tänään ei sovi, tarvitsen lepopäivän. 

Voit sanoa kylässäolijalle että Keittäisitkö itse itsellesi kahvit, minua väsyttää kovasti. 

Voit sanoa että Kuule, minun täytyy nyt pyytää sinua lähtemään, olen niin väsyksissä että en jaksa nyt juuri ketään  vaan haluaisin olla ihan kaikessa rauhassa kotona ja levätä ja rentoutua. 

jne

Kohtelias ja ystävällinen voi olla, olematta töykeä.