Käytkö / kävitkö haudoilla tänään?
Kommentit (10)
Meillä ei ole ketään tuttua haudattuna tänne. Käytiin kyllä joskus miehen kanssa katsomassa kynttilöitä hautausmaalla.
Kynttilä on palanut aamusta asti pöydällä. Kohta, kunhan pimenee, lähdetään hautausmaalle katsomaan kynttiläloistoa. Tänne ei ole läheisiä haudattu, mutta muistellaan heitä vaikka sitten vieraalla hautausmaalla..
Käydään illemmalla, kun mies on tullut töistä. Tänne on haudattu joitakin sukulaisia, ja heille viemme kynttilät. Myös muualle haudattujen muistopaikalle viemme kynttilän. Kävin myös jumalanpalveluksessa aamulla muistelemassa edesmenneitä rakkaitani.
Mies vei eilen kynttilät ennenkuin lähti yövuoroon, isänsä, isovanhempiensa ja ystävänsä haudoille, minulla ei täällä sukua ole, eikä muutenkaan ole onneksi kovin moni läheinen kuollut, mumma v.1986, hänen haudallaan kävisin jos olisi lähempänä.
Käydään vasta huomenna, kun lapsi kotiutuu. Kenenkään hautaa ei ole tuossa lähellä olevalla hautausmaalla, mutta muistelemaan mennään silti.
Sekä että. Sytytin lyhtyjä kotipihalle ja lähden kohta hautausmaalle lasten kanssa. Mies ei pääse mukaan, on töissä.
Kävin, juuri äsken. Yksi perheenjäsen on haudattu tänne läheiselle hautausmaalle.
Kyllä, kävimme uurnalehdossa. Siellä on miehen puolelta perheenjäseniä. Oman kynttiläni jätin muistopaikalle muualle haudatun läheisen muistoksi.
En, mutta mies kävi monella haudalla. Vei kynttilän myös muistolehtoon, minne sirotteli mun veljen kanssa mun äidin tuhkat.
kävin haudall/muistolehdossa