Sinulle sanotaan " Olet ihan äitisi näköinen". Miten reagoit?
Kommentit (30)
Kehuna. Oletan kyllä, että tarkoitetaan minun muistuttavan äitiäni varsinkin nuorempana. Meillä on ikäeroa kuitenkin melkein 40 vuotta. Äitini on vieläkin kaunis, nuorena superkaunotar ja monista myös eksoottisen näköinen. Tiedän kyllä näyttäväni yhtä paljon isältäni eli pissa ei nouse päähän heti kun verrataan äitiini
Nousee pala kurkkuun ja haluaisin kuulla lisää.
Äiti kuoli ennenaikaisesti ja olen alkanut ilmeisesti nyt aikuisena muistuttaa häntä. Näen sen itsekin ja tuntuu yhtäaikaa lohdulliselta ja pahalta.
Vuodet vierii armahani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa mieleeni tyttäreni murrosikäisenä. Sain lapset nuorena joten olin itsekin vielä nuori kun lapset olivat murrosiässä. Kun liikuimme tyttäreni kanssa ihmiset puhuttelivat meitä sisaruksiksi. Tyttö ei tietysti tykännyt, koska hänen mielestään olin vanha, olenhan hänen äitinsä. Meissä paljon samaa näköä mutta myös eroa löytyy.
Nykyään varmaan jo tytärtäsi luullaan vähintäänkin isoäidiksesi.
En ole tuo jolle vastaat, mutta kysynpä, että mikä on tehnyt sinusta noin katkeran ja ruman ihmisen?
Olen 65-vuotias ja aina kun kävelen peilin ohi peilikuvassa vilahtaa äitini, tyttäreni sanoo samaa, hänen peilissä vilahdan kuulema minä. Pojantyttäreni on kaksivuotias ja mielestäni aivan äärettömän ihana, monet sanovat, että hänessä on paljon mummoaan, siis minua.
Otan hyvin neutraalisti. Mua ja äitiä on ihan aina sanottu samannäköisiksi, mutta itse en yhdennäköisyyttä niin huomaa. Äitini on aina ollut kaunis, itse olen ruma kuin perkele.
Äitini on yli 30 vuotta mua vanhempi ja ylipainoinen. Toki meissä jotain samaa on ja näytän joskus hieman samalta kuin äiti valokuvissa nuorena, mutta vaikea sitä on kohteliaisuutena ottaa jos joku pitää samanlaisena minua ja äitiäni nyt. Oli ihan kivan näköinen kyllä nuorempana.
Tän takia eräs pappa sano että kannattaa nähdä pikaisesti tyttöystävän äiti, tietää miltä näyttää sit vanhempana :D
Käskisin sanojan optikolle. Minussa ei ole (valitettavasti) hiukkaakaan äitini ulkonäöstä, vaan olen ilmetty isäni.
Loukkaannun. En tule juttuun äitini kanssa ja ajatus, että muistuttaisin häntä ulkoisesti on ikävä.