Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riidelläänkö teidänkin kaupunginosaryhmissä (somessa)?

Vierailija
13.09.2020 |

Meillä ryhmä ei ole mitään muuta kuin ilkeilyä toisille. Oli avaus mistä tahansa, niin aina löytyy ainakin yksi ihminen paikalle ilkeilemään ja solvaamaan aloittajaa. Siis ihan mistä tahansa.

Mikä hitto ihmisiä vaivaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tavallista ahdistuneempia koronan vuoksi. 

Vierailija
2/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan tavallista ahdistuneempia koronan vuoksi. 

Aikuinen ihminen voi hillitä käytöstään. Maineensa tuossa kyllä pilaa, kun ilkeilee julkisesti naapureille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin olen ihmetellyt.

Niin asiallista ryhmää ei netistä löydy etteikö "ulkopuolista" kannanottajaa kohdeltaisi kaltion. Kiusaamistahan se on eikä sille mitään voi.

Sitä minä vaan ihmettelen, että eivätkö nämä kiusaajat tunnista omia tekojaan, kun kuitenkin esittävät ns. hyviä ihmisiä.

Vierailija
4/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se riitelemistä jos on eri mieltä asioista? Saako sinun mielestäsi esittää poikkeavaa näkemystä?

Vierailija
5/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin olen ihmetellyt.

Niin asiallista ryhmää ei netistä löydy etteikö "ulkopuolista" kannanottajaa kohdeltaisi kaltion. Kiusaamistahan se on eikä sille mitään voi.

Sitä minä vaan ihmettelen, että eivätkö nämä kiusaajat tunnista omia tekojaan, kun kuitenkin esittävät ns. hyviä ihmisiä.

Niin. Mistä tuollainen ilkeys tulee? Vaikuttaa ihan siltä, että osa vain kyttää somea päästäkseen ilkeilemään kenelle tahansa mistä tahansa.

Vierailija
6/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riidellä olen jopa vähän ihmetellyt kun vertaa muiden ryhmiin.

Vierailija
7/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se riitelemistä jos on eri mieltä asioista? Saako sinun mielestäsi esittää poikkeavaa näkemystä?

Tiedät itsekin, että sen näkemyksen voi esittää asiallisesti ja kohteliaasti sekä perustellen.

Se, että vain nimittelee toista ihmistä yms. ei ole eri mieltä olemista. Se on pelkkää ilkeilyä.

Vierailija
8/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljonkin keskusteluryhmiä missä ei saa olla eri mieltä. On ihmisiä jotka eivät kestä eri mieltä olemista. Ilmeisesti he saavat eri mieltä olemisesta pahaa oloa.

Ihmettelen että millaisessa ympäristössä tämmöinen ihminen on kasvanut? Oliskiko niin että koti on ollut riitainen. Vanhemmat riidelleet ja tapelleet ja jäänyt vamma että kaikki eri mieltä olevat pitää savustaa ryhmistä pois. 

Vierailija
9/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli aikaisemmin kiva ja asiallinen ryhmä. Nyt se on mennyt tuollaiseksi. Asiatonta nimittelyä, loukkausten heittoa, ilkeilyä, yms.

Vierailija
10/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on todella kärkäs ja tökerö tyyli kommentoida somessa. Itse olen jättänyt osallistumatta eräiden fb-ryhmien keskusteluihin, koska siellä on todella monta tyyppiä jotka kommentoi tekokauhistellen, nälvien, tylysti ja yleensäkin heillä tuntuu olevan heikko ymmärrys siitä, että ihmiset ovat erilaisia ja ajattelevat ja toimivat eri lailla asioiden suhteen, eikä se vielä tee kenestäkään tyhmempää kuin toinen.

Vierailija
11/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on todella kärkäs ja tökerö tyyli kommentoida somessa. Itse olen jättänyt osallistumatta eräiden fb-ryhmien keskusteluihin, koska siellä on todella monta tyyppiä jotka kommentoi tekokauhistellen, nälvien, tylysti ja yleensäkin heillä tuntuu olevan heikko ymmärrys siitä, että ihmiset ovat erilaisia ja ajattelevat ja toimivat eri lailla asioiden suhteen, eikä se vielä tee kenestäkään tyhmempää kuin toinen.

Osa ihmisistä taitaa pitää sitä jotenkin tavoiteltavana asiana, että kykenee käyttäytymään mahdollisimman ilkeästi ja asiattomasti somessa. Pilkataan toisia, nimittellään, solvataan, sanotaan mahdollisimman ilkeästi. Tällaiset ihmiset eivät yleensä sano itse aiheesta yhtään mitään eivätkä itse tee avauksia. Kyttäävät vain muiden sanomisia päästäkseen ilkeilemään.

Naapurustoryhmässä tuo on erityisen outoa. Kun ihmiset ovat siellä omilla nimillään, niin tuollaista käytöstäkö he pitävät hyvänä naapureitaan kohtaan? Ja mitä he sitten olettavat naapureiden olevan heistä mieltä?

Vierailija
12/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olette tukahduttaneet keskustelun. Kukaan ei uskalla "läikyttää vettä".  Kaikki eivät uskalla esittää syvimpiä tuntojaan, koska teilläkin on ns. sisäpiiri joka hallitsee ja paimentaa että mitä saa sanoa ja miten olla.

Tilanne menee vähitellen aina vaan pahemmaksi ja ihmiset alkavat voida pahoin ja niin ryhmänne näivettyy ja jäljelle jää ainoastaan se samanmielinen ydinporukka. Ydinporukka joka ei missään vaiheessa tajua, että vikaa olisi heissä.

Vierailija
13/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on massiivinen psykologinen operaatio ja sen vaikutukset näkyvät myös näin. Suurin osa isosta yleisöstä on sen operaation myötä aivopestyjä ja uhreja.

Vierailija
14/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät itsekin, että sen näkemyksen voi esittää asiallisesti ja kohteliaasti sekä perustellen.

Se, että vain nimittelee toista ihmistä yms. ei ole eri mieltä olemista. Se on pelkkää ilkeilyä.

Esitin "neutraalin kysymyksen", johon olisit voinut vastata asiallisesti, mutta et sitä tehnyt, vaan menit heti henkilökohtaisuuksiin. Aloit "tulkita" kysymystäni ja siitä päädyit tuohon henkilökohtaisuuksiin menoon "Tiedät itsekin jne...

Lisäksi vielä tuo että .."asiallisesti ja kohteliaasti sekä perustellen". Mielipiteitä saa esittää myös ilman perusteluita. Ei ole olemassa mitään lakia siitä että mielide pitäisi perustella. On paljon ihmisiä jotka  "vetävät tunteella". Tämä pitää tajuta eikä tivata perusteluja kenenkään kannanottoihin. Sopivaa on että yksi henkilö kysyy perusteluja yhden kerran. Kiusaamista on että "sata aktiivia" alkaa esim. juuri tivaamaan perusteluja.

Hmm...asiallisesti ja kohteliaasti..hmm,. kenen mielestä kohteliasti?

Vierailija
15/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esitin "neutraalin kysymyksen", johon olisit voinut vastata asiallisesti, mutta et sitä tehnyt, vaan menit heti henkilökohtaisuuksiin. Aloit "tulkita" kysymystäni ja siitä päädyit tuohon henkilökohtaisuuksiin menoon "Tiedät itsekin jne...

Lisäksi vielä tuo että .."asiallisesti ja kohteliaasti sekä perustellen". Mielipiteitä saa esittää myös ilman perusteluita. Ei ole olemassa mitään lakia siitä että mielide pitäisi perustella. On paljon ihmisiä jotka  "vetävät tunteella". Tämä pitää tajuta eikä tivata perusteluja kenenkään kannanottoihin. Sopivaa on että yksi henkilö kysyy perusteluja yhden kerran. Kiusaamista on että "sata aktiivia" alkaa esim. juuri tivaamaan perusteluja.

Hmm...asiallisesti ja kohteliaasti..hmm,. kenen mielestä kohteliasti?

...jatkan vielä sen verran että ehdottomasti tuomitsen kaikenlaisen henkilökohtaisuuksiin menon, haukkumisen ja nimittelyn ja myös ns. sivistyneen henkilöhtaisuuksiin menon , esim. että ryhmän sisäpiirille on muodostunut joku "koodikieli" missä naureskellaan jollekin  huomaamattomasti 😉

Vierailija
16/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku isä varoitti jostain tummista jotka olivat tehneet jotain hänen teini-ikäiselle pojalleen. Heti tuli yksi öyhöttämään ja vähättelemään ja kuinka ei saa mainita ihonväriä jne. Kuitenkin aiemmin oli ollut jotain juttua ihan valkoisista eikä tätä se saanut kiihtymään.

Asioista voisi saada puhua kaikin puolin kiihtymättä.

Vierailija
17/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän ryhmässä ei riidellä, kun ei siellä saa keskustella. Siellä ei ole mitään muuta kuin mainoksia.

Sitä olen joskus ihmetellyt, että miten se voi olla pelkkä mainoskanava? Yleensä somemarkkinoinnista pitää maksaa.

Vierailija
18/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näköjään saa esittää poikkeavaa näkemystä, kun pelkästä asian kysymisestä saa alapeukkua.

Katsokaa peiliin, älkääkä syytelkö muita.

Vierailija
19/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku isä varoitti jostain tummista jotka olivat tehneet jotain hänen teini-ikäiselle pojalleen. Heti tuli yksi öyhöttämään ja vähättelemään ja kuinka ei saa mainita ihonväriä jne. Kuitenkin aiemmin oli ollut jotain juttua ihan valkoisista eikä tätä se saanut kiihtymään.

Asioista voisi saada puhua kaikin puolin kiihtymättä.

Se että varoittaa. Siinä ei ole vielä mitään. 

Jos olisi fiksuja ihmisiä ryhmässä, niin asia jäisi tähän ja mentäisiin muihin aiheisiin. Ongelma tulee juuri siitä kun ei olla fiksuja, vaan aletaan öyhöttämään puolin ja toisin.

Tämmöinen avaus toimii ponnahduslautana kaikenlaiseen tunteikkaaseen vuodatukseen, ja siinä menee juuri metsään. Syyllisiä on kaikki kantaa ottavat. Tämmöiseen öyhötyskeskusteluun ei voi ottaa kantaa asiallisesti, vaan kaikki kommentit on bensan heittämistä tuleen. Fiksu ja asiallinen ei ota mitään kantaa. Ei peukuta ketään, ei laita hymiöitä, ei tuhahtele, ei anna ymmärtää jne.

Vierailija
20/21 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, joille joku kaupunginosaryhmä on niin tärkeä, että siellä pitää roikkua kyttäämässä ja alkaa haukkumaan heti, jos ei tykkää jostain mitä joku sanoo. Sen kun skrollaa vain ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän