Ymmärrätkö Michael Jacksonia?
Jos näet vaikka kuvan tai videopätkän Michaelista, tuleeko sinulle tunne, että tuossa on ihminen, jonka elämään ja olemukseen samaistun? Ymmärrätkö esimerkiksi hänen kauneusleikkauksiaan? Vai herättääkö hän sinussa päinvastaisia tunteita?
Itse samastun vahvasti Michaeliin ja ymmärrän häntä. En tietenkään ole hän, mutta uskon ymmärtäväni jonkin verran, miltä tuntui elää siinä ruumiissa ja mielessä, johtuen elämänhistoriastani. Näen hänessä aina särkyneen mutta samalla niin kovin kauniin ihmisen.
Kommentit (4)
Itse en yhtään ihmettele, että Michael valehteli kauneusleikkauksistaan. Jossain haastattelussa Michaelilta oikein tökerösti tivattiin leikkauksista ja sanottiin, että "kyllähän sinä olet tuon ja tuon leikkauttanut", vaikka aihe oli selvästi Michaelille kipeä ja vaikea. En usko, että Michael halusi muiden pitävän häntä jonain plastiikkakirurgiafriikkinä, vaan uskon, että hän toivoi kovasti olevansa muiden silmissä kaunis.
Ymmärrän taiteilijasieluja ja herkkiä, tunteellisia ihmisiä, kuten Jackson. Olen pienissä määrin itsekin herkkä ja minulla on sanottu olevan lahjoja kuvataiteen osalta, mutta kuitenkin olen enemmän "tylsä" järki-ihminen. Jotain ehkä kuitenkin kertoo se, että itkin kovasti Jacksonin muistokonserttia katsoessani.
Sympatiseeraan kovasti MJ:ä, koska hän oli niin totaalisen rikkinäinen ihminen, enimmäkseen ilman omaa syytään. Hänen elämänsä oli käsittämätöntä aivan alusta asti. TAvallaan koko hänen elämänsä oli turmeltunutta, mutta hän yritti silti aina kohti jotain parempaa.
En varsinaisesti samaistu, mutta toisaalta tunnen hänen elämäänsä jonkun verran ja ymmärrän miksi hän meni leikkelemään itseään ja piti lapsista jne.
Toisaalta mielestäni se on aika ristiriitaista, että Jackson esitti lauluissaan olevansa huolestunut ympäristöstä ja kirosi rahaa, ja kuitenkin itse shoppaili kaikkea rojua niin, että lopulta oli vararikossa ja pröystäili julkkiskavereillaan yms. Jackson myös selvästi myi seksillä (kouraili vehjettään lavalla) mutta sitten esitti viatonta ja sanoi vain "menevänsä musiikin mukana", ja hän selvästi valehteli kauneusleikkauksistaan.
Ajattelen Jacksonin julkisuuskuvan olleen aika tarkkaan laskettu ja hän oli varmasti siviilissä erilainen ihminen. En pidä häntä niin viattomana kun hän antoi ymmärtää olevansa. Toisaalta olen varma, ettei hän ollut pedofiili ja monet ihmiset hänen elämässään yrittivät hyötyä hänestä, mikä oli varmasti hänelle todella raadollista.