Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tiedä kumpi meistä on oikeassa?

Vierailija
01.11.2013 |

Meillä on yhteinen tili johon menee kummankin palkat. Sieltä maksetaan laskut ja ruuat ja lainanlyhennykset. Lapsilla on omat tilit. Mies on sitä mieltä että lapsilla ei saa olla omia tilijä vaan ne rahat on laitettava yhteiselle tilillemme. Hän ei luota minuun raha-asioissa. Joka kk melkein otan lasten tileiltä rahaa lasten menoihin ja vaatteisiin. Joskus jos omat rahat ei riitä niin olen maksanut jotain laskuja lasten tileiltä.

Minun pitäisi kuulemma kaikista hankinnoistani ja ostoksistani kertoa miehelle ja näyttää kuitit. 

Aiemmin meillä oli erilliset tilit ja yhteinen tili. Molemmilta meni yhteiselle tilille 1000€/kk. Kuitenkin mies oli joskus ottanut yhteiseltä tililtämme vaikka 500€ omalle tililleen kertomatta minulle. Ei kertonut etukäteen että nostaa rahaa tai mihin se on mennyt. Tämän takia en itsekään oikein luota miehen rahankäyttöön vaikka ihanne tilanne olisi että molemmat olisi rehellisiä ja kaikista ostoksista näytetään kuitit. Ja isommat osokset suunnitellaan yhdessä. 

Lasten tileillä ei ole mitään suuria summia eli hyvin nopeasti ne menisi ihan normaaliin elämiseen huomaamatta jos ne ei olisi erillisellä tilillä. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä ollenkaan yhteistä palkkatiliä, jolle pitäisi vielä siirtää lastenkin rahat. Kyllä molemmilla pitää olla oma palkkatili ja mahdollisesti sitten yhteinen tili, jonne molempien palkoista siirretään tietty summa (suhteellisuusperiaate, enemmän tienaavalta enemmän), josta sitten maksetaan yhteiset kulut (asuminen, ruoka, lasten harrastukset jne.). Mutta molemmilla pitää olla omakin tili omia menoja varten. Jos lasten tileillä olevat rahat ovat lapsilisiä, niin kyllä niitä saa käyttää, nehän on juuri tarkoitettu lapsesta aiheutuviin kuluihin. Ennen ne maksettiin aina äidille.

Miehesi on aikamoinen kontrollifriikki, en muuta sano. Olisiko jopa vähän narskunkin piirteitä, kontrollointi kun kuuluu siihen. Pidä puolesi, AP.

Vierailija
22/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 19:03"]

Joko puitte raha-asianne kunnolla tai ne eskaloituvat ennen pitkää. 

Rahalla on taipumus aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia ihmissuhteissa. Älkää antako sen tuhota perhettänne. Lapsilla on oikeus omiin rahoihinsa. Jos muut rahat eivät riitä elämiseen, teidän on vähennettävä menojanne. Jos mies ei kustanna mitään lasten vaatteita tai muuta, hänellä ei välttämättä ole edes käsitystä paljonko siihen menee rahaa.

[/quote]

Niin en tiedä miten tätä asiaa alkaisi puimaan ja millä sanoilla ettei se mene riitelyksi. Mieshän pitää oman kantansa ja hän on oikeutettu siihen. Mutta ei hän voi olettaa että minä pienituloisena voisin maksaa oman itseni kulut ja lasten kulut ja asunnon kulut ja vielä maksaa laskuja. 

[/quote]

Ilmoitat ykskantaan, että jos hommat ei parane, maksatte tasan puoliksi lainan lyhennykset, lasten kulut ja ruoat, jolloin asia on paljon selvempi. Kun tilanne on puolitettu, on paljon helpompi lähteä sumplimaan asioita. Lasten tilit on heidän omat, mutta voithan sopia miehen kanssa, että molempien palkka ohjataan suoraan yhteiselle tilille, jos hän vaatii sen käyttöä. Sen jälkeen kumpikin käyttää puolet sinne kuukausittain tulevasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hemmetissä niitä lasten tileillä olevia rahoja saa käyttää lasten vaatteisiin ym. lasten menoihin. Lapsilisät ovat sitä varten.

Vierailija
24/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te perhe?

Silloin rahanne menevät yhteiselle tilille ja sieltä menee myös KAIKKI laskut. Miksi ihmeessä lasten tilit pitäisi lopettaa? Joskus he kuitenkin ne tarvitsevat. Ainakin meille ja aivan varmasti 99% perheistä ne ovat tavallaan pahan päivän varatilit, jos vanhempien tilillä ei ole rahaa otetaan lasten tililtä. Aika typerää ja moraalitonta olisi jos  mentäisiin sossuun hakemaan perheelle makkararahaa vaikka lasten tileillä on rahaa.

En vaan jaksa ymmärtää näitä "minä tienaan enemmän"- miehiä, se ei ole miehen paremmuutta vaan ainoastaan yhteiskuntarakenteessa ja -arvostuksessa oleva vääristymä. Jo pelkästää se että nainen joutuu repimään perseensä synnyttäessään ja rupsahtaa ennenkuin mies riittää syyksi että nainen vastatkoon yhteisestä tilistä. Miehelle voi sitten antaa 50€ omiin menoihin kuukaudessa, mies kun ei kuitenkaan osaa ostaa lapsille edes maitoa.

Vierailija
25/25 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mies vaatii läpinäkyvyyttä. tarkoittaa sillä ettei halua koskea lasten omiin tileihin mutta haluaa kuukausittain nähdä mitä niissä on rahaa ja mihin menee. Kun sanoin etten suostu niin uhkasi tyhjentää omat rahansa yhteiseltä tililtämme eli minulla ei olisi rahaa. Minun rahallani maksettiin lainanlyhennys ja laskuja palkkapäivänä. Nyt on vk-lopuksi rahaa ja mies saa alkuviikosta oman palkkansa. Miten luottaa toiseen jos toinen uhkailee tuolla lailla?

Myös rahan käyttö ongelma. Mies haluaa ostaa itselleen eri ruuat. Ei halua syödä monesti tekemääni ruokaa. Eli mies voisi halutessaan jatkaa rahankäyttöä huolettomasti ja nähdä mtä rahaa lasten tileillä on ja kun rahat on loppu niin vaatia niitä käytettäväksi sieltä.

Ja tuomitsijoille että olen tehnyt elämässäni suuria virheitä. Tiedän sen nyt ja muut ovat ohjailleet valintojani. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme