Tehkää tuo verotuksen sivuilla oleva testi,
mihin sijoitut bruttotulojesi mukaan naapurustossasi. Kertokaa, miten kävi. Mulla 63% tienaa enemmän ja 27% vähemmän kuin itse. Olen yllättynyt, koska olen oikeasti pienituloinen, ilmeisesti eläkeläiset nostavat minut noin korkealle skaalassa.
Kommentit (31)
Palkkaluokkaan 8 kuulun. 150€/kk kun saisi lisää, nousisin palkkaluokkaan 9.
Ironista kun nytkin on enemmän laskuja kuin rahaa.
Heistä 40 prosenttia (4 021 henkilöä) kuuluu alempiin ja48 prosenttia (4 847 henkilöä) korkeampiin tuloluokkiin kuin sinä. (oma brutto 1280e/kk)
Heistä 83 prosenttia (7 045 henkilöä) kuuluu alempiin tuloluokkiin kuin sinä
tiesinkin että Tapanilassa on suht hyvätuloista porukkaa, kun ylimpään desiiliin kuuluu lähes 20%
Teenkö tuon jotenkin väärin kuin niputtaa kaikki yli 70 000€/vuosi tienaavat samaan ryhmään? Jossain Espoon postinumeroissakin kaikki tienaa tuohon haarukkaan; miksi ei voi olla edes 70 000 -99 999 ( tavallinen keskitasoinen), 100 000 -149 999 ( johtajapalkkainen) ja yli 150 000€/vuosi ( kovapalkkainen) tienaavat eroteltuina?
Kuulut korkeimpaan tuloluokkaan.
Alueella Sörnäinen on valitsemassasi ikäryhmässä yhteensä 6 104 täysi-ikäistä tulonsaajaa. Heistä 95 prosenttia (5 815 henkilöä) kuuluu alempiin tuloluokkiin kuin sinä.
Alueella XX on valitsemassasi ikäryhmässä yhteensä 5 957 täysi-ikäistä tulonsaajaa. Heistä 73 prosenttia (4 347 henkilöä) kuuluu alempiin tuloluokkiin kuin sinä.
73% tienaa enemmän kuin minä.
Olen yllättynyt siitä, että noinkin vähän, koska olen pienituloinen ja asun ns. hyvällä alueella Helsingissä.
71 prosenttia (3 236 henkilöä) kuuluu alempiin ja 16 prosenttia(712 henkilöä) korkeampiin tuloluokkiin kuin sinä.
Olen keskituloinen ja hiukan yllättynyt tästä. Alueellamme on toki paljon vuokra-asuntoja, mutta perheasunnot (joita täällä on paljon) maksavat 300 000 ylöspäin...
minun asuinalueellani suurin palkki oli se oikeanpuoleisin.
63 % kuuluu alempiin tuloluokkiin kuin minä.
Alueella Espoon Keskus Itäinen on valitsemassasi ikäryhmässä yhteensä 3 893 täysi-ikäistä tulonsaajaa. Heistä 62 prosenttia (2 426 henkilöä) kuuluu alempiin ja 27 prosenttia(1 064 henkilöä) korkeampiin tuloluokkiin kuin sinä.
Noh, eipä yllättänyt kauheasti :)
Alueella täällä näin on valitsemassasi ikäryhmässä yhteensä 2 065 täysi-ikäistä tulonsaajaa. Heistä 76 prosenttia (1 576 henkilöä) kuuluu alempiin ja 11 prosenttia (222 henkilöä)korkeampiin tuloluokkiin kuin sinä.