Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni löysi purkuhommissa äitiysneuvolakortin vuodelta 1950

Vierailija
19.07.2006 |

Hyvin tiiviisti siinä selvitellään asioita kuten äidin luusto, yleisvaikutus, hampaat, suonikohjut, keuhkot, sydän ja nettopainokin.

Merkinnät on kotikäynneistä raskauden aikana siitä kuinka koti on tuuletettu, millaisia varusteita lapsella on ja mikä on perheen taloudellinen tilanne sekä merkinnät muilta käynneiltä.

Mahtaisiko nykyaikana tuleva äiti kestää noin tarkkaa syynäämistä?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko todellakin typerä kysymys että miltä sinusta tuntuu???tai mitä mies ajattelee??? Ne ovat todella tärkeitä asioita. Tiedätkö kuinka monella on synnytyksen jälkeistä masennusta tai kuinka monelle perheelle lapsen tulo on todella iso muutos jota ei itsekään tajua ennenkuin lapsen saa. Asenteesi on kyllä lapsellinen.

Varsinkin kun ko. terkkari jo ennen tätä käyntiä oli todella kiinnostunut mm. minun ja mieheni tuloista, mitä sukulaiset tekee työkseen, monta autoa ja minkä merkkisiä meillä on yms. Eli käytti neuvolakäynneistä suurimman osan tällaisiin epäolellisiin kysymyksiin.

Sitäpaitsi tämä terkkari on hyvin huolimaton työssään, satuin näkemään oman asiakkaani papa-kokeen (juuri sen veren tuhraaman muovitikun) hänen pöydällään + kaikki paperit. Se oli ihan silmien edessä pöydällä - en voinut olla huomaamatta.

Miten itse suhtautuisit tällaiseen terkkariin? Itselleni jäi sellainen kuva, että voinkohan luottaa häneen...

Paikkakuntaa en kerro. Pieni kaupunki on kyseessä.

Vierailija
42/53 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään. Silloin nähdään että vauvalla kaikki kotona hyvin ja äitikin kunnossa. Jos talous näyttää olevan hirveässä kunnossa voi arvat että äidillä ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Onko todellakin typerä kysymys että miltä sinusta tuntuu???tai mitä mies ajattelee??? Ne ovat todella tärkeitä asioita. Tiedätkö kuinka monella on synnytyksen jälkeistä masennusta tai kuinka monelle perheelle lapsen tulo on todella iso muutos jota ei itsekään tajua ennenkuin lapsen saa. Asenteesi on kyllä lapsellinen.

Varsinkin kun ko. terkkari jo ennen tätä käyntiä oli todella kiinnostunut mm. minun ja mieheni tuloista, mitä sukulaiset tekee työkseen, monta autoa ja minkä merkkisiä meillä on yms. Eli käytti neuvolakäynneistä suurimman osan tällaisiin epäolellisiin kysymyksiin.

Sitäpaitsi tämä terkkari on hyvin huolimaton työssään, satuin näkemään oman asiakkaani papa-kokeen (juuri sen veren tuhraaman muovitikun) hänen pöydällään + kaikki paperit. Se oli ihan silmien edessä pöydällä - en voinut olla huomaamatta.

Miten itse suhtautuisit tällaiseen terkkariin? Itselleni jäi sellainen kuva, että voinkohan luottaa häneen...

Vierailija
44/53 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti edes joku tajusi mistä purnasin, kun tulee niin kovin kiviä niskaan...

t.45

Vierailija
45/53 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Jampan neuvolassa saa. Mä kävin ajan sopimassa paikanpäällä ja Martola vain kysyi tuleeko kotiin vai menenkö neuvolaan ja koska en kahden lapsen kanssa vielä itekseni ollut ulkoillut, sovin että kotikäynti

Vierailija
46/53 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitäpaitsi tämä terkkari on hyvin huolimaton työssään, satuin näkemään oman asiakkaani papa-kokeen (juuri sen veren tuhraaman muovitikun)

Aika hyvin, jos näin sen LASI-levyn, johon papa-näytteessä näyte sivellään. Ja vielä VERTA siinä. Ja vielä onnistuit lukemaan KENEN tuo näyte oli. b

Vierailija
47/53 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Sitäpaitsi tämä terkkari on hyvin huolimaton työssään, satuin näkemään oman asiakkaani papa-kokeen (juuri sen veren tuhraaman muovitikun)

Aika hyvin, jos näin sen LASI-levyn, johon papa-näytteessä näyte sivellään. Ja vielä VERTA siinä. Ja vielä onnistuit lukemaan KENEN tuo näyte oli. b

Tikku oli sen paperin päällä, jossa luki kaikki henkilötiedot synnytyksineen, sukupuolitautineen yms.

Ja todellakin siinä oli verta. Itsekin olen kerran otattanut papan hänellä, tosin viimeiseksi kerraksi jäi. Sattui todella paljon ja verta tuli paljon. Valitteli sitä, ettei oikein ole hänen hommiaan ne. Usko tai älä!

t.45

Vierailija
48/53 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nuo kuulostavat epäasiallisilta kysymyksiltä, mutta niiden perusteella en lähtisi tuomitsemaan kaikkia neuvolan tätejä!

Vierailija
49/53 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei ne kyllä mitään tiiäkkään. Itte olen joutun sinne papereita lääkäreiltä sun muilta tahoilta viemään että saisvat jotain tietoa mun terveydestä ja edellisistä raskauksista. Eivät muka näe niitä mistään...

Vierailija
50/53 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nuo kuulostavat epäasiallisilta kysymyksiltä, mutta niiden perusteella en lähtisi tuomitsemaan kaikkia neuvolan tätejä!

Sitäpaitsi hyvää hänessä on se (kuten kerroin), että oli lapsen syntymän jälkeen AINOA joka kysyi mitä mulle kuuluu ja miten voin. Hänen kanssaan on helppo jutustella, mutta kun ei tarvitsisi mennä epäoleellisiin asioihin.

Siis terkkarina on erittäin mukava ihminen, mutta aika " rönsyilevä" ja hajamielinen.

Nyt ei taida kukaan ymmärtää mun jutun juonta...

t.45

Vierailija
51/53 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

potilastietojärjestelmää käytössä!

Vierailija:

Mut ei ne kyllä mitään tiiäkkään. Itte olen joutun sinne papereita lääkäreiltä sun muilta tahoilta viemään että saisvat jotain tietoa mun terveydestä ja edellisistä raskauksista. Eivät muka näe niitä mistään...

Vierailija
52/53 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Käynnit kirjataan potilaskertomukseen ekä edellisten käyntien lukemiseen tarvita mitään erillistä lupaa. Kaikissa kunnissa terveydenhoitajat eivät näe lääkärin tekstejä, ts heillä ei ole oikeuksia muille kuin neuvolan sivuille mutta ymmärtääkseni useimmissa kunnissa näkevät lääkärikäynnitkin. Sen sijaan kenelläkään terveydenhuoltoalan ihmisellä ei ole oikeutta mennä katsomaan asiakkaana olevan henkilön puolison, lapsen, vanhemman yms tietoja. Eli neuvolan terkat EIVÄT saa katsoa vanhempien sairauskertomuksia ilman erillistä lupaa.

Vierailija
53/53 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit ku vauva oli noin 3kk, kävi lastenneuvolan terkka.

Tuo jälkimmäinen käynti oli selvää seulontaa masennuksen suhteen, juotiin kahvit ja sit piti täyttää kyselypapereita missä kysyttiin esim oletko ajatellut tappaa itsesi?

Vauvaa terkka ei paljon tutkinut. Kuhan juteltiin.

Vapaaehtoista toki täälläkin nuo kotikäynnit.