Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö vanhempiesi pärjäämisestä eläkkeellä?

Vierailija
01.11.2013 |

Riittääkö heillä eläke, tai mahdollinen tuleva eläke (jos ovat vielä työelämässä) ja ovatko heillä kulutustottumukset eläkkeellä ollessa muuttuneet?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 10:56"]

Leskeneläkkeet eivät ole pulleita. Äitisi ei kerro sinulle koko totuutta.

[/quote]

Leskeneläke voi olla pullea, jos vainajan eläke on ollut suuri ja lesken oma eläke on hyvin pieni. Jos lesken oma työeläke on alle 645 euroa, on leskeneläke puolet vainajan työeläkkeestä. (Oletetaan siis, että vainajalla ei ole enää alaikäisiä lapsia eikä ole jotain syytä, miksi leski ei saisi leskeneläkettä, esim. liian vanhana solmittu avioliitto.) Jos esim. vainajan eläke on ollut 4000 eur / kk, saa tällainen pienituloinen leski leskeneläkettä 2000 eur / kk.

Vierailija
22/27 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon paremmin ne pärjäävät kuin minä. Heillä on hyvät eläkkeet, pääomatuloja ja olemattomat menot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pärjäävät. Saavat eläkettä enemmän kuin minä palkkaa. Elävät vain itselleen, ei ole huollettavia. Ei ole lainoja tai velkoja. Talo on juuri rempattu täydellisesti. On uudet velattomat autot ja asuntoauto. Käyttävät aikansa ja rahansa kaukomatkailuun. Ei ole sairauksia.

Vierailija
24/27 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
25/27 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjäävät, isä asuu valhallassa ja äiti helvetissä. no problemos

Vierailija
26/27 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että niin kauan kuin isäni elää, he pärjäävät. Eivät loistavasti, mutta pärjäävät. Jos äitini elää kauemmin kuin isäni, hänellä tulee olemaan isän kuoleman jälkeen todella, todella tiukkaa ja olen varautunut siihen, että autan taloudellisesti.

Vierailija
27/27 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäävät ainakin tällä hetkellä mukavasti, vaikkei isot eläkkeet olekaan. He saavat eläkettä suunnilleen saman (reilu pari tonnia) kuin mitä meidän perhe sai palkkaa + kotihoidontukea + lapsilisää minun ollessani hoitovapaalla. Erona vain se, että heillä on velaton talo, kaikki tarpeellinen hankittuna ja kaksi lähes tervettä aikuista. Meillä oli lapsiperhe, lapsen sairaskulut, monet perheeseen liittyvät hankinnat ja asuntolaina.