Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bloggaajien verotiedot

Vierailija
01.11.2013 |

No, joko on käyty tarkistamassa paljonko vaikka Mungo tai Xenia tienasi? ;)

Kommentit (432)

Vierailija
121/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 14:49"]

Eikös bloggaajat voi vähentää verotuksessa myös työhuonekulut kun tekee töitä kotoaan? Eli kiva siivu pois vuokrasta ym. Ja tokihan kaikki kännykät, puhelimet, läppärit ym. menee myös vähennyksiin mikäli ne itse hommaa eikä saa sponssattuna.. Että kyllä Annalle jää ihan kiva summa käteen kaikkien noiden vähennysten jälkeen..

[/quote]

Ei vähennykset ole oikeasti niin helppoja. Minä työskentelin yrittäjänä kotoa käsin, netin kautta (en bloggaajana :D), ja sain vähennettyä uuden tietokoneen rikkimenneen tilalle, tarvitsemani ohjelmapäivitykset ja nettiyhteyslaskut, mutta siinä se taisi sitten ollakin.

Bloggaaja voisi ehkä saada uuden kamerankin vähennettyä, mutta taatusti eivät saa vähennettyä vaatteita ja asunnon vuokria yms.

Ja eikös tuo listalla näkyvä tulo ole nimenomaan sitä verotettavaa tuloa, vähennysten jälkeen?

[/quote]

Miksi et saa työhuonevähennystä?

[/quote]

Pitikin oikein googlata tämä. Minulla oli ilmeisesti huono kirjanpitäjä, kun ei tästä asiasta minulle koskaan maininnut! Mutta työskentelin siis omistusasunnosta käsin, en tiedä vaikuttaako tämä asiaan.

Joka tapauksessa Veronmaksajain keskusliiton sivuilla sanotaan:

"Työhuonevähennys

Työhuonevähennyksen määrät vahvistetaan aina verovuoden lopussa. Vuoden 2012 vähennysmäärät ovat huoneen käytön määrästä riippuen 760 euroa, 380 euroa ja 190 euroa. Verovuoden 2013 vähennysmäärät selviävät vasta joulukuussa 2013."

Ei tuo nyt 80 tonnin tuloissa tunnu oikein missään ;)

[/quote]

Tämä koskee henkilöverotusta. Toiminimen verotuksessa saa vähentää paljon enemmän.

Vierailija
122/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kannattavaa uhmata esim. tupakkalakia, näköjään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tienannut muuten jo lopettanut Cavakaan blogillaan huonosti. Melkein 3700€/kk...

Ikävää, ettei kaikilla naisilla löydy solidaarisuutta toisiaan kohtaan. Nämä naiset kuten Mungo Anna ovat kuitenkin alan uranuurtajia Suomessa ja tekevät paljon monipuolisia yhteystyökuvioita ja olivat ensimmäisten joukossa perustamassa toiminimeä. Itse sallin heille tulonsa täysin, enkä kateuksissani päivittele miten tienaavat noin hyvin!

Muutenkin miehillä aina ollut naisia paremmat palkat ja nyt syntynyt ala, jossa naisetkin pärjäävät ja harjoittavat yrittäjyyttä, niin hyvä vaan!

Vierailija
124/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä ihme tämä päivittely, että onko listan Anna oikea Anna. Vai tietääkö joku jonkun toisen Anna Vanhasen joka pitää Mungolife nimistä blogia? Voi tsiisus...

Vierailija
125/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista että Strictly Stylen Hanna on tienannut alle 20 000 euroa:D eiks hän olekaan mikään great businesswoman:DDD Oikeesti, alkaa näyttämään jo himppusen hölmöltä:/

Vierailija
126/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sen KPE-Annen verotettavat? Oliko joku sen tsekannut jo? :) 

Vierailija
127/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 15:24"]

Ja mikä ihme tämä päivittely, että onko listan Anna oikea Anna. Vai tietääkö joku jonkun toisen Anna Vanhasen joka pitää Mungolife nimistä blogia? Voi tsiisus...

[/quote]

Varmaan siksi, että viime vuonna Anna itse oli sitä mieltä, että ilmi tulleet tulot eivät olleet hänen omansa kun olivat liian pienet.

Vierailija
128/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 15:31"]

Mielenkiintoista että Strictly Stylen Hanna on tienannut alle 20 000 euroa:D eiks hän olekaan mikään great businesswoman:DDD Oikeesti, alkaa näyttämään jo himppusen hölmöltä:/

[/quote]

Tässähän on kyse vuodesta 2012 ja Väyryset taisivat muuttaa Suomeen keskellä vuotta eli tossa ei ole koko vuoden tulot.

Vierailija
129/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Yummy Jennin tulot oikein? Hänhän on oikeasti nimeltään Jenniliisa eikä Jenni eli moka on voinut käydä... aika pienet on tulot muuten!

Vierailija
130/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 12:16"]

No en minä sanoisi, että raha tulee bloggaajille niin helposti. Mietipä itse, että olet töissä ihan joka päivä periaatteessa 24/7 (päivitys 1-3 krt päivä, myös jouluna ja juhannuksena), kuvaat aina kaikki asusi, ostoksesi ja ruokasi, asuntosi, raahaat painavaa kameraa joka paikkaan, joudut pukeutumaan hyvin/esimerkillisesti, jotta olisit kiinnostava, shoppailemaan ja matkustelemaan työsi vuoksi, jotta olisit kiinnostava lukijoiden silmissä, juoksemaan showroomeilla ja tapahtumissa, jotta pysyisit piireissä, seuraamaan muotia aktiivisesti, pläräämään jatkuvasti nettikauppoja läpi. Lisäksi päälle itse kirjoitustyö, mahd. taustatyö, kuvankäsittely jne.

[/quote]

Voi että miten sairaan raskasta, ainakin 15 kertaa raskaampaa ja vielä vaarallisempaa kuin esimerkiksi kaivostyöläisen tai poliisin työ! Tuossahan saisi jo niin pahan burnoutin ettei mitään rajaa kun joutuu yrittää kokoajan tälläytyä ja olla edustava muiden silmissä ja joutuu vielä korjata ne puutteet jälkikäteen kuvakäsittelyohjelmien automaattifilttereillä niihin netissä kaikille ihmisille julkaistaviin kuviin!!!

[/quote]

tuo ei minusta ole se blogin pitämisen raskain osa. Bloggaaminen itsessään on varmasti oikein kivaa ja luovaa työtä, jota moni tekisi ihan ilmaiseksikin. Sen sijaan raskasta on vaikkapa se että perheenjäsenesi revitään julkisuuteen blogisi vuoksi, esimerkiksi jos läheisesi itsemurhaa tai puolisosi pettämistä pohditaan jatkuvasti keskustelupalstoilla. Tai vaikka terveyttäsi, entistä työpaikkaasi ym. juttuja joita et ole itse tuonut julkisuuteen. Bloggaajille tulee päivittäin aivan järjetöntä törkyä kommenttilaatikkoon(siis ihan oikeaa törkyä, ei normaalia ilkeilyä), on kaikenlaista stalkkaamista ja ihme hörhöjä jotka selvittävät osoitteen ja soittelevat kotiin. SE on raskasta.

Tuon takia en valitettavasti osaa olla kovin kateellinen bloggaajille heidän tuloistaan, rahan kääntöpuolena on niin paljon kaikkea inhottavaa.

[/quote]

No joo, mutta ensinnäkin, keskustelupalstajulkisuus lisää aina blogin kautta saatavia tuloja, joten se ei ole varsinaisesti pelkkä alan varjopuoli vaan myös hyvin kyseenalainen markkinointikeino. Toki sen voi jokainen itse tahollaan arvioida, onko kohujulkisuus se sen arvoista vai ei.

Toisekseen, kuinka todennäköistä tuollainen överi yksityiselämän rääpiminen nettipalstoilla oikeastaan on? Kuinka monesta bloggaajasta sellaista edes loppujen lopuksi harrastetaan? Onko totta kai ikävää, että kukaan joutuu nettikiusaamisen uhriksi, mutta kun nyt tuota Iltalehden listaa katson, monista noista bloggaajista en ole koskaan nähnyt yhtään minkäänlaista negatiivista nettikeskustelua (esim. Marianna, Lilou's Crush, Are You Feeling Fashionable, Nelliina). Ilkeämielinenkin kritiikki on enimmäkseen ollut mittasuhteiltaan harmitonta: Cavan kulutustottumukset ja Nelly-kollaasit, MFF-Lauran kauneuskirurgia, Uinon kirjoitustaidot, Pupulandia-Jennin vääristävä peili, WTD-Natan asenne... kaikista ilkeimmät ja perustelemattomimmat näkemäni kommentit ovat olleet Alexa Dagmarin ulkonäöstä, mutta nekin on helppo sivuuttaa kateellisten höpinänä.

Xenian ja Mungon elämällä spekuloidaan paljon, mutta spekulointi on aika tasaisessa suhteessa siihen, mitä nämä bloggaajat tuovat omasta elämästään esille blogeissaan. Loppujen lopuksi sitä ei koskaan voi olla varma, onko kyse fiktion vai faktan kritisoimisesta, jos kritisoi jotain asiaa, joka blogin kautta välittyy.

Mauttomimmat spekuloinnit, kuten Linda Juholan äidistä ja oc-Julian lapsesta, ovat olleet yksittäistapauksia, eikä näiden bloggaajien yksityiselämää muuten näy reviteltävän keskustelupalstoilla.

Se yksi suuri "yksityisyyttä loukkaava" paljastus taisikin olla sitten Strictly Stylen aviomiehen henkilöllisyys. Ei oikein kilpaile Seiska-paljastusten sarjassa tuokaan...

Lopuksi kannattaa myös pitää mielessä, että törkyä sataa niskaan monille muillekin kuin bloggaajille. Tuttuni on melko tunnettu kirjailija omassa genressään, mutta ei siis mikään sellainen, jonka kaikki tuntevat. Tällä palstalla hänen nimensä ei ehkä sanoisi yhdellekään lukijalle mitään. Hän ei esiinny missään omalla naamallaan, vaan tekee kirjoitustyönsä hiljaisena puurtamisena oman työhuoneen nurkassa. On yllättävää, miten paljon törkykommentteja ja suoraan sanoen mielisairaiden kirjoittamaa postia hänkin osakseen saa - eikä ole edes kaunis nuori nainen, joka voi saada peräänsä hullun stalkkerin ilman mitään blogejakin, ihan vain olemalla olemassa.

Vierailija
131/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 15:22"]

Ei tienannut muuten jo lopettanut Cavakaan blogillaan huonosti. Melkein 3700€/kk...

Ikävää, ettei kaikilla naisilla löydy solidaarisuutta toisiaan kohtaan. Nämä naiset kuten Mungo Anna ovat kuitenkin alan uranuurtajia Suomessa ja tekevät paljon monipuolisia yhteystyökuvioita ja olivat ensimmäisten joukossa perustamassa toiminimeä. Itse sallin heille tulonsa täysin, enkä kateuksissani päivittele miten tienaavat noin hyvin!

Muutenkin miehillä aina ollut naisia paremmat palkat ja nyt syntynyt ala, jossa naisetkin pärjäävät ja harjoittavat yrittäjyyttä, niin hyvä vaan!

[/quote]

Minä olen feministi ja pidän itseäni hyvinkin solidaarisena naisena. Kaikki parhaat ystäväni ovat naisia, ja useimmiten huomaan itseni suosivan naisia miesten kustannuksella (en tiedä, onko sekään hyvä, mutta näin vain käy).

Siitä huolimatta en ole sitä mieltä, että kaikki, mitä kaikki naiset tekevät, on hienoa ja kannatettavaa vain siitä syystä, että tekijä on nainen.

Muotiblogit ovat yksi nyky-yhteiskunnan mätäpaise. Ei tietenkään lähimainkaan ainoa mätäpaise, mutta yksi muiden joukossa. En näe niissä mitään hienoa ja kannatettavaa, vaikka yksittäiset naisihmiset niillä tienaavatkin kivoja summia.

Itse asiassa tästä ilmiöstä on mielestäni naissukupuolelle kollektiivisessa mielessä paljon enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
132/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 15:24"]

[/quote]

Varmaan siksi, että viime vuonna Anna itse oli sitä mieltä, että ilmi tulleet tulot eivät olleet hänen omansa kun olivat liian pienet.

[/quote]

Ja eihän verotuloissa näy että missä ko. henkilön on töissä. Että onko ne rahat tulleet Mungolife nimisestä blogista vai mistä.

Itse ainakin ymmärsin tuon aiemman viestin sarkasmin, mutta ehkä se aukesi vaan mungolifen lukijoille.

Vierailija
133/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Anna! Vaikka oletkin välillä raivostuttavan ärsyttävä, niin olet onnistunut kaupallistamaan blogisi menestyksekkäästi! Nyt laita rahaa säästöön, äläkä törsää kaikkea. Blogihypetys tuskin kestää enää montaa vuotta. Onnittelut tulokuningattarelle!

Vierailija
134/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmisten itsesuojeluvaisto nykyään, etenkin netissä???

Minä vaikka maksaisin mieluummin heti 100 000 euroa kun ottaisin, siitä ettei minun tarvitsisi näyttää naamaani netissä ja riepotella siinä mukana ihmissuhteitanikin! Tai ettei tarvitsisi esitellä kotiani ja ostoksiani julkisesti, tai ottaa henkilökohtaisia matkakuvia muiden pällisteltäviksi.

Vierailija
135/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaaja = Kansakunnan julkishoppailija?

Ja siitä saa vielä rahaa ja lisää rahaa??!

Vierailija
136/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenenkään noiden tulot pelkästään blogituloja? Sitähän ei näe mistään?

Vierailija
137/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 16:01"]

Onko kenenkään noiden tulot pelkästään blogituloja? Sitähän ei näe mistään?

[/quote]

Suurin osa (paitsi Mungo, Yummy, Cava, Fof, Mrs V ja OcJulia) käsittääkseni tekee muitakin töitä. Ainakin Salla taitaa myös opiskella ja saada siitä tukea, tuskin muuten noin pienet tulot riittäisivät elämiseen.

Vierailija
138/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Linda Jiholan 35000e ole pelkästään blogituloja? Ihan kivasti opiskelijalle tuloja. Toisaalta ihmettelen kulutusta noihin tuloihin verrattuna, eli parin tonnin Yves. Saint Laurentin laukkua ym. Joutuuhan Linda kuitenkin maksaa Tukholmassa vuokraa ja opiintoraha joko kuuluu noihin tuloihin myös tai sitten sitä ei tule ollenkaan noilla tuloilla... Hmmmm.

Vierailija
139/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö jostain muun ku muotiblogigenren tuloja? ;)

Kiinnostais äitiysblogit vaikkei niissä kyllä varmaan liiku samanlaiset rahamäärät kuin noissa!

Vierailija
140/432 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritysten verotiedot löytyy täältä:

http://verotiedot.yritystieto.us