Kuuden pojan jälkeen tyttö, tuntuu etten osaa olla tytön äiti...
Meille sanottiin ultrien perusteella, että seitsemäskin olisi poika. Tässä luulossa oltiin ihan synnytykseen saakka kunnes sitten vauvan synnyttyä olikin melkoinen yllätys kun vauva olikin tyttö. Poika olisi ollut aivan yhtä rakas, ei sillä, mutta jotenkin näin aluksi ainakin tuntuu, etten osaa olla äiti tytölle.
Juu, kyllä kait sitä ajan kanssa tähän tottuu, mutta oltiin jo asennoiduttu poikaan ja sitten tulla tupsahtikin tyttö. Aivan ihana pieni neiti, joka on onnistunut jo isänsä hurmaamaan totaalisesti.
Kommentit (45)
idiootein lausen
"en osaisi olla tytön/pojan äiti"
onko tälläisen kirjoittajalla kapasiteettia yleensä olla äiti??
Kahden pojan jälkeen tuli tyttö. Tuntui etten osaa olla tytön äiti. Noo yllättävän helppoa tuo on siinä mielessä että kun tyttö ottaa mallia niin paljon isoveljistään niin on melko "poikamainen".
Onnea !!
lapsiluku olisi ollut täynnä, vaikka olisi tullut poikakin. Sukupuoli on meille ollut ihan sama, koska seurasimme läheltä miten hyvän ystäväni lapsi kuoli eivätkä he voi saada lisää lapsia.
ap
lasten tehtailun.
ja nyt kun on kissa, en osaa olla kissan omistaja,
apuaaa. Annan kissan siis pois.
en osaa olla tytön/pojan äidit.
Antakaa ne sitten adoptioon.
Lasten äitiys ei eroa pätkääkään, oli se tyttö tai poika vaikka kymmenen, toisen sukupuolen jälkeen.
Ymmärrän jos joku itkee täällä, että en osaa olla vammaisen äiti. Siinä on ero ainakin pieni verrattuna terveeseen lapseen.
Ja siihenkin rakastava äiti pystyy.
Mutta nämä ... Mulla poika ja nyt tulee tyttö, apua en osaa olla tytön äiti tai päin vastoin.
Tämä kuuden pojan äiti voi nyt sitten lopettaa tosiaan lasten tehtailun kun sai vihdoin sen toivomansa tytön. Ja nyt täällä onnesta valittaa, voi kun en osaa olla tytön äiti, nyyh.
odottaa, että kaikki toivottaa, että nauti nyt siitä tytöstä,ihanaa tyttö yms..
T. useamman äiti, sukupuolesta riippumatta.
ja koskaan en ole miettinyt ja itkenyt, että en osaa olla äiti.
Onnea uudesta vauvasta! Opit varmasti olemaan sillekin paras mahdollinen äiti ja tytöllehän se on helppoa, kun olet tyttö itsekin :) Voin kuvitella tunteesi, mulla kolme poikaa. Tyttövauvojen alapäätkin ovat kovin "kummallisia" ;) ja vanhemmiten neidit vasta kummallisia ovatkin kaikessa ihanuudessaan. Onnea vielä kerran koko perheelle, saatte varmaan todellisen lellikkiprinsessan!!
Tiedän hyvin ap:n tunteen, vaikka meillä oli "vaan" kolme tyttöä ennen poikaa ja kyllä minulla oli samoja ajatuksia, että osaanko olla äiti pojalle.
Meillä on myös kaksi vammaista lasta ja myönnän, etten ole vieläkään pystynyt sitä ainakaan täysin hyväksymään, oppinut kyllä elämään sen kanssa.
ei ap, mutta onnellinen kaikista lapsista
apuaaa. Annan kissan siis pois.en osaa olla tytön/pojan äidit.
Lasten äitiys ei eroa pätkääkään, oli se tyttö tai poika vaikka kymmenen, toisen sukupuolen jälkeen.
Ymmärrän jos joku itkee täällä, että en osaa olla vammaisen äiti. Siinä on ero ainakin pieni verrattuna terveeseen lapseen.
Mutta nämä ... Mulla poika ja nyt tulee tyttö, apua en osaa olla tytön äiti tai päin vastoin.
Tämä kuuden pojan äiti voi nyt sitten lopettaa tosiaan lasten tehtailun kun sai vihdoin sen toivomansa tytön. Ja nyt täällä onnesta valittaa, voi kun en osaa olla tytön äiti, nyyh.
odottaa, että kaikki toivottaa, että nauti nyt siitä tytöstä,ihanaa tyttö yms..T. useamman äiti, sukupuolesta riippumatta.
tuohon "en tiedä, osaanko olla tytön äiti" läppään. Kuin hansikas suorastaan. "Minullekin oli lapseni sukupuoli ihan samantekevä, koska pomoni jätti vaimonsa 30 vuotta nuoremman sihteerinsä takia".
lapsiluku olisi ollut täynnä, vaikka olisi tullut poikakin. Sukupuoli on meille ollut ihan sama, koska seurasimme läheltä miten hyvän ystäväni lapsi kuoli eivätkä he voi saada lisää lapsia.
ap
lasten tehtailun.
odottaa, että kaikki toivottaa, että nauti nyt siitä tytöstä,ihanaa tyttö yms..T. useamman äiti, sukupuolesta riippumatta.
Ehkäpä tuolla lauseella tarkoitetaan sitä että epäilee osaako sitten leikkiä barbeilla ja meikkipäillä, tai puhua lapsen kanssa niistä tyttöjenjutuista.
Itse en osaa olla tyttöjen kanssa ja jos tämä raskaus paljastuu tytöksi, tulen hänet luultavasti kasvattamaan kuin pojat. Minä en oikeasti osaa ostella jotain pitsihörhelöitä tai puhua meikkaamisesta. Mun siskolla on kaksi tyttöä ja minä olen aivan totaalinen tumpelo heidän kanssaan. He näyttävät nukkejaan ja "meikkejään" ja prinsessa lehtiään ja minä en yksinkertaisesti keksi mitään sanottavaa heille. Joo on hieno joo..
Mulla ei ole ikinä ollut tyttömäisiä harrastuksia, enkä ole ikinä tehnyt mitään tyttömäisiä juttuja (jos ei raskautta ja synnytystä ja tietenkin yhdyntää lasketa mukaan).
No en muutenkaan oikeastaan ole ikinä "kanssasisaria" ymmärtänyt.
Joo ja en ole hieltä haiseva ja karvainen rekkalesbo vaan ihan normaali ihminen.
Eli sitten minunkaan tilanteessa ei ole hyvä miettiä että miten muuttaisin itseäni jos se tyttö tulee?
Kait sitä nyt ihminen saa pohtia että osaako hän olla hyvä äiti lapselleen?
Ai mutta eihän superäitivaimokkeet mitään sellaista mieti, kun kaikkihan tulee vaistoista..
Meillä kaksi poikaa, nyt pieni tyttö. Pojat on ihania mutta niin on tyttökin, hän on meidät kyllä kietonut jo pikkusormensa ympärille, ikää vajaat kaksi vuotta!
Purin tänne lähinnä omia ajatuksiani, mutta tais olla virhe.
Meille ei ole yhtäkään lasta tehty sukupuolen takia vaan siksi, että on haluttu lapsi.
Olen myös vammaisen lapsen äiti ja siihenkin tottuminen vei aikansa, mutta nyt tiedän olevani hyvä äiti tälle meidän erityislapsellemmekin.
ap
barbeilla tai meikkipäillä (sellaista ei meillä olekaan). Lapset niillä leikkivät. Enpä muuten leiki autoilla enkä legoillakaan. Minulla on siis sekä tyttö että poika. Minä en leiki ylipäätänsä, mutta kuin aikuisten leikkejä:D Lapset leikkivät keskenään ja niin se kuuluu mennäkin.
On täällä outoa sakkia. Miten te tarkalleen ottaen kasvatatte tyttöjä ja poikia??? MInulla on tyttöjä ja poikia ja ihan samalla tavalla heitä kasvatetaan vastuullisiksi ja muut huomioon ottaviksi ihmisiksi. Olenko nyt ihan paska äiti: Onko oikeasti pojille ja tytöille jotkut ihan omat kasvatusmallinsa? Olenko nyt aiheuttanut lapsilleni jotkut kauheat traumat, kun en ole huomioinut heidän sukupuoltansa kasvatuksessa? Tuleeko heistä nyt jotain kauheita, kieroutuneita, sukupuolensa kanssa ihan hukassa olevia ihmishirviöitä?
kyllä se tyttö tai poika oman uomansa löytää ja sitä äitiä ja isää ohjaa.
barbeilla tai meikkipäillä (sellaista ei meillä olekaan). Lapset niillä leikkivät. Enpä muuten leiki autoilla enkä legoillakaan. Minulla on siis sekä tyttö että poika. Minä en leiki ylipäätänsä, mutta kuin aikuisten leikkejä:D Lapset leikkivät keskenään ja niin se kuuluu mennäkin.
Minä olen ainakin leikkinyt pojan kanssa autoilla ja kuralätäköissä ja hiekkalaatikolla ja vaikka sun missä.
Mun mielestä siihen lapsen kasvuun kuuluu leikittäminenkin ja siinä samalla häntä olen opettanut.
Oma äitini leikki minun kanssani ja samoin leikki isäni ja tätini ja muut aikuiset sukulaiset.
Ehkäpä tuossa on se että miksi en useimpien aikuisten naisten kanssa tule toimeen. "minähän en leiki" . Ehkä tiukkapipoisuus ja v-mäisyys vähenisi jos äidit alkaisivat taas leikkiä lastensa kanssa. Ei se ole pelkästään hoitotätien hommaa.
11
ja niin leikki minunkin vanhempani ym. minun kanssa
Minä olen ainakin leikkinyt pojan kanssa autoilla ja kuralätäköissä ja hiekkalaatikolla ja vaikka sun missä.
Mun mielestä siihen lapsen kasvuun kuuluu leikittäminenkin ja siinä samalla häntä olen opettanut.Oma äitini leikki minun kanssani ja samoin leikki isäni ja tätini ja muut aikuiset sukulaiset.
Ehkäpä tuossa on se että miksi en useimpien aikuisten naisten kanssa tule toimeen. "minähän en leiki" . Ehkä tiukkapipoisuus ja v-mäisyys vähenisi jos äidit alkaisivat taas leikkiä lastensa kanssa. Ei se ole pelkästään hoitotätien hommaa.
11
En tiedä kumpi se on mutta en osaa olla lapsen äiti.
Tai osaan mutta en tytön tai pojan äiti.
Jos se on poika,joudun leikkimään sotaleikkejä ja pukemaan lapsen örkkipaitaan,inhoan niitä. Ja en osaa jääkiekkoa ja vihaan jalkapalloa.
Jos se on tyttö,joudun tekemään letin ja ostaa vaalenpunaista röyhelöprinsessavaatetta. Joudun leikkiimään nukeilla ja kotileikkejä. Niitäkin inhoan.
Mutta jos vaikka yhden pojan jälkeen saan tytön, olen varma että rakastankin ostaa barbeja. Ja jos kolmen tytön jälkeen saan pojan, ostan sata örkkipaitaa.
Kuinka helvetissä joku voi kirkkain silmin väittää, että ei osaa olla lapsen äiti?
Vedoten sukupuoleen?
Toivottavasti saatte kuolleen lapsen, eipähän tarvitse miettiä, mitä osaatte ja mitä ette.
niin luovat ja mielikuvitusrikkaat lapset, koska heitä ei ole leikitetty. Ihan itse ovat leikkinsä luoneet - siihen ei aikuista tarvita. Meidän lapsilla onkin aina ollut paljon kavereita.
Ja jos sinä et tule useimpien aikuisten naisten kanssa toimeen, niin ei liene vaikea päätellä, missä päässä on vika.
On täällä outoa sakkia. Miten te tarkalleen ottaen kasvatatte tyttöjä ja poikia??? MInulla on tyttöjä ja poikia ja ihan samalla tavalla heitä kasvatetaan vastuullisiksi ja muut huomioon ottaviksi ihmisiksi. Olenko nyt ihan paska äiti: Onko oikeasti pojille ja tytöille jotkut ihan omat kasvatusmallinsa? Olenko nyt aiheuttanut lapsilleni jotkut kauheat traumat, kun en ole huomioinut heidän sukupuoltansa kasvatuksessa? Tuleeko heistä nyt jotain kauheita, kieroutuneita, sukupuolensa kanssa ihan hukassa olevia ihmishirviöitä?
Oikeasti. Tässä lainaamassani tekstissä kitetyy perusajatukseni useimmista naisista.
KAIKKI asiat otetaan niiin maan perkeleen kirjaimellisesti ja varmaan oikein maiskutellaan jä käännellään ja väännellään niin pitkään kunnes saadaan se kritiikiksi itseään kohtaan.
Ehkäpä pointtini oli että en osaa sitten puhua tytölle että miten meikataan tai miten pukeudutaan oikein. Esimerkiksi minulla ei ollut hajuakaan että hääetikettiin kuuluu että kaikilla naisilla on hameiden kanssa oltava sukkahousut.
Minulla ei ole hajuakaan, mitkä värit sopii toisiinsa, tai siitä että miten tehdään nuttura.
Minä en osaa opettaa oikeanlaista asustamista enkä osaa lohduttaa jos poika jättää.
Tarkoitin tälläisiä asioita ja kyllä, kirjoitin väärin, mutta ei tässä muista kaikkia asioita kirjoittaa.
Oikeasti löysytä sitä nutturaa tai ponihäntää.
11
Kyllä se siitä lähtee, tytön äitinä on ihan hauska olla vaikka ensin vähän jännitti!