Bloggaajien verotiedot
No, joko on käyty tarkistamassa paljonko vaikka Mungo tai Xenia tienasi? ;)
Kommentit (432)
Heh, nyt kaikki hakemaan tänne, jos haluatte vaikuttaa esim. blogien piilomainontaan ;)
http://www.jsn.fi/uutiset/tule-edustamaan-yleisoa-julkisen-sanan-neuvostoon/
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 17:17"]
Xenialla alkava paniikki rahojen loppumisesta? Häh? Mistä tuollaista muka voi päätellä? Tosin aika vauhdikkaita käänteitä hänen elämässään on, ja shoppailu melkoista (satanen maljakosta ja joulupalloista...oke.), mutta liekö tuo konkurssin merkki.
[/quote]
Ei nyt varmaan ihan konkurssista kyse sentään ole mutta menkääs nyt pian ostamaan alennettuja evechic-vaatteita kun S niitä laittaa alennusmyyntiin:/. ensin shoppaillaan vähän kalusteita Ikeasta ja sitten tienataan rahat alennusmyynnistä:DDDDDD
Ei hei hyvää päivää, ei ihme että näillä blogeilla menee hyvin kun lukijakunta uskoo IHAN KAIKEN:) ja päivittelee täällä sitten kuinka jollain ON RAHAA!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 14:39"]
Se on ihan selvä että luksustuotteita hankkineet ovat tienanneet. Muistan kun laitoin kerran entiseen blogiini otsikoksi sanan Louis Vuitton Neverfull niin blogissa oli yhtäkkiä tuhat kävijää:D Mä uskon että blogilla voi pari huippua tienata Suomessa korkeintaan 40.000 euroa, loput koostuu jostakin muusta. Perustan käsitykseni mainoksista maksettaviin palkkioihin.
Xenian ja Mungon blogit ovat ala-arvoisia sisällöltään joten jos tuolla tienaa niin voi vain miettiä suomalaisen bloginlukijan tasoa. Ei kovin korkealla. Tai sitten parhaat blogit ovat vielä esittelemättä. Todellisuudessa blogeja löytyy tosi upeitakin mutta lukijat junnaavat muutaman blogin parissa.
Bloggaajien ahneus ja yksinkertaisuus, toisin sanoen muiden blogeja ei linkata eikä kehuta kostautuu omaan nilkkaan, samoin pienen piirin perustaminen hyödyttää juuri näitä nopeasti kärkeen menneitä blogeja. Ihan selvää että listojen kärkiblogeihin klikataan usein, nekin jotka itse eivät bloggaa ja ovat vasta blogeihin tutustumassa.
[/quote]
Joo, ehdottomasti tarvitaan tasokkaampia lukijoita :D
(mutta ehkä he eivät klikkaile mainoslinkkejä ja ostele yhtä ahkerasti, joten en tiedä hyödyttävätkö bloggaajia)
[/quote]
Noh, minä olen jokaisen mainostajan unelma, rahaa löytyy, lapsia, laitan mielelläni rahaa ja paljon meikkeihin ja vaatteisiin, matkustelen mutta en lue Xeniaa enkä Mungoa, käyn joskus vauvapalstan kautta kurkkaamassa ja häpeämässä heidän juttujaan. Hah, ainoa suomalainen blogi josta täällä on ollut juttua jonka takia olen ihastunut johonkin siellä mainostettuun asiaan ja hankkinut sen, on Pipsan Värikäs Elämä vaikkei meillä muuten ole yhteistä. Seuraavan Eurooppa-kaupunkimatkan aion tehdä isommalle yleisölle tuntemattomamman äitibloggaajan kaupunkiesittelyjen perusteella. Siihenkin blogiin löysin puolvahingossa Pipsan blogin kommentoijien kautta:D Pidän aika mahdottomana että joku Nelly tosiaan sponssaisi näitä X ja M-neitejä kymmenillä tuhansilla vuodessa:D Miettikääs nyt!
[/quote]
Ei se ole spnsorointia, jos heidän linkkien kautta tasottomat bloggaajat ostavat Nellyltä ja nelly maksaa myyntiproviota bloggaajille. Jos valitset matkakohteen jonkin blogin perusteella, mutta et osta matkaa blogilinkin kautta, ko bloggaaja ei hyödy euroistasi millään lailla. Niin se vaan menee. Ei näille mielestäsi tasottomille bloggaajille tyhjästä makseta.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 15:45"]
Eikös ne ole nimenomaan sitä verotettavaa tuloa ne lahjukset niin että ihan silkkaa rahaa onko mahtanut tulla kuinkakohan paljon:D Nimittäin nuo matkat ja sellaiset jotka blogissa vilahtelevat niin kyllä verottaja tarkistelee ihan eri tavalla kun kyse on toiminimestä. Ehkä siksi Xenian ja Mungon tulot näkyvät noin paljon runsaampina kuin muiden että heidän itseasiassa on pitänyt ilmoittaa kaikki verotettavat asiat bloginsa tiimoilta, sama juttu varmasti Cavan kohdalla;)
[/quote]
Kyllä ne pitäisi ilmoittaa, mutta harva kuitenkaan ilmoittaa. Toiminimi tai ei, lyön vaikka pääni pantiksi että aivan taatusti nämä Mungot yms. eivät ole niitä tunnollisimpia ilmoittelijoita. Niin kauan kuin ei jää kiinni...
[/quote]
Kyllä heidän on pakko ilmoittaa saamansa lahjukset. Luuletteko oikeasti ettei verottaja tarkista näiden kohdalla asiaa? Helppo tarkistaa, sen kun vain tsekkaa mitä blogissa on esitelty. Olen ihan varma että suurin osa ilmoitetuista tuloista on näitä matkoja ja tuotelahjoituksia. Jo senkin perusteella että Mungolla on kuset sukassa perinnän kanssa ja joutuu ottamaan lainaa koulun käyntiä varten. Ja kyllä Xenian postauksissa tässä vaiheessa kuultaa jo alkava paniikki asioiden suhteen. Aluksi kun näyttää siltä helposti että rahaa alkaa tulemaan kun alku menee niin iiisisti mutta totuus on se, ettei mainostajat panosta noihin bloggaajiin mitään todella suuria summia setelitukoin. ja tämän tiedän ihan varmasti.
[/quote]
Lahjoittajat ja sponsorit varmasti ilmoittavat lahjoittamansa asiat vähennyksinä omassa verotuksessaan, joten verottajan pitäisi saada tieto myös sitä kautta, eikä tarvitse kuluttaa työaikaa blogien seurailuun.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 14:39"]
Se on ihan selvä että luksustuotteita hankkineet ovat tienanneet. Muistan kun laitoin kerran entiseen blogiini otsikoksi sanan Louis Vuitton Neverfull niin blogissa oli yhtäkkiä tuhat kävijää:D Mä uskon että blogilla voi pari huippua tienata Suomessa korkeintaan 40.000 euroa, loput koostuu jostakin muusta. Perustan käsitykseni mainoksista maksettaviin palkkioihin.
Xenian ja Mungon blogit ovat ala-arvoisia sisällöltään joten jos tuolla tienaa niin voi vain miettiä suomalaisen bloginlukijan tasoa. Ei kovin korkealla. Tai sitten parhaat blogit ovat vielä esittelemättä. Todellisuudessa blogeja löytyy tosi upeitakin mutta lukijat junnaavat muutaman blogin parissa.
Bloggaajien ahneus ja yksinkertaisuus, toisin sanoen muiden blogeja ei linkata eikä kehuta kostautuu omaan nilkkaan, samoin pienen piirin perustaminen hyödyttää juuri näitä nopeasti kärkeen menneitä blogeja. Ihan selvää että listojen kärkiblogeihin klikataan usein, nekin jotka itse eivät bloggaa ja ovat vasta blogeihin tutustumassa.
[/quote]
Joo, ehdottomasti tarvitaan tasokkaampia lukijoita :D
(mutta ehkä he eivät klikkaile mainoslinkkejä ja ostele yhtä ahkerasti, joten en tiedä hyödyttävätkö bloggaajia)
[/quote]
Noh, minä olen jokaisen mainostajan unelma, rahaa löytyy, lapsia, laitan mielelläni rahaa ja paljon meikkeihin ja vaatteisiin, matkustelen mutta en lue Xeniaa enkä Mungoa, käyn joskus vauvapalstan kautta kurkkaamassa ja häpeämässä heidän juttujaan. Hah, ainoa suomalainen blogi josta täällä on ollut juttua jonka takia olen ihastunut johonkin siellä mainostettuun asiaan ja hankkinut sen, on Pipsan Värikäs Elämä vaikkei meillä muuten ole yhteistä. Seuraavan Eurooppa-kaupunkimatkan aion tehdä isommalle yleisölle tuntemattomamman äitibloggaajan kaupunkiesittelyjen perusteella. Siihenkin blogiin löysin puolvahingossa Pipsan blogin kommentoijien kautta:D Pidän aika mahdottomana että joku Nelly tosiaan sponssaisi näitä X ja M-neitejä kymmenillä tuhansilla vuodessa:D Miettikääs nyt!
[/quote]
Ei se ole spnsorointia, jos heidän linkkien kautta tasottomat bloggaajat ostavat Nellyltä ja nelly maksaa myyntiproviota bloggaajille. Jos valitset matkakohteen jonkin blogin perusteella, mutta et osta matkaa blogilinkin kautta, ko bloggaaja ei hyödy euroistasi millään lailla. Niin se vaan menee. Ei näille mielestäsi tasottomille bloggaajille tyhjästä makseta.
[/quote]
tasottomat lukijat piti kirjoittamani :D
Tottakai:D Siis verottajaa ei nyt varmasti joku mungobimbo pysty sumuttamaan mutta veronalaiset lahjukset jotka siis vastaavat palkkaa näkyvät selkeästi blogissa myös joten olisi typerää olla niitä ilmoittamatta.
Muidenkin mainostajien pitäisi todellakin kiinnostua siitä mistä OIKEASTI lukijat hakevat ostosinspiraationsa. Itse kun teen analyysia niin bingobangon ja xenian lukijakuntaa en arvioi ostovoimaiseksi, tämä vauvapalsta osaltaan kertoo millaisia kävijöitä näissä blogeissa vierailee. Kaikki kävijät eivät ole positiivisia mainostajan kannalta. Toisin sanoen yritykset joille minä esimerkiksi työskentelen tulevat tuskin laittamaan ropoakaan tyttöjen blogeihin seuraavana vuonna. Ihmettelen jos joku taho yleensä kuvittelee löytävänsä asiakkaita tuota kautta.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 17:36"]
Lahjoittajat ja sponsorit varmasti ilmoittavat lahjoittamansa asiat vähennyksinä omassa verotuksessaan, joten verottajan pitäisi saada tieto myös sitä kautta, eikä tarvitse kuluttaa työaikaa blogien seurailuun.
[/quote]
Itse veroilmoituksessa annetaan vain numerotietoja eikä eritellä sen tarkemmin, mistä tulot ovat tulleet ja mille tahoille mitäkin on maksettu. Sen sijaan verotarkastuksen kautta on mahdollista päästä käsiksi myös kirjanpitotietoihin. Tavallisessa verotarkastuksessa tarkastellaan yrityksen omaa toimintaa, vertailuverotarkastuksessa liikekumppanien toimintaa. Sitä en osaa sanoa, kuinka suuressa mittakaavassa noita verotarkastuksia yleensä tehdään, mutta veikkaukseni on, että niitä tehdään vuosittain pistokokeina tietylle määrälle satunnaisesti valittuja yrityksiä ja lisäksi tarpeen vaatiessa yrityksille, joiden toiminnasta on syystä tai toisesta herännyt epäilyksiä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 17:48"]
Tottakai:D Siis verottajaa ei nyt varmasti joku mungobimbo pysty sumuttamaan mutta veronalaiset lahjukset jotka siis vastaavat palkkaa näkyvät selkeästi blogissa myös joten olisi typerää olla niitä ilmoittamatta.
Muidenkin mainostajien pitäisi todellakin kiinnostua siitä mistä OIKEASTI lukijat hakevat ostosinspiraationsa. Itse kun teen analyysia niin bingobangon ja xenian lukijakuntaa en arvioi ostovoimaiseksi, tämä vauvapalsta osaltaan kertoo millaisia kävijöitä näissä blogeissa vierailee. Kaikki kävijät eivät ole positiivisia mainostajan kannalta. Toisin sanoen yritykset joille minä esimerkiksi työskentelen tulevat tuskin laittamaan ropoakaan tyttöjen blogeihin seuraavana vuonna. Ihmettelen jos joku taho yleensä kuvittelee löytävänsä asiakkaita tuota kautta.
[/quote]
Etkö ymmärrä, että suurin osa tuloista tulee suorana myyntiprovisiona niistä ostotapahtumista, jotka tapahtuvat blogilinkkien kautta. Ei siinä tyhjästä kukaan mitään maksa...ja aika kapeakatseista ajatella, kaikki, jotka lukevat blogeja, ovat myös vauva-av aktiiveja.
[/quote]
Yritykset, joille työskentelet, eivät taida saada sitä kaikkein asiantuntevinta palvelua kauttasi, jos analysoit blogien lukijakuntaa vauva-av:n keskustelut tiedonlähteenä. Jokainen blogisti tai blogiportaalin ylläpitäjähän voi omien lukijalaskureidensa ja palvelimen tilastoinnin kautta osoittaa, kävijämäärät, liikenteen lähteet, ja klikkaamiset edelleen mainoksiin. Kuulostaa melko epäammattimaiselta toimintasi viestiesi perusteella ainakin.
[/quote]
Miksi ihmeessä puhut noin itsevarmasti asioista, joista sinulla näkyy olevan vain mutua?
Markkinointi on tietyssä määrin aina hakuammuntaa, ja blogit ovat olleet "in" nyt jonkin aikaa. Minulla on sellainen käsitys, että blogimarkkinointi alkaa olla vähemmän ja vähemmän kannattavaa, mutta kyllä se vielä jossain määrin kannattaa - ei sitä muuten tehtäisi noin laajassa mittakaavassa! Ja oltaisi tehty jo useita vuosia.
"Mungobimbo" ja kumppanit eivät varmasti pysty sumuttamaan verottajaa, jos toiminta tällaisena jatkuu, mutta kyllä se nyt vaan on toistaiseksi sujunut juuri noin. Bloggaajat nimenomaan eivät ole pitäneet mitenkään tarkkaa kirjaa saamistaan tuotelahjoista, ja firmatkin tietoisesti lähettävät niitä tuotelahjoja "lainaan", jotta veronkierto olisi helpompaa. Tämän asian epäselvyys perustuu siihen, että on hyvin vaikea määritellä, missä menee tuotteen kokeilemisen raja. Jos saan kameran kokeiltavaksi, jotta voin kirjoittaa siitä arvostelun blogiini, mutta jatkan sen kokeilua kaksi vuotta, voiko sitä enää "kokeiluksi" sanoa...?
Sen lisäksi epäilen, että hyvin moni bloggaaja ei edes ilmoita blogissa kaikkia saamiaan lahjoja, vaan harjoittaa sumeilematta piilomainontaa. Mitenkäs pistät bloggaajan verolle tavaroista, jotka hän väittää ostaneensa itse?
Taatusti säännöt tiukentuvat ja tarkentuvat tästä. Yhdysvalloissahan bloggaajien pitää ilmoittaa ihan kaikki blogin kautta saatu tavara, olkoon vaikka yksi pieni huulipuna tai ilmainen mehunäyte. Ilmoittamatta jättämisen riskit ovat niin suuret, ettei se kannata.
Mutta kamoon, muistetaan nyt edelleen, että on kyse ihmisistä, jotka eivät tiedä piilomainonnan säännöistä tai edes tekijänoikeuksista yhtään mitään. Aivan taatusti iso osa heistä ajattelee, että tuotelahjoja ei edes tarvitse ilmoittaa mihinkään. Ehkä oppivat sitten, kun joku heistä saa verotarkastuksen kautta mojovat mätkyt.
Veeran (Sthlm by me) tuloja ei nähdä koska hän asuu Ruotsissa :D Eikä Lontoon kotirouvan.
[/quote]
Ruotsissa on myös julkiset verotiedot, joten siitä vaan tsekkaamaan esim. Ratsit.se. Veikkaan tosin ettei hänellä ole omia tuloja, koska nimenomaan on kotirouva. Eivätkä miehenkään tulot (vaikkakin varmasti tosi hyvät) kerro koko totuutta, koska on vanhan rahan perheestä (kotoisin Saltsjöbadenista, ja eikö appivanhemmat omista sen nykyisen asunnon / talon / rapunkin?).
Veera vaikuttaa musta kyllä tosi täyspäiseltä, niin kuin Minnakin. Eivät törsää, ovat rentoja ja positiivisia.
Ja taas repesin:
Xenia ilmoitti, että avoimuus palkka-asioissa on hyvä juttu, mutta verolistat mauttomuuden huippu. Miten voi olla avointa, jos mitään ei julkaista? Muistatteko, kuinka verisesti hän loukkaantui aina, kun joku erehtyi kysymään häneltä tuloista? Hän ilmoitti useaan otteeseen, että palkat ovat jokaisen henkilökohtainen asia ja on kornia kysellä niistä. Miksi mielipide muuttui, kun oma nimi löytyi listalta?
Lähinnä ihmetyttää että miksi suomalaiset blogilukijat ovat niin surkeaan tasoon tyytyviä. Kun olisi laatublogeja tarjolla joissa panostetaan kaikkeen, niin lukijat lukevat jonkun virheitä täynnä olevaa tekstiä päivän lounaasta ja päivän kamppeista, vailla mitään panostusta tekstiin, kuviin tai ulkoasuun. Harmi että työhön panostamista ei arvosteta, näkisin nuo huipputulot mieluummin sellaisilla bloggareilla jotka oikeasti hommaan panostavat. Vähän niin kuin työelämässäkin, ei ahkerin saa aina kiitosta ja monet paistattelevat superduunissa jotka eivät näe paljon vaivaa. Että tavallaan vähän epäreilua, mutta toisaalta minkäs sille voi jos suuri yleisö nauttii surkealaatuisista tekeleistä. Nauttiihan suuri osa jotain aivottomia tositv-ohjelmiakin kuten BB yms vaikka laadukkaampien ohjelmien sijaan.
Harmi että ns. p*skalla menestyy näköjään nykyään paremmin kuin laadukkaalla, ahkeralla tekemisellä ja kokonaisvaltaisella panostamisella. Mielestäni nuo tulot olisi ansainnut aika moni muu bloggari ennemmin, mutta minkäs teet jos blogien lukijat on niin tyhmänpuoleista että tykkäävät aivottomista blogeistakin enemmän... Oikeasti, kun vilkaiseekin tuota Xenia blogia, niin huhhuh. Tuon tasoisella tekeleellä tuollaiset tulot?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:12"]
Veeran (Sthlm by me) tuloja ei nähdä koska hän asuu Ruotsissa :D Eikä Lontoon kotirouvan.
[/quote]
Ruotsissa on myös julkiset verotiedot, joten siitä vaan tsekkaamaan esim. Ratsit.se. Veikkaan tosin ettei hänellä ole omia tuloja, koska nimenomaan on kotirouva. Eivätkä miehenkään tulot (vaikkakin varmasti tosi hyvät) kerro koko totuutta, koska on vanhan rahan perheestä (kotoisin Saltsjöbadenista, ja eikö appivanhemmat omista sen nykyisen asunnon / talon / rapunkin?).
Veera vaikuttaa musta kyllä tosi täyspäiseltä, niin kuin Minnakin. Eivät törsää, ovat rentoja ja positiivisia.
[/quote]
Näkeekö mistään Eu:n virkamiesten palkkoja?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 19:28"]
Näkeekö mistään Eu:n virkamiesten palkkoja?
[/quote]
Eiköhän ne ole ihan julkisia. Veikkaan 10 000 - 12 000 e /kk, jos on yli 35 v., eikä mikään kielenkääntäjä.
Veikkaan että Mikko ja puoliso ovat molemmat aika hyvätuloisia. Itse asiassa kaikki mun helsinkiläiset homokaverit elää tuollaista elämää - mukavaa elämää siis. Mikäs tuossa, yli kolmekymppisiä, ei lapsia, tuplatulot. Miesten vaatteet ovat myös tosi paljon ajattomampia kuin naisten.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 20:55"]
Veikkaan että Mikko ja puoliso ovat molemmat aika hyvätuloisia. Itse asiassa kaikki mun helsinkiläiset homokaverit elää tuollaista elämää - mukavaa elämää siis. Mikäs tuossa, yli kolmekymppisiä, ei lapsia, tuplatulot. Miesten vaatteet ovat myös tosi paljon ajattomampia kuin naisten.
[/quote]
Niinpä, pelkästään vastavalmistuneen lääkärin duunista saa terkkarissakin 8-16 peruspalkkaa ka 5000e/kk, plus jos päivystelee päälle. Ja vuosien mittaa vaan nousee.
Paitsi että ainakin Mikko taitaa olla vielä alle kolmekymppinen, ainakin jos siihe blogiesittelyyn on uskominen..
Veeran (Sthlm by me) tuloja ei nähdä koska hän asuu Ruotsissa :D Eikä Lontoon kotirouvan. Mutta paljonkohan ne muut säännöllis-blogitreffiläis-laukkukerholaiset tienasivat?