Miksi köyhät ja alistetut antavat rikkaiden ja etuoikeutettujen olla olemassa?
Köyhiä on ainakin tuhatkertainen määrä eliittiin verrattuna.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Ap on mielenterveysongelmainen. Tuollainen ajattelu on sairasta, psykopaattista. Kommunismi ei ole toiminut missään maassa. Rahaa ei synny ilman yrityksiä tai töiden tekemistä. Jos ei itse halua yrittää niin miksi kadehtia niitä, jotka yrittävät?
Ap ei ole sairas. Ihanaa, että saamme vaihteeksi lukea mielenkiintoisia aloituksia oman kuplan ulkopuolelta. Kaikki on mahdollista, se on meistä itsestämme kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Kuka niiden köyhien tuet maksaa ellei rikkaita olisi.
Sun ajatuksenjuoksun taso ehkä kertoo miksi olet köyhä.
Mihin niitä tukia tarvitsisi, kun omalla työllä eläisi leveästi, jos ei tarvitsisi rikastuttaa välistävetäjäporvareita
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden puolustelijat kuvittelevat sisimmässään olevansa itse vielä jonain päivänä siinä asemassa ja suojaavansa etukäteen omaa tulevaa miljardiomaisuuttaan. Mutta valitettava tosiasia on ettei työnteolla aidosti rikkaaksi tule, vaan vaaditaan joko lottovoittoa, mieletöntä sijoitusonnea (ja huomattavaa lähtöpääomaa) tai jonkinlaista epäeettistä hikipajabisnestä tai ihan ehtaa huijausta.
Meinaan ei mediaanipalkalla miljonääriksi tulla. Eikä tarvitsekaan, mutta ei myöskään tarvitse puolustaa riistolla rikastuneiden oikeutta rahoihinsa.
Unohdit perinnöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rikkaat antavat köyhien narista? Turhaa vinkumista taas.
Millä lihaksilla rikkaat sen estäisivät? Köyhät voivat koska tahansa tuhota rikkaat, mutta sama ei onnistu toiseen suuntaan, koska miesylivoima.
Ps. mitä säkin köyhä siinä vingut 😂
Aika hiljaista näyttää olevan sen tuhoamisen kanssa :D
Tuossa on yksi syy miksi olet köyhä, olet tyhmä! Otan osaa.
En ole tyhmä. Kirjoitan virheettömästi. Sinä et kirjoita.
toisille on tärkeämpää sisältö, toisille pilkutus, harvoille molemmat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No otetaan vaikka esimerkiksi Zinbabve. Rikkailta maanomistajilta, jotka pitivät maan pystyssä ja talouden pyörimässä, vietiin maat ja annettiin köyhille. Maa muuttui tunkioksi.
Zimbabwe on just niin kuin Suomi, eikö niin?
Jos rikkailta vietäisiin kaikki ja jaettaisiin "köyhille", Suomi olis kuin Zinbabve tai Venezuela. Onhan noita esimerkkejä. Jos et ymmärrä, takaisin koulun penkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka niiden köyhien tuet maksaa ellei rikkaita olisi.
Sun ajatuksenjuoksun taso ehkä kertoo miksi olet köyhä.Ad hominem. En alennu keskusteluun tuolla tasolla operoivan kanssa.
Ap
Olet palstan ihanin trolli!
Niin on. Niin lutuinen.
tai luteinen
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ne pitäis laittaa ruotuun rikkaat, koska meitä köyhiä on enempi. Niille pitää opettaa nöyryyttä.
Tervetuloa yrittämään. Mistä ihmeestä moinen katkeruus. Ihan itse olen rahani työllä ja sijoittamalla tehnyt, ja maksanut niistä kovat verotkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No otetaan vaikka esimerkiksi Zinbabve. Rikkailta maanomistajilta, jotka pitivät maan pystyssä ja talouden pyörimässä, vietiin maat ja annettiin köyhille. Maa muuttui tunkioksi.
Zimbabwe on just niin kuin Suomi, eikö niin?
Jos rikkailta vietäisiin kaikki ja jaettaisiin "köyhille", Suomi olis kuin Zinbabve tai Venezuela. Onhan noita esimerkkejä. Jos et ymmärrä, takaisin koulun penkille.
Sä kirjoitat edelleen "Zinbabve" ja käsket mua palaamaan koulun penkille? Mene jo Martti/Martta 85-v nukkumaan.
Samasta syystä kun eduskuntatalo on Suomessa vielä pystössä, vaikka valtaosa kansasta on kautta Suomen historian ollut tyytymätöntä heitä koskeviin päätöksiin. Köyhät on vaan niin alistettuja nynnyjä.
"Köyhät" on sekalainen ja organisoimaton joukko, jolla on köyhyyden lisäksi paljon muitakin ongelmia. Sen vastapainona toimii keskiluokka, joka ikään kuin absorboi köyhyyden vaikutuksia yhteiskunnassa. Käytännössä siis valtio muuttuu epästabiiliksi vasta keskiluokan kavennuttua liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ne pitäis laittaa ruotuun rikkaat, koska meitä köyhiä on enempi. Niille pitää opettaa nöyryyttä.
Tervetuloa yrittämään. Mistä ihmeestä moinen katkeruus. Ihan itse olen rahani työllä ja sijoittamalla tehnyt, ja maksanut niistä kovat verotkin.
Mene nyt persaukinen voimafantasioinesi helvettiin täältä.
Kyllä mä uskon että vallankumous vielä tulee kun tuloeroja tarpeeksi kasvatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat ihmiset ei ole ongelma vaan nämä ultrasuperrikkaat jotka haalii kaiken mahdollisen itselleen ja kun omistaa paljon voi vaikuttaa lainsäädäntöön ja näin omata vaikutusvaltaa valtioihin ja säädättää lakeja itselleen sopivaksi. Ultrasuperrikkaat ja megakorporaatiot ovat ongelma ja niistä pitää päästä eroon koska rahan ja omistuksen sekä vallan keskittyminen pienelle piirille ei ole kenellekään hyväksi.
Eri mieltä tästä. Ultrarikkaat nimenomaan säilövät kapitalismissa suuren osa ns. ylijäämää, jolloin se on pois ns. tavallisen ihmisen käytöstä. Tämä auttaa suojaamaan meidän elinympäristöä ja vähentää resurssien ylikäyttöä, joka on jo nykyisinkin valtava ongelma.
Emme voi realistisesti olettaa, että hyvinvointia voisi jakaa kaikille, jos emme osaa olla kuluttamatta. Tämä on sinänsä hyvin paradoksaalista, mutta kulutuspotentiaalin rajaaminen on välttämätöntä siihen asti kunnes yhteiskunta on kehittynyt niin, ettei ylikulutus enää ole massojen tavoitteena.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä uskon että vallankumous vielä tulee kun tuloeroja tarpeeksi kasvatetaan.
Suomessa tuloerot ovat kaventuneet viimeiset 20 vuotta... Ja vinkki vinkki.. tuloeroja voit sinäkin kaventaa omalta osaltasi siirtymällä sieltä tukiluukulta meidän veronmaksajien joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Tuokin erottaa sinut rikkaista! Pitäisi ja pitäisi..siinä koko ajan sysäät tekemisen muille. Asioita pitää tehdä ja tarttua niihin itse.
Jos rikkaat hävitettäisiin ja köyhät astuisivat valtaan, niin osasta niistä köyhiä tulisi rikkaita diktaattoreita, jotka ahmisivat rahaa itselleen ja lähipiirilleen. Mikään ei muuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden puolustelijat kuvittelevat sisimmässään olevansa itse vielä jonain päivänä siinä asemassa ja suojaavansa etukäteen omaa tulevaa miljardiomaisuuttaan. Mutta valitettava tosiasia on ettei työnteolla aidosti rikkaaksi tule, vaan vaaditaan joko lottovoittoa, mieletöntä sijoitusonnea (ja huomattavaa lähtöpääomaa) tai jonkinlaista epäeettistä hikipajabisnestä tai ihan ehtaa huijausta.
Meinaan ei mediaanipalkalla miljonääriksi tulla. Eikä tarvitsekaan, mutta ei myöskään tarvitse puolustaa riistolla rikastuneiden oikeutta rahoihinsa.
Tee lapsi laita kuluttomiin rahastoihin 15ke, eläkeiässä lapsi on miljonääri.
Itse aloitin sijoittamisen 2016, alussa pääomaa oli jotain 10-20ke, nyt on 150ke.
Ihan omasta halusta, motivaatiosta ja taidoista on kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tuloerot ovat kaventuneet viimeiset 20 vuotta... Ja vinkki vinkki.. tuloeroja voit sinäkin kaventaa omalta osaltasi siirtymällä sieltä tukiluukulta meidän veronmaksajien joukkoon.
Todellisuus: "Vuoteen 1995 verrattaessa Gini-kerroin on kasvanut merkittävästi eli 5,5 prosenttiyksikköä."
https://www.stat.fi/til/tjkt/2017/01/tjkt_2017_01_2018-12-18_kat_001_fi…
Musta tuntuu, että sä itse olet kelarotta, joka häpeää asiaa.
-ohis
Vallankumoukset ovat alkaneet tuollaisesta tilanteesta usein.