Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa ei juo tarpeeks, virtsatieongelma

Tanja
12.09.2020 |

Eli pari vuotta sit kollin virtsatiet meni tukkoon, jouduin päivystykseen viemään, katetroi, oli virtsakiteitä, huono ruoka aiheutti. No vaihdoin raksut (ei syö märkäruokaa) kiviä liuottaviin ja ylläpitoruokaan ja kaikki menny hyvin kunnes nyt pari vk sit alko pissaileen matolle. Noh lääkäriin, siel ultrattiin, ei kiviä mut kiteitä, sakkaa ilmeisesti rakossa. Ei saatu näytettä otettua kun virtsaa ei ollu rakos tarpeeks. No nyt tuli sit ab- ja kipukuuri, jos pojalla on tulehduskin. Tarpeeks hankalaa on pillerienkin anto mut miten ihmeessä saan nyt juomaan tarpeeks?? Eilen annoin ruiskulla suuhun varmaa 20 ml (en tiiä paljon meni loppujen lopuks sisään). Lääkäri sano et pakkojuottaa pitäs 0.5-1dl päiväs ja sekin tuntuu paljolta. Mitään neuvoja/kokemuksia? Eilen illalla oon nähny kun kävi potalla pissalla sen jälkeen ei oo ainakaan siellä käyny...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja oon levittänyt erilaisia juoma-astioita ympäri kämppää, on kyllä juonutkin mutta määrällisesti ei varmaankaan tarpeeksi.

Ap

Vierailija
2/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista, nostetaas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaamaton eläinlääkäri. Kissaa on mahdotonta pakkojuottaa desiä päivässä. Sun pitää joko itse aloittaa nesteytys tai käyttää lääkärissä nesteytyksessä. Aikoinaan tuo nesteytys lääkärissä ei maksanut, mutta matkaa oli 100km, joten nesteytimme itse. Harjoittelet sen eläinlääkärin tai -hoitajan kanssa.

Se kissa syö märkäruokaa, kun se siihen tottuu. Ne raksut pois. Se syö. Voit sitä vaihdella ja katsoa mikä maittaa. Raaka liha on suositeltavaa ja sen kanssa vitamiinitabletteja painon mukaan.

Voit katsoa youtubesta miten kissaa nesteytetään kotona.

Tässä yksi:

Vierailija
4/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kissojen suihkulähde ilman tuota keltaista osaa. Kissat juovat paljon enemmän kuin ennen ja juomalasit saavat olla rauhassa kun oma vesikupit eivät kelvanneet.

https://www.mustijamirri.fi/catit-20-flower-fountain?52663&gclid=EAIaIQ…

Vierailija
5/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan ei kuulu juoda paljoa. Jos juo paljon, niin on todennäköisesti vikaa munuaisissa.

Vierailija
6/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maillä oli yhden kissan kanssa samaa ongelmaa. Lääkäri sanoi, että kannattaa kohtuudella antaa jotain suolaista, esimerkiksi leikkeleitä, jos tykkää niistä.  Kyllä se jano tulee kun syö suolaista. 

Vierailija
7/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissan ei kuulu juoda paljoa. Jos juo paljon, niin on todennäköisesti vikaa munuaisissa.

Kannattaa ottaa asioista selvää ennen, kuin faktoina niitä esittää. Kissa ei juo, jos sille ei tarjoa vettä - se on totta. Kissa juo ulkona lätäköistä, joista, järvistä. Sisäkissa on riippuvainen siitä miten omistaja vettä antaa. Olen jokaiselle kissalle laittanut useamman vesipisteen ja näyttänyt ne niille. Jokainen on alkanut juoda. Juovat noin 1.5dl päivässä. Ravinnosta saavat vettä myös. Olen mitannut juomista, joten jonkinlainen käsitys kissan juomiskäyttäytymisestä on vuosien saatossa muodostunut.

Vesi muuten oivasti puhdistaa munuaisia, joten olisi suotavaa ymmärtää juomisen tärkeys. Ota asioista selvää, kissasi vuoksi.

https://www.elainlaakari.fi/artikkelit/2008/11/28/miksi-kissa-juo-ja-vi…

8/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä toimiiko kissalla, mutta koiran saa juomaan kun laittaa veteen hieman tonnikalapurkin lientä.

Vierailija
9/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maillä oli yhden kissan kanssa samaa ongelmaa. Lääkäri sanoi, että kannattaa kohtuudella antaa jotain suolaista, esimerkiksi leikkeleitä, jos tykkää niistä.  Kyllä se jano tulee kun syö suolaista. 

Siinä taas tavallinen lääkäri.... Saisivat ottaa oikeudet pois näiltä osaamattomilta. Tottakai kuka tai mikä tahansa juo, kun suolaa syöttää. Suola sitoo mukavasti nestettä ja ongelmat munuaisten kanssa ovat nurkan takana.

Vierailija
10/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yletön vedenjuonti voi olla oire siitä että kissalla on diabetes. Onneksi se ei tarkoita kuolemantuomiota. Minulla oli diabeteskissa ja hoidin sitä tarkasti vuosikausia. Muuten, älkää antako kissoille kuivaruokaa. Ei mitään, missä on viljaa tai vihanneksia. Voivat aiheuttaa diabeteksen.

Vierailija
11/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan pissa probleema. :(

Vierailija
12/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.zooplus.fi/shop/kissat/markaruoka/miamor/vitaldrink/665413 Zooplussassa myydään tällaisia juomia kissoille, ei oo kokemusta mutta varmaan kokeilemisen arvoinen asia

Vierailija
13/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kissaani nesteytettiin lääkärillä nukutuksessa, jotta saatiin pissanäyte. Nykyään lisään märkäruokaan ihan kunnolla vettä, eikä ole enää pissaillut laatikon ulkopuolelle kuin todella harvoin.

Koita liottaa niitä raksuja tai totuta märkäruokaan. Ei kissa täyden ruokakipon äärellä nälkään kuole!

Vierailija
14/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin kissa kans joutui käymään lääkärillä, kun ei juonut tarpeeksi. Sillä oli liian pieni kuppi, ei tykännyt, kun viikset osuivat kupin reunaan, joten joi vain minimin. Riittävän leveän juomakupin hankkiminen ratkaisi ongelman. Pidän peukkuja, että teilläkin auttais noin simppeli ratkaisu!

Vierailija
15/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas tavallinen lääkäri.... Saisivat ottaa oikeudet pois näiltä osaamattomilta. Tottakai kuka tai mikä tahansa juo, kun suolaa syöttää. Suola sitoo mukavasti nestettä ja ongelmat munuaisten kanssa ovat nurkan takana.

Nyt olikin kyse kohtuudesta. Ei että ruokitaan leikkeleillä. Pieni namupala vaan. Ja se kyllä auttoi, samoin kuin tietysti kuivaruoan vaihtaminen virtakivistä kärsivien kissojen merkkiin.

Vierailija
16/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ruoka vetelänä  saa siitä nestettä

Vierailija
17/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverin kissa kans joutui käymään lääkärillä, kun ei juonut tarpeeksi. Sillä oli liian pieni kuppi, ei tykännyt, kun viikset osuivat kupin reunaan, joten joi vain minimin. Riittävän leveän juomakupin hankkiminen ratkaisi ongelman. Pidän peukkuja, että teilläkin auttais noin simppeli ratkaisu!

Oon myös huomannut, että mun kissat juo laakeasta kupista mieluummin. Lisäksi ne tulee mielellään juomaan heti kun olen vaihtanut veden, joten vaihdan sen useammankin kerran päivässä. 

Vierailija
18/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lisäät vettä märkäruokaan.

Vierailija
19/23 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä tuoretta lihaa, siinä on nestettä tarpeeksi

Vierailija
20/23 |