Rappukäytävässä haisee kamalalle, onkohan naapurin juoppo kuollut asuntoonsa?
Sellainen todella ällöttävä haju, niinkuin jossain kaatopaikalla, viimeksi näin naapurim heinäkuussa sammuneena rappuun. Osaako kukaan kuvailla miltä mädäntynyt ruumis haisee?
Kommentit (38)
Eihän ne tahallaan sinne kuole ja jää haisemaan. Mutta vaikea se on yksinäisen saada apua.
Mulle tarjottiin kaupungin vuokra-asuntoa, johon oli edellinen asukas delannu. Sitä kämppää oli fixattu huhtikuusta syyskuuhun, tuuletettu, vaihdettu materiaaleja, maalattu, pesty ja ties mitä. Syyskuussa kävin tutustumassa kohteeseen ja siellä haisi vieläkin. En huolinut kämppää, mutta ymmärrettävästä syystä en joutunut asuntojonon hännillekään.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 20:51"]
Eihän ne tahallaan sinne kuole ja jää haisemaan. Mutta vaikea se on yksinäisen saada apua.
[/quote]
No ei tietenkään sääliksi käy kun kukaan ei ollut kaivannut pariin kuukauteen ja tollatavalla löydettiin.. Mietetyttää myös mihin hän oli kuollut, mut sitä tuskin saan koskaan tietää.
Se haju kyllä häviää, kun ruumis muumioituu.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 21:29"]
Se haju kyllä häviää, kun ruumis muumioituu.
[/quote]
ruumis ei muumioidu jos on jo alkanut mädäntymään.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 20:52"]
Mulle tarjottiin kaupungin vuokra-asuntoa, johon oli edellinen asukas delannu. Sitä kämppää oli fixattu huhtikuusta syyskuuhun, tuuletettu, vaihdettu materiaaleja, maalattu, pesty ja ties mitä. Syyskuussa kävin tutustumassa kohteeseen ja siellä haisi vieläkin. En huolinut kämppää, mutta ymmärrettävästä syystä en joutunut asuntojonon hännillekään.
[/quote]
Itse en kyllä pystyisi asumaan asunnossa minne on joku kuollut vaikka olisi kuinka putsattu.
Sitä mä vaan ihmettlen, että MISTÄ ne madot simsalabim ilmestyy sinne? Tyhjästäkö?!!
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 22:07"]
Sitä mä vaan ihmettlen, että MISTÄ ne madot simsalabim ilmestyy sinne? Tyhjästäkö?!!
[/quote]
Haju houkuttelee raatokärpäsiä yms, jotka sitten munivat ruumiiseen. Oman isäni raatomatoja ja kuoriaisia hänen kämpästään siivonneena voin kertoa, että niitä ötököitä tulee yllättävän paljon silloin kun lämpötila asunnossa on otollinen niiden lisääntymiselle. Yääks..
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 22:07"]
[/quote]
Haju houkuttelee raatokärpäsiä yms, jotka sitten munivat ruumiiseen. Oman isäni raatomatoja ja kuoriaisia hänen kämpästään siivonneena voin kertoa, että niitä ötököitä tulee yllättävän paljon silloin kun lämpötila asunnossa on otollinen niiden lisääntymiselle. Yääks..
[/quote]
Kuinka kauan isäsi ehti olla kuolleena ja miten huomattiin?
Jaaha, se on Porvoosta päivää.
Ap teki aloituksen 16:24 ja sattumalta vastaus tulikin sitten jo 18:54. Voisi kuvitella että selvittämiseen olisi mennyt pikkasen pidempi aika...
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 21:57"]
[/quote]
Itse en kyllä pystyisi asumaan asunnossa minne on joku kuollut vaikka olisi kuinka putsattu.
[/quote]
Muutat varmaan sitten aina uusiin asuntoihin? Minä asun talossa, joka on rakennettu 50-luvulla ja varmasti on kuoltu joka ainoaan asuntoon. Kuolema nyt sattuu olemaan ihan luonnollinen tapahtuma.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 23:08"]
Ap teki aloituksen 16:24 ja sattumalta vastaus tulikin sitten jo 18:54. Voisi kuvitella että selvittämiseen olisi mennyt pikkasen pidempi aika...
[/quote] No eiköhän muutkin naapurit olleet hajun huomanneet ja soittaneet myös huoltomiehelle. Se on oikeesti niin sietämätön haju, tiedän kokemuksesta.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 23:41"]
[/quote] No eiköhän muutkin naapurit olleet hajun huomanneet ja soittaneet myös huoltomiehelle. Se on oikeesti niin sietämätön haju, tiedän kokemuksesta.
[/quote]
Niin, tämä kyseinen juoppo oli kuulemma ollut kuukauden päivät jo kuolleena asunnossa. Sitten sattumalta ap teki tänään aloituksen puoli viideltä ja kahden tunnin päästä oli jo kirjottamassa mitä oli käynyt? Joo uskoo ken tahtoo.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 23:41"]
[/quote]
Niin, tämä kyseinen juoppo oli kuulemma ollut kuukauden päivät jo kuolleena asunnossa. Sitten sattumalta ap teki tänään aloituksen puoli viideltä ja kahden tunnin päästä oli jo kirjottamassa mitä oli käynyt? Joo uskoo ken tahtoo.
[/quote]
Eli siis joku muu oli jo ilmottanut ensin, ja ruumis oli jo luultavasti haettu pois, näin talonmies minulle sanoi. Haju oli niin voimakas koska tuulettivat asuntoa ja haju levisi rappukäytävään.
Mua on oikeesti ahistanu nää viimepäivät ihan älyttömästä että seinänaapurissa on ollut mädäntynyt ruumis ehkä jo heinäkuusta asti enkä ole tiennyt asiasta
mitään, ihan hirveetä. Pitäis varmaan mennä puhumaan jonnekkin että pystyn vielä asumaan tässä kodissa.
ap
Haiseeko rapussa sellainen lantamainen haju? Meidän rapussa on kahdesti haissut läpitunkevasti koko rappu navetalta. En osaa muutenkaan sitä hajua kuvata.
Vierailija kirjoitti:
Eläköityvässä Suomessa jokainen eläkeläisen asunto vapautuu joko asukkaan kuoltua asuntoonsa, tai asukkaan muutettua pysyvästi palvelukotiin.
Veikkaisin että ensimmäisen kategorian prosentti on aika korkea, sen verran heikkokuntoisia vanhuksia tässäkin talossa pyörii.
Tuo haju on kyllä niin voimakas. Toivittavasti nopeasti lähtis.
ap