Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kolhaisi ovella viereistä autoa parkkipaikalla ja väitti ettei tarvitse jättää yhteystietoja

Vierailija
12.09.2020 |

Sanoin että totta kai pitää jättää oma puhelin numero sille jonka autoa kolhii, mutta mies väittää kiven kovaa ettei tarvitse, ja lähdimme vain pois. Miten se asia oikeasti on lain mukaan?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan ei tarvitse jättää yhteystietoja, mutta moraalisesti se on tietenkin enemmän kuin suotavaa.

Vierailija
2/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä joo. Ulkona sataa niin ei ole muuta tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälki korjataan teidän autovakuutuksesta. Eli yhteystiedot jätetään tai soitetaan auton omistaja paikalle.

Vierailija
4/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaa joo, mutta koskaan en ole itse jättänyt. Välillä joku lyö lommon ja välillä lyö itse lommon. About 20 lommoa olen lyönyt tai kolhinut muuten peruutttamalla, enkä koskaan ole jättänyt yhteystietojani.

Vierailija
5/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten miehesi ymmärtää kun joku kolhii sen autoa ja lähtee paikalta vähin äänin.

On kai se silloinkin ihan ok sille.

Vierailija
6/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaa joo, mutta koskaan en ole itse jättänyt. Välillä joku lyö lommon ja välillä lyö itse lommon. About 20 lommoa olen lyönyt tai kolhinut muuten peruutttamalla, enkä koskaan ole jättänyt yhteystietojani.

Sulta sais ottaa kortin pois.

Vierailija
7/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoh. Kukaan ei ole noin törppö :))

Vierailija
8/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kusipäistä jättää yhteystiedot ilmoittamatta! Hyvässä lykyssä siellä on valvontakamerat, joten rikollinen jää kuitenkin kiinni ja sepäs on noloa, kun on paettu sieltä rikospaikalta ilman aikomusta selvittää asia!

Kolhijan liikennevakuutus korvaa vastapuolelle aiheutetut vahingot. Sillä vastapuolella ei välttämättä ole vakuutusta, joka korvaisi tuntemattoman auton aiheuttamat kolhut. Joten todellakin törkeää jos ei jätä omia yhteystietojaan! 

Vierailija
9/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yritetään trollata.

Vierailija
10/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan vahingon aiheuttaja on velvollinen korvaamaan vahingon (vanhingonkorvauslaki). Menettelyyn laki ei ota kantaa, eli yhteystietojen jättäminen ei tarkkaan ottaen ole lain vaatimus, kunhan hoitaa korvauksen jotenkin muuten. Käytännössä tietysti se on helpoin tapa.

Vierailija
11/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vain ajanut auton toiselle puolelle prisman parkkia, kun vahingossa täräytin ovella jäljen jonkun autoon.

Vierailija
12/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan ei tarvitse jättää yhteystietoja. Tästä on ennakkotapauksia. Muutenkaan rikoksentekijä ei ole velvollinen edistämään oman rikoksessa selviämistä.

Vierailija
13/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten miehesi ajatteli sitten asian hoitaa? Helevetin noloa vaan lähteä.

Vierailija
14/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan noita vahinkoja sattuu.

Vierailija
15/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan ei tarvitse jättää yhteystietoja. Tästä on ennakkotapauksia. Muutenkaan rikoksentekijä ei ole velvollinen edistämään oman rikoksessa selviämistä.

No näin kiistattomassa tapauksessa kyllä on velvoitettu.

Vierailija
16/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko siihen autoon muka oikeasti joku lommo? Jos pölyt lähtee se ei vielä meinaa mitään.

Vierailija
17/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän ei kyseessä ole edes rikos, ellei teko ole tahallinen (vahingonteko). Kyseessä on siviilioikeudellinen korvausvelvollisuus, josta säätää vahingonkorvauslaki.

Mutta mitään velvollisuutta edistää asian selvittämistä ei siinäkään ole. Eli ei ole rangaistavaa olla jättämättä yhteystietoja ja poistua paikalta. Kusipäistä se on. Jos tekijä saadaan selville, niin korvausvelvollisuus voidaan tarvittaessa laittaa täytäntöön oikeusteitse.

Vierailija
18/18 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miul ei oo autoa, mut maastopyörällä kolhaisin autoa kaupan edessä viime talvena. :/ Siihen tuli pieni lommo, ku osuin siihen etupyörällä, ku samal kaaduin. No, mie jäin siihen sit odottamaan ja selvitin tilanteen sen auton omistajalle, ja annoin hänelle 50 euroa. Se oli aika uusi auto, joku Audi tai Toyota. Ei halunnu ottaa rahaa, mut mie pyysin häntä monta kertaa ottamaan sen rahan, niin lopulta otti. En tiiä paljon tollaset lommot maksaa, jos käy liikkeessä, mut tuleeha siitä vaivaa. :o M25

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän