Tiesittekö, että viidessä macadamianpähkinässä on 100 kcal? Kyllä vain
Itse en uskonut, mutta tieto löytyy netistä. Siitä vaan kourallinen suuhun! Tai kaksi.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin ostaa noita. Harrastan juoksua ja meinaa kilometrien lisääntyessä paino tippua.
Ne ovat kalliita, mutta niitä saa Lidlistä.
Onko nämä niitä valtavan isoja pyöreitä, jotka on melkein pelkkää rasvaa? En yllättynyt. Itse syön manteleita ja cashew-pähkinöitä. Niitä saa syödä kappalemäärällisesti enemmän samaan kalorimäärään.
Voe voe, nyt pitää valita, syönkö kokonaisen suklaalevyn vai kourallisen pskalta maistuvia pähkinöitä.
Tiesin.
Onko oikeasti jollekulle uutinen, että pähkinöissä on todella paljon rasvaa = kaloreita?
Macadamia taitaa olla kaikkein tuhdein pähkinä. Mm. niillä luolamies eli ennen maatalouden keksimistä ja ravinnon muuttumista hiilaripainotteiseksi. Ei tarvinnut syödä paljon eikä monta kertaa päivässä, kun oli taskun pohjalla pähkinöitä. Pienikokoinen nainen elää hyvin koko päivän noin 200 grammalla macadamiapähkinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä niitä valtavan isoja pyöreitä, jotka on melkein pelkkää rasvaa? En yllättynyt. Itse syön manteleita ja cashew-pähkinöitä. Niitä saa syödä kappalemäärällisesti enemmän samaan kalorimäärään.
Ovat ne pyöreitä, en sitten tiedä, miten valtavan isoja sinun mielestäsi. Kuvia löytyy varmaan netistä. Itsekin syön muuta pähkinäsekoitusta jogurtin päällä yleensä.
Vedin juuri n. 100g saksanpähkinöitä... aika lailla on kaloreita näissäkin.
Pähkinät jää osittain sulamatta. Katsokaa vaikka.
Todellisuudessa koko kalorimäärää ei pysty hyödyntämään
Pähkinät on rasvaa, hedelmät on sokeria.
Joillekin tuntuu olevan ihan nämä perusasiat yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin.
Onko oikeasti jollekulle uutinen, että pähkinöissä on todella paljon rasvaa = kaloreita?
Macadamia taitaa olla kaikkein tuhdein pähkinä. Mm. niillä luolamies eli ennen maatalouden keksimistä ja ravinnon muuttumista hiilaripainotteiseksi. Ei tarvinnut syödä paljon eikä monta kertaa päivässä, kun oli taskun pohjalla pähkinöitä. Pienikokoinen nainen elää hyvin koko päivän noin 200 grammalla macadamiapähkinöitä.
Tiesin, että pähkinöissä on paljon kaloreita, ja se on minusta hyvä, koska haen energiaa jogurtin päälle. Mutta onhan noissa macadamianpähkinöissä nyt huomattavasti enemmän energiaa kuin muissa pähkinöissä.
ap
Yhdessä Dumle-karkissa on 36 kaloria.
Vierailija kirjoitti:
cronometer.com:in mukaan olen nyt näiden pähkinöiden avulla syönyt 8x päivittäisen tarpeen edestä omega kolmosta ja 3x päivittäisen tarpeen verran omega kutosta...
Söin varmaan 20 macadamianpähkinää. Siis 400 kcal. Hui.
ap
Vierailija kirjoitti:
Pähkinät jää osittain sulamatta. Katsokaa vaikka.
Todellisuudessa koko kalorimäärää ei pysty hyödyntämään
Näin se on, etenkin jos ei jauha niitä ensin vaikka blenderillä atomeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
cronometer.com:in mukaan olen nyt näiden pähkinöiden avulla syönyt 8x päivittäisen tarpeen edestä omega kolmosta ja 3x päivittäisen tarpeen verran omega kutosta...
Kannattaa pitäytyä niissä Dumle-karkeissa. Niissä on kaikkia ravintoaineita just sopivasti
Pitääkin ostaa noita. Harrastan juoksua ja meinaa kilometrien lisääntyessä paino tippua.