Oikeasti jos ihmiset tietäis miten nykypäivänä joudutaan siivoamaan..
Ei kukaan enään kävis missään tai koskis mihinkään.Olen siivooja ja aikataulut nykyään on niin tiukkoja,ettei hengittämäänkään kerkeä.Lehdessäkin oli työn rasittavuudesta artikkeli ja siivouspäivä oli 8 tunnin jalkapallo pelin tasolla.Kuka jaksaa pelata putkeen niin kauan? No me.Ja työtä ei arvosteta.
On toki opetettu miten pitää oikeaoppisesti pestä esim. wc tilat.Kuka kerkiää kun samaan aikaan pitäisi revetä 5 eri paikkaan?Siistiltä näyttää,mutten paljasta miten sen siinä kiireessä joudun pesemään.
Ei kukaan kysy tiskikonetta tyhjentäessä,mitä olen niillä kumihanskoilla juuri tehnyt.
Luulisi sairasteluidenkin vähentyvän,kun saisi inhimilliset työajat,eikä jalkojen tarvitsisi jo lähteä kävelemään seuraavaan etappiin,kun kädet vielä viimeistelee edellistä urakkaa.
Kommentit (57)
Miksi ette mene lakkoon? Sopikaa, että teette vain kaikkein välttämättömimmät työt kuten vessan siivouksen mutta kaiken mitä ette ehdi tehdä kunnolla jätätte tekemättä.
Mullekin on usea siivooja sanonut, että ihan hirvittää se tapa millä siivotaan ja likaa siirretään paikasta toiseen. Ja olen sairaalloisen bakteerikammoinen, ja siivoojat reagoivat siihen tietoon näin rakentavasti :)
Tää on niin asiaa! Siivousta ei arvosteta yhtään, se ei saisi maksaa mitään ja silti jos siivooja jättäisi päivänkin väliin, se huomattaisiin heti. Kahdessa viikossa kaikki olisi jo niin saastaista, että ei tulisi mitään.
Siivous kilpailutetaan aina vaan tiukemmalle ja tiukemmalle. Ja unohdetaan se, että ne on ihmisiä ne siivoojat, ei koneita, jotka voi ohjelmoida aina nopeammaksi ja nopeammaksi.
Tää on niin asiaa! Siivousta ei arvosteta yhtään, se ei saisi maksaa mitään ja silti jos siivooja jättäisi päivänkin väliin, se huomattaisiin heti. Kahdessa viikossa kaikki olisi jo niin saastaista, että ei tulisi mitään.
Siivous kilpailutetaan aina vaan tiukemmalle ja tiukemmalle. Ja unohdetaan se, että ne on ihmisiä ne siivoojat, ei koneita, jotka voi ohjelmoida aina nopeammaksi ja nopeammaksi.
Siivoojille pitäisi ehdottomasti maksaa ennemmän palkkaa, koska se on oikeaa ja tärkeää työtä. Aina oikein vihaksi pistää kun saa lukea kaiken maailman kaupunkien projektipäälliköille ja ympäristöneuvojille maksettavan täysin turhasta työstä paljon enemmän.
Joo, ihan hulluks se on menny. Mut oli hyvä laihdutuskuuri aina kesäisin kun kävi tekemässä pari kuukautta kokopäiväisesti. Hauiksetkin kasvoi ihan itsestään.
Meillä töissä on siivooja 8h eikä se saa edes pölyjä pyyhityks. Mikään tiskikoneen tyhjennys tai jääkaapin siivous ei edes kuulu sen mummon toimenkuvaan. Siitä on tehty monen monta valitusta, mut mikään ei auta.
Mulla oli siivoojana sellainen kollega, joka rapsutti kynnellä paskakikkareita pöntöstä, jos ne ei lähteneet harjalla. Sen jälkeen se siivosi keittiön ja työpöydät. Ihanaa!
Nro 9 tekin osaatte valittaa, mutta oletteko koskaan antaneet kiitosta??
Olin takavuosina Ruotsissa ketjuhotellissa töissä ja siellä kylpyhuoneen siivous suoritettiin edellisen asukkaan pyyhkeillä :).
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 22:14"]
Nro 9 tekin osaatte valittaa, mutta oletteko koskaan antaneet kiitosta??
[/quote] Juu, sijaiselle =). Arvasin muuten, että tulee alapeukkua siivoojilta, mut kun työn jälki on todella kehnoa. Miehet muuten on tässäkin parempia.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 22:15"]
Olin takavuosina Ruotsissa ketjuhotellissa töissä ja siellä kylpyhuoneen siivous suoritettiin edellisen asukkaan pyyhkeillä :).
[/quote] Mitä se haittaa? Teen kotonakin joskus niin.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 21:44"]
Luulisi sairasteluidenkin vähentyvän,kun saisi inhimilliset työajat,eikä jalkojen tarvitsisi jo lähteä kävelemään seuraavaan etappiin,kun kädet vielä viimeistelee edellistä urakkaa.
[/quote]
Mikset juokse? Jää enemmän aikaa itse siivoamiseen.
Olin töissä hotelissa, jossa WC-harjalla siivottiin ensin paskat pöntöstä ja sitten loput koko vessasta. Lavuaarit, peilit, lattiat. Kaikki...
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 22:26"]
Olin töissä hotelissa, jossa WC-harjalla siivottiin ensin paskat pöntöstä ja sitten loput koko vessasta. Lavuaarit, peilit, lattiat. Kaikki...
[/quote]
Siivousta Porvoon malliin näemmä
[/quote]
Siivousta Porvoolaisittain
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 22:47"]
[/quote]
Siivousta Porvoon malliin näemmä
[/quote]
Niinpä niin. Haluaisin nähdä tuolla tavalla siivotun huoneen, ja sen urpon asiakkaan, joka huoneessa suostuisi asumaan.
Olin opiskeluaikana monena kesänä siivoamassa samassa paikassa. Joka kesä sain kiitosta siitä, miten kiva on kun edes kesäisin on työpaikalla siistit työhuoneet, keittiö ja vessat. Paikan perussiivooja ei ikinä pyyhkinyt edes pöytiä ja vessan lattia oli ihan tahmea pinttyneestä liasta ekana työpäivänä. Eli kyllä ainakin mulle tuli siivoushommissa positiivista palautetta usein.
Aivan samaa mieltä. Ja sitten pitäisi jaksaa mukamas vielä eläkeikään asti, kun tällä työtahdilla on itsensä rikkonut jo alta 30v.