Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masked Singer Suomi kausi 2 Official

Masked Singer Suomi kausi 2
12.09.2020 |

Alkaa tänään hahmojen esittelyllä:

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006632922.html

Kommentit (10901)

Vierailija
10641/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset valittaa kun Pakkanen ei ollutkaan maailmanluokan tähti. Hei, tässä show:ssa oli maailmanluokan tähti ja vieläpä suomalainen = Marko Hietala. Mihin me ulkomaalaisia tähtiä tarvitaan, kun meillä on Suomessakin valtavasti osaamista, kolmen kärki tämän jo osoitti.

Olen samaa mieltä. En ole missään vaiheessa ymmärtänyt oikein, mikä niissä ulkomaalaisissa on niin hienoa. Ihan samanlaisia pulliaisia ovat lopulta kuin mekin täällä. Sitä paitsi Hietalalla on oman näkemykseni mukaan lahjakkuutta paljon enemmän kuin vaikka Ronn Mossilla. Leppilampikin on parempi näyttelijä ja laulaja kuin hän tai joku Hasselhoff. Ei se tunnettuus tee niistä näyttelijöinä tai laulajina parempia. Ronn Moss on ihan saippuasarjatasoa, ja Hasselhoff ei oikein pärjää oikeissa, vakavasti otettavissa rooleissa, vaikka taidot riittää Baywatchiin ja Ritari Ässään.

Vierailija
10642/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmiset miettii tälläkin palstalla sitä, että mitä sellaista korkeakouluissa oppii, mitä ei muualla niin helposti opi.

Siellä oppii mm. keräämään ja arvioimaan tietoa useammasta lähteestä ja katsomaan kokonaisuutta sen pohjalta, ja myös ymmärtämään sen, että oma tieto ja käsitys voi muuttua, kun tietoa tulee lisää.

Täällä näkyy nyt paljon ihmisiä, joiden mielestä Leppilampi ei voi laulaa esim. raspilla, koska HE itse eivät ole kuulleet sitä muualla kuin Masked Singerissä. Heidän johtopäätöksensä on se, että raspi on siis feikattu ja muuta väittävät valehtelijoita, vaikka joku kertoisi kuulleensa raspia muissakin yhteyksissä.

Itse oletin, että luonnollista laulua sen olla pitää, jotta olisi mahdollista arvata äänen perusteella.

Itseäni inhottaa se teeskentely.

Inhoatko myös Hiirulaisen teeskentelyä, vai pelkästään Leppilammen?

Hiirulainen on muutenkin äänen kanssa leikittelevä, että osasin arvailla, jos Jarkko Tamminen on tässä ohjelmassa niin hän voi kuulostaa miltä vaan. Leppilampi huijasi täysin olemustaansa niin se alkoi närästyttää minua.

Enkä mä muidenkaan valehtelua sulatellut oikein hyvällä.

Mitä Pakkasen olis pitänyt olla olemukseltaan, ettet olisi närkästynyt? Mikko Leppilampiko? Olipa ollut hyvä hahmo, Leppilampi omana itsenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10643/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppilampi vaikutti olevan loukkaantunut siitä, ettei häntä arvosteta Suomessa riittävästi, vaikka hän on mielestään taitava, karismaattinen, komea ja kansainvälisen luokan stara. 

Naurattaa vieläkin se Jutta Larmin veto Hiirulaiseksi. Kieltämättä Hiirulainen oli vähän Larmin näköinen, mutta silti.

Vierailija
10644/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ensi kaudella kaikki kilpailijat puhuvat eri kieltä, vaikeuttaa arvaamista. Ainakin ruotsi, englanti, venäjä ja ranska olisi kiva olla mukana.

Vierailija
10645/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä täällä yritin selittää aikoja sitten, että Pakkanen on Leppilampi ja että se raspi ei ole oikean hevarin/rokkarin vaan kuulosti vähän päälle liimatulta. Ei siinä mitään pahaa ole, Mikon veto oli silti erittäin hieno ja ansaitsee aplodit. Hienosti veti Hietalakin poikabändiä.:D

Mitä tämä tarkoittaa? 

Sitä että tunnistan oikean hevarin ja rokkarin. Ei siinä lajissa niin vaan kaikki pärjää. Pointsit silti Mikolle, oli hieno veto.

Tarkoitankin, miten sen erottaa ja miten se raspi liimataan päälle ja miten se rokkarilla sitten muodostuu? 

Ehkei sitten sellainen ihminen tunnista, joka ei kuuntele paljon sen genren musaa.

Miksi et vastaa kysymyksiin vaan kommentoit vain tällaisella ylimielisellä pätemisellä? Ihan aidosta kiinnostuksesta kysyin. Itsekin kuuntelen paljon rokkia, mutta olen melko kuuro pienille nyansseille. 

Koska ei tälläisiin huutoihin viitsi vastata. En pidä siitä, että toisille kommentoijille ilkeillään. Ei se ole ylimielisyyttä, vaan sitä, etten viitsi lähteä mukaan jankkaamiseen.

Vierailija
10646/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmiset miettii tälläkin palstalla sitä, että mitä sellaista korkeakouluissa oppii, mitä ei muualla niin helposti opi.

Siellä oppii mm. keräämään ja arvioimaan tietoa useammasta lähteestä ja katsomaan kokonaisuutta sen pohjalta, ja myös ymmärtämään sen, että oma tieto ja käsitys voi muuttua, kun tietoa tulee lisää.

Täällä näkyy nyt paljon ihmisiä, joiden mielestä Leppilampi ei voi laulaa esim. raspilla, koska HE itse eivät ole kuulleet sitä muualla kuin Masked Singerissä. Heidän johtopäätöksensä on se, että raspi on siis feikattu ja muuta väittävät valehtelijoita, vaikka joku kertoisi kuulleensa raspia muissakin yhteyksissä.

Nimenomaan. Joiltain ihmisiltä puuttuu lisäksi aika paljon resilienssiä; ei osata muuttaa alkuperäistä näkemystä ja sulauttaa uutta tietoa ja tilannetta osaksi vanhaa, vaan jäädään jumiin kiukkuun, kun asia ei ollutkaan niin kuin luuli. Se tekee heidän oman elämänsä hyvin raskaaksi.

Vierailija
10647/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 kausi, realistinen veikkaus osallistujista. (huom realistinen)

vappu pimiä

riku nieminen

saara aalto

timo koivusalo

mervi kallio

antti railio

nora rinne

pilvi hämäläinen

Vapulle varmaan tehdä sama kuin Leppilammelle. Muokataan ääntä studiossa. Voi ehkä kuulostaa Adelelta. 

Veikkasiko kukaan Hiirulaista Vappu Pimiäksi? Olis jotenkin sopinut häneen tuo luukki.

Vierailija
10648/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä puheita siitä, että kaikki jotka kokivat kielellä huijaamisen epäreiluksi olisivat vain katkeria siitä, etteivät arvanneet itse oikein. Itse tunnistin Leppilammen kolmannen esityksen jälkeen, mutta koin silti, että vihjeillä yritettiin johdattaa liikaa harhaan.

Ymmärrän miksi Leppilampi halusi tehdä tuollaisen hahmon, mutta sen olisi voinut tehdä katsojaystävällisemminkin formaatin ideaa noudattaen. Eikä tässä ole kyse pelkästään siitä, että vihjevideoilla puhuttiin englantia, vaan Pakkasen hahmossa oli paljon muitakin asioita, joiden avulla oli selkeästi yritetty saada katsojat uskomaan, että kyseessä on oikeasti suomea osaamaton tyyppi.

Vierailija
10649/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman outoa tuo, että "kaikki" olivat maikkarin vakiokasvoja. Laine ollut, tähän syksyyn asti, seitsemän vuotta ylen puoli seitsemän ohjelmassa. Ina Mikkola ja Schatz myös ylen kasvoja. Hietala ei tietenkään ja Jutinkin ajoista on kulunut monta vuotta. En laskisi myöskään Krista Siegfridiä maikkarin vakiokasvoksi. Monen muunkin kohdalla on siinä ja siinä voiko heitä leimata maikkarin "vakiokasvoksi". Nämä julkkikset nyt ovat pyörineet siellä ja täällä, myös mm. Hintikka entinen ylen toimittaja.

Ihmisten tosikkomaisuus on hämmästyttävää. Tämähän oli viihdeohjelma eikä mikään vaalitilaisuus. Varmaan nämä samat ihmiset suuttuvat, kun taikuri tekee heille taikatempun eivätkä he osaa selittää sitä. Heitä on huijattu! Joku on ilmeisesti valittanut maikkarille asti sitä, etteivät osanneet arvata oikein! Varmaan siellä on naurettu kippurassa.  On varmaan hirveän raskas elämä, kun täytyy niin paljon vihata esim. jotain Leppilampea.  Loppujen lopuksi panelisteille selvimmät hahmot olivat Leppilampi, Krista Siegfrids ja Laine.

Älä tee vääriä olettamuksia, täällä on paljon kommentoijia. Itse lähinnä toivoin, että tuotanto selvittäisi, jos vaikka joku hiihtäjä olisi hyvä laulaja. Olihan meillä Juti, aivan ihana hahmo se mörkö, mutta ainoastaan Susanna yllätti tällä kaudella laulutaidollaan. Ei tämä toki mikään laulukisa ole, mutta hahmot oli liian helppoja arvata.

Vierailija
10650/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkohan lauloi raspilla tämän kauden ttk:ssakin, joku niistä erikoisjaksoista se oli, kun hän juonnon yhteydessä lauloi pätkän. Siitä itse sain varmistuksen, että Pakkanen on Mikko, ja silloin oli vasta pari MS-jaksoa nähty.

Viimeisessä MS-jaksossa Mikko laulaa tosi huonosti ja kamalalla rallienglannilla, mutta varmasti ihan tarkoituksella. Hämäystä yhtä kaikki, ei se oikeasti niiiin huono laulaja ole, vaan pikemminkin aika hyvä. Myös Marko feikkasi olevansa huonompi laulaja kuin onkaan, samoin Mikko parissa viimeisessä jaksossa.

Pari vikaa biisiä on itse asiassa Mikon mittakaavassa yllättävän huonosti laulettu, vaikka ovat studiossa äänitettyjä. Laulaa usein livenäkin puhtaammin.

Hyvä, että mainitsit raspista. Ihmiset eivät nyt ymmärrä sitä, että lauluääni ei ole mikään täysin vakio, joka vaan on, vaan sitä voi tekniikalla muuttaa. Mikon on totuttu laulavan sillä hennommalla iskelmätyylillä, mutta se ei sulje pois sitä, etteikö erilaisella äänenkäytöllä voisi tuottaa erilaisia äänivariaatioita. Itse olen kuullut häneltä myös äänenkäytöllisesti revittelevämpää menoa.

Jos ihmiset ovat katsoneet esimerkiksi Tähdet Tähdet -ohjelmaa, he varmasti ovat huomanneet, kuinka erilaisia laulutapoja ihmisellä voi olla. Kyse on tekniikasta. Oopperalaulajakin saa itsestään ulos rokkisoundin, jos tietää, kuinka tuottaa ääntä. Samoin rokkari voi osata klassisen laulun tekniikkaa.

Mielestäni ihan älytöntä nillittää täällä näitä "Mikko ei oikeasti osaa laulaa noin" -juttuja. Ihan jokaisen ääntä käsitellään studiossa ja todennäköisesti jokaisen laulaminen kuulostaa aina hieman heikommalta livenä, koska livevetoihin mahtuu virheitä ja epäpuhtauksia, jotka studiossa saadaan toistolla ja äänenkäsittelyillä piiloon. Poikkeuksena ovat huomattavan lahjakkaat ammattilaiset, jotka pystyvät lähes virheettömiin suorituksiin myös livenä. Saara Aalto muun muassa on yksi, joka laulaa hämmästyttävän puhtaasti myös livevedoissaan.

Minä en ole häneltä kuullut koskaan mitään revittelevämpää menoa, vaan sitä iskelmäballadiosastoa, jossa tietyillä äänialoilla sitä voimaa ei vain pysty havaitsemaan, edes studioversioissa. On vähän eri asia verrata tähän oopperalaulajia, koska heillä äänenkäyttö on muutenkin todella voimakasta. Minun epäluuloni perustuivat täydellisesti siihen voimankäyttöön äänessä, ei pelkästään raspiin tai äänensävyn muuttamiseen. Lose yourself ja Pretender ovat Leppilammelle sopivaa äänenkorkeutta ja niissä se voima näkyy ja on tunnistettavissa. Nothing compares-kappaleessa on niitä todella voimakkaita alaääniä, joiden voimaa en osannut yhdistää Leppilampeen aiemman tuotannon perusteella. Tämän osalta olen ollut siis pahemman kerran metsässä ja edelleen ihmettelen, miten se on mahdollista. Mutta kai se nyt vain pitää uskoa. 

Miten se on niin kamalan vakavaa, että olet ollut metsässä? Sitä on ihan hyvä miettiä. Ei maailma siihen kaadu. Tämä oli yksi TV-ohjelma ja yksi hahmo siinä.

Missä ihmeessä olen sanonut, että se olisi kamalan vakavaa? Mistä tulee tämä käsitys, että jos joku kirjoittaa vauvapalstalla jotain, se olisi hänen elämänsä ainoa sisältö? 

Minä keskustelen täällä aika monesta asiasta pitkästi ja hartaasti perustellen ja monelta kantilta pohtien. Ihan vain koska pidän keskustelusta ja perusteluista ja pähkäilyistä. Ennen masked singeriä seurasin big brotheria ja osallistuin siihen liittyvään keskusteluun ja ihan samalla tavalla sielläkin havainnoin ja ihmettelin asioita. En nyt ymmärrä, mitä pahaa tässä on ja miksi pitää ihan periaatteesta vain tulla lyttäämään niitä havaintoja ja ajatuksia, mitä tästä ohjelmasta on herännyt ja jopa vihjata, että elämässäni olis jokin ongelma tämän takia. 

Olen pahoillani, jos koit kommenttini noin. Tarkoitukseni ei ole lytätä ketään. Toki saa ja pitääkin keskustella ja havainnoida. Ehkä halusin vaan yleisesti herättää ihmisiä ajattelemaan, miksi se on niin kauhea pettymys, jos hahmo ei ollut se, joksi häntä luuli. Kyllä kaikenlaisia tunteita saa olla, ei siinä mitään. Tuntuu vaan, että jotkut jäävät aika pahasti jumiin niihin.

Vierailija
10651/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän noi hahmot mitenkään ole esittäjiensä näköisiä vaan mielikuvituksen tuotetta. Jos Leppilampi olisi pukeutunut Stefan Thermaniksi ja Hietala Joulupukiksi, niin olisiko sitten mennyt oikein vain?

Vierailija
10652/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eihän noi hahmot mitenkään ole esittäjiensä näköisiä vaan mielikuvituksen tuotetta. Jos Leppilampi olisi pukeutunut Stefan Thermaniksi ja Hietala Joulupukiksi, niin olisiko sitten mennyt oikein vain?

Ja Jarkko Kimi Räikköseksi tai Tarja Haloseksi.

Vierailija
10653/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ääntä saa lauluissa muuttaa ja sukupuolikin saa olla epävarma mutta se mistä en pidä on noi vihjeet jotka ei pidä paikkaansa. Koska ohjelman idea on se, mielestäni, että katsoja voisi vihjeitten perusteella yrittää keksiä kuka kukin on, jos ei ääntä tunnista. Eli tuo että ML oli olevinaan ei-suomalainen, oli ihan syvältä koska sehän oli suoraa huijaamista. Sinänsä minulla ei ole mitään Mikkoa vastaan, hän on yksi parhaimmista juontajistamme ja viimeistään Härmä-elokuva sai minut vakuuttumaan näyttelijäntaidoistaan. Myös esimerkkivihjeet tyyliin olin asunnoton (asuin tyttöystävän asunnossa), makasin katuojassa (kaaduin sinne hetkeksi 3-vuotiaana), harrastin lentämistä (kerran vuodessa Finnairin kyydillä), kävin avaruudessa (unissani) jne. listaa voisi jatkaa loputtomiin on katsojan harhauttamista.

No, minun kohdallani tämä formaatti oli tässä, en jaksa katsoa enää seuraavia kausia juuri tuon em. huijaamisen takia mutta toinen syy on etten kestä enää Veitolan kommentteja "minä tiedän, olen ollut tämän ihmisen luona yökylässä". Voisin harkita vielä palaavani katsojaksi jos Veitola ja Kokander siirretään syrjään ja uudet panelistit tilalle. Kataja ja Strandberg olivat hyviä, samoin juontaja Ile minun mielestäni.

Vierailija
10654/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintikka olisi jollakin toisella hahmolla päässyt pidemmälle. Hänellä oli ihan makea soundi.

Vierailija
10655/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä täällä yritin selittää aikoja sitten, että Pakkanen on Leppilampi ja että se raspi ei ole oikean hevarin/rokkarin vaan kuulosti vähän päälle liimatulta. Ei siinä mitään pahaa ole, Mikon veto oli silti erittäin hieno ja ansaitsee aplodit. Hienosti veti Hietalakin poikabändiä.:D

Mitä tämä tarkoittaa? 

Sitä että tunnistan oikean hevarin ja rokkarin. Ei siinä lajissa niin vaan kaikki pärjää. Pointsit silti Mikolle, oli hieno veto.

Tarkoitankin, miten sen erottaa ja miten se raspi liimataan päälle ja miten se rokkarilla sitten muodostuu? 

Ehkei sitten sellainen ihminen tunnista, joka ei kuuntele paljon sen genren musaa.

Miksi et vastaa kysymyksiin vaan kommentoit vain tällaisella ylimielisellä pätemisellä? Ihan aidosta kiinnostuksesta kysyin. Itsekin kuuntelen paljon rokkia, mutta olen melko kuuro pienille nyansseille. 

Koska ei tälläisiin huutoihin viitsi vastata. En pidä siitä, että toisille kommentoijille ilkeillään. Ei se ole ylimielisyyttä, vaan sitä, etten viitsi lähteä mukaan jankkaamiseen.

Häh? Mikä huuto tuo nyt oli. Minuakin ihan vilpittömästi kiinnostaa mikä ero on raspilla ja rokkarin raspilla?

-eri

Vierailija
10656/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä tarkoittaa? 

Häh? Mikä huuto tuo nyt oli. Minuakin ihan vilpittömästi kiinnostaa mikä ero on raspilla ja rokkarin raspilla?

-eri

Sivusta: päälle liimattua raspia jaksaa vetää max. 2 biisiä, rokkari vetää koko keikan.

Vierailija
10657/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan jaksa leppilampea.. joka kerta menee kanava vaihtoon

Juuri tätähän se Leppilampi loppupuheenvuorossaan sanoi... että nyt pääsi esiintymään niillekin, jotka yleensä tyrmäävät jo ennen kuin on ehtinyt aloittaa.

Leppilampi ei vain ymmärtänyt että tämän esityksen jälkeen menee lopuiltakin katsojilta kanava vaihtoon kun Leppilampi ilmestyy ruutuun. Ei taida olla penaalin terävin kynä, tämä Leppilampi.

Miksi menisi?

Siis täällä ollaan nyt ihan raivona siitä, että Leppilampi on ollut salaa liian hyvä. 

Olisiko Pakkanen ollut yhtä "hyvä", jos hän olisi puhunut alusta lähtien suomea vaikka savolaismurteella tai lapin murteella? Ajatus salaperäisestä ulkomaalaistähdestä esiintymässä meidän Maikkarilla taisi nostaa hahmon arvoa muutaman asteen. Itse asiassa Pakkanenhan putosi juuri siinä vaiheessa kun yleisökin lopulta tajusi kuka hän on.

Vierailija
10658/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin ensi kerralla on odotettavissa hedelmällisempää keskustelua, kun pahimmat mielensäpahoittajat lupaavat jättää ohjelman väliin.

Vierailija
10659/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se nyt siitä puvusta ole kiinni vaan siitä, mitä vihjeitä antaa. Itse tykkäsin Pakkasesta, mutta englannin puhuminen on minusta liikas suonalaisen kohdalla. Samoin se oli liikaa, että Taikahattu väitti olevansa kotona viihtyvä introvertti joka ei pidä matkustelusta. Ei muidenkaan maiden versioissa valehdella vihjeitä, joten toivottavasti ei täälläkään enää ensi kaudella.

Vierailija
10660/10901 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni ohjelman tarkoitus ei ole suoranainen huijaaminen. Vaan olla mysteeri, josta pikkuhiljaa tulee vinkkejä, jotka ovat totta.

Tämän takia olin erittäin pettynyt siihen että Pakkanen olikin suomalainen. Aivan sama että oli Mikko tai kuka vaan.

Hiirulaisen mukanaolo noin pitkään oli tuotannolta varmasti tietoinen teko. Niin karmeaa määkimistä että oikeasti olisi varmasti äänestetty aikaisessa vaiheessa pois. Ja huijaamista sekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi