Masked Singer Suomi kausi 2 Official
Alkaa tänään hahmojen esittelyllä:
Kommentit (10902)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te nyt ymmärrätte miksi Hietala voitti, vaikka se vetikin välillä vähän "värittömästi" ei Floorin kanssa tasapäisenä esiintyvä ole mikään amatööri se on huippuluokan ammattilainen joten kyllä sen kuuluikin voittaa nuo harrastelija laulajat
Jos Pakkanen ois vetänyt kuin kisan alkupäässä eikä Leppis ois jääny kii ni ois voittanut. Tarkoituksella sen taso laski. Ihan käsikirjoitettu juttu. Eihän kukaan maailmanluokan laulaja ohjelmaan ees lähtis jos se heti tippuis. Ois noloa.
Ohjelman ongelmana on se, että yleisö tietenkin vaihtuu ainakin eri kuvauspäivinä. Niinpä, jos kansa olisi saanut äänestää, Pakkanen olisi hyvin voinut voittaa, koska esitykset koko kauden aikana olivat ylivoimaisesti parhaita ja mielenkiintoisimpia. Mutta kun finaalissa oleva yleisö äänesti yhden esityksen perusteella, tulos oli tuo. Leppilampi olisi kyllä ansainnut voiton, ennemmin kuin kukaan muu. Kyse ei tässä ohjelmassa ole siitä, kuka laulaa parhaiten, vaan kuka luo mielenkiintoisimman, vaihtelevimman ja vaikeasti arvattavan hahmon.
Mä olen eri mieltä. Minusta Pakkanen oli paras kolmessa ekassa jaksossa, mutta sen jälkeen hän jotenkin hiipui. Tohtori taas alkoi menemään esityksineen ja vihjeiden omaperäisyyksineen Pakkasen ohi. Ihan ansaitusti Tohtori voitti. Hiirulainen myös petrasi loppujaksoissa ja aloin pitämään hahmosta, vaikka se ensin vaikutti vastenmieliseltä.
Pakkanen lauloi hienosti kaikissa jaksoissa, ja monella eri tavalla. Ja hienointa oli, että hän lauloi finaalissa sillä tavoin, kun "normaalistikin" laulaa. Se oli mahtavan hieno päätös Pakkasen hahmolle tässä kisassa. Siksi hän olisi ansainnut voiton. Tohtori jauhoi sitä samaa joka jaksossa ja Hiirulainen oli makeileva ja erittäin vastenmielinen hahmo, myös puvustus ja hahmon ulkoinen olemus oli täysin epäonnistunut.
Minusta taas oikea hahmo voitti, kyllä sen huomaa että Marko on maailmanluokan tähti, ei muut pärjää hänelle. Pakkasen kaksi viimeistä esitystä olivat tuskallista kuultavaa. Ihmettelen, että miksi hänen tasonsa laski niin dramaattisesti. Oli alussa oli todella hyvä. Hiirulainen oli hahmona vastenmielinen, mutta Jarkon laulua oli kiva kuunnella.
Kyllä vain kirjoitti:
MTV:n palauteboksi: https://www.mtvuutiset.fi/palaute
Laitoin sinne päällimmäiset ajatukseni:
Respektit Markolle. Pitkän linjan muusikkona hän näytti hyvää makua ja moraalia, kun ei lähtenyt studiossa muokkaamaan ääntään tunnistamattomaksi.
Samaa hyvää makua ja moraalia ei löytynyt Mikko Leppilammelta. Hän keksi hahmon mikä ei omien sanojensa mukaan mitenkään vastaa Leppilammen omaa henkilöä tai elämää. Studiossa Leppilammen laulu saatiin tunnistamattomaksi lisäämällä lauluun syvyyttä, voimaa, raspia, sävyjä.
En yhtään ihmettele, että keskisormet nousivat pystyyn kotikatsomoissa, kun Pakkashahmon sisällä oli MTV:n juontaja Mikko Leppilampi.
Ymmärrän että tämä ohjelma on leikkisä kilpailu, mutta myös leikeissä ja kilpailuissa on oltava säännöt. Mielestäni on oikein, että hahmo voi laulaa falsetissa tai värittää omaa ääntään, kunhan tekee sen omalla äänellään. Näin teki esim. Ilkka Alanko ja Marco Hietala. Mutta jos hahmon ääntä muokataan niin raskaasti kuin Leppilammen laululle tehtiin esim. Foo Fightersin The Pretender-biisissä, koko formaatin idea katoaa. Silloin ohjelman idea on ”keksi joku hahmo, peitä kasvosi maskilla, ettei kukaan huomaa lauluäänen feikkausta ja näyttele että osaisit laulaa”.
Eikö kukaan MTV:n tuotantotiimissä tullut ajatelleeksi, että tämä menettely on väärin? Hymyilittekö Leppilammen vieressä ja ajattelitte kuinka kiva jäynä on ruokkia katsojille väärää tietoa? Ajattelitteko peräti, että teette laatuviihdettä?
Onko moraalinne kadonnut?
Olisiko mielestänne myös oikein, että opiskelija hakee opiskelijapaikkaa väärennetyin todistuksin? Tai että peruskoulun nippa nappa läpäissyt hakee insinöörin töitä väärennetyin paperein? Entä jos 50-vuotias esiintyy netissä 17-vuotiaana ja vie 15-vuotiaan treffeille?
Koskelan järkyttävän surmatyön jälkeen poliisi haluaa herättää laajaa keskustelua rajoista ja moraalista. Miten meidän nuoret voivat oppia moraalia, jos jopa valtakunnallinen tv-kanava ruokkii ajatusta, että feikkaamalla pärjää? Tekaistu, epäaito on ok. Että on kiva kiusata katsojia johdattamalla heidät harhaan? Että on kiva saada katsojat suuttumaan. Ha-haa.
Mitä jos MTV:n viihdetuotantotiimi pyyhkii kiusaajan virneen kasvoiltaan ja palauttaa mieleen mitä ne hyvän maun ja moraalin rajat olivatkaan.
Hienoa! Saavat hyvän aloituksen viikolle kun aamukahvilla saavat naureskella mahat kippurassa :D
Vierailija kirjoitti:
Jäi katsomatta suurin osa esityksitä, mutta tunnistin Marco Hietalan seisoma-asennosta heti kun katsoin sattumalta osan viimeistä esityksestä. Sitten kun katselin joitain aikaisempia esityksiä niin uskon, että aika moni minua parempi nightwishin fani tunnisti jossain vaiheessa jos ei heti. Itselläni olisi ollut varmasti vaikeuksia tunnistaa, vaikka olen seurannut jopa tarotista asti jollain tasolla. Aika tyhmä olo tuli kun tunnistaa laulajan seisoma-asennosta... ;D
Minulle se jakso, missä istuu tuolille ja laittaa jalan toisen yli poikittain. Silloin tajusin että olen nähnyt ennenkin jossain ja että sehän onkin Marco. Samoin ymmärsin myöhemmässä jaksossa parran hiplaamisen. Mutta alussa olin aivan pihalla enkä äänestäkään tunnistanut.
Tähdet tähdet -ohjelmassa näimme ja kuulimme, kuinka monella erilaisella äänellä ja tekniikalla Konsta Hietanen lauloi. Niin, Konsta on parempi laulaja kuin Mikko Leppilampi. Mutta Mikko on myös äänenkäytön ammattilainen. Joten se, että hän pystyi laulamaan monella eri tavalla, ei ole ollenkaan ihmeellistä. Mutta hienoa sitä oli katsella ja kuunnella.
Minua alkoi lopussa tympimään Pakkasen hahmo, enkä edes tiennyt että kuka häntä esittää. Vähän harmitti, kun hahmo oli niin hyvä ja sitten lauluääni yhtäkkiä huononee noin paljon. Oliko Marko ja Jarkko ainoita, joiden ääniä ei käsitelty sen kummemmin? Susanna Laine on muuten todella kaunis ja ihanan oloinen, en tiennyt että hän on noin hyvä esiintyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leijona olisi voittanut tälläkin kaudella ja heinäseiväs tullut toiseksi. Ei tämän kauden esiintyjät olisi pärjänneet heille. Heinäseipään puku on ehdottamasti kilpailun aatelia, onhan se päässyt top10 monissa eri kansainvälisissä äänestyksissä sekä YouTuben videoilla. Mutta siis hyvinhän Marko ja Jarkkokin vetivät.
No enpä usko. Jarkko ja Marko ovat kivenkovia ammattilaisia. Joo, onhan Sami Hedberg ihan hyvä laulaja, mutta ei kyllä mun mielestä vedä vertoja finaalin kaksikolle. Heinäseiväs taas olisi tässäkin varmasti pärjännyt.
Tarkoitinkin hahmojen pukuja ja kaikkea muuta siinä ympärillä olevaa. Kyllähän Marko ja Jarkko voittaa Samin äänen mitalla, mutta nyt oli kyse hahmoista. Tämän kauden hahmot olivat hieman kylmiä ja vastenmielisiä, toki oli poikkeuksia. Leijonan ja heinäseipään hahmot ovat minusta edelleen parhaita.
Mä tykkäsin kyllä Tohtorista hahmona. Minusta siitä tuli esiin hyvin Markon persoonna ja älykkyys. En saanut siitä kylmää tai vastenmielistä kuvaa.
Niille, joiden oli vaikea hyväksyä Leppilammen hahmoa.. Varsin moni, jo varhaisessa vaiheessa, tunnisti Pakkasen Leppilammeksi. On siis ihan turha nillittää mistään vääristä vihjeistä. Jotkut kuulivat senkin, ettei mies laula äidinkielellään. Jotkut on vaan tässä parempia ja jos arvaa väärin, niin se on voi, voi. En kyllä suoraan sanoen ymmärrä, miksi jotkut suhtautuvat Leppilampeen niin kielteisesti. Näyttääkö sitten liian hyvännäköiseltä ja menestyneeltä? Kuinka moni oikeasti tuntee kaverin.
Myönnän, etten olisi itse tunnistanut Hietalaa millään vihjeellä. Nightwish on minulle vieläkin Tarja Turunen ja Tuomas Holopainen. En siis ole fani. Hietala on jäänyt minulle tuntemattomaksi hahmoksi eikä hän ole sillä tavoin tunnettu suurelle yleisölle (ole ollut pintajulkisuudessa) kuin moni muu hahmo. Nightwish-fanit ovat tietysti eri mieltä. Jostain kertoo sekin, etteivät panelistitkaan maininneet Hietalaa nimeltä kuin yhden kerran, viimeisessä jaksossa ohi mennen.
Omasta mielestäni paras vedätys ja hahmo oli Hiirulainen. Vasta toiseksi viimeisessä jaksossa tajusin, että kyseessä voi hyvin olla mies. Miten en ollut aikaisemmin tajunnut sitäkään, että kyseessähän oli fyysisesti Ile Uusivuoren kokoinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Marko Hietalan hahmo oli myös siitä nerokas, että Nightwishin uusi levyhän on nimeltään ja teemaltaan Human :||: Nature, ja tuossa hahmon asusshan on nyt tiedemiestä ja eläintä sekaisin. Tähän Hietala taisi itsekin viitata voiton ratkettua, kun sanoi, että hänellä oli vaikeuksia päättää valitseeko hahmoksi miekkavalaan vai tohtorin.
Ooen Nightwish-fani, ja seurasin Masked Singer Suomen ekan kauden tiiviisti. Tästä toisesta katsoin ekan jakson, totesin Tohtorin kohdalla, että kuka lie, ei mitään mahdollisuutta arvata, ja lopetin katsomisen siihen. Nyt harmittaa, koska olisi ollut hauskaa saada tietää missä aohtaa asia olisi aöiamut valjeta. Ei ehkä olisi tarvinnut odottaa ihan yötaivaan toiveisiin asti?
Ja jonkun loppupään vihjevideon taustalla kiiti sinertävä avaruus, universumi, ja se oli mielestäni suora viittaus uuden levyn Endlessness-kappaleeseen jossa Hietala laulaa. Samantyyppinen kuvitus on virallisella lyriikkavideolla:
Samalla vihje on toki suorakin viittaus, koska Marko tunnetaan scifi- ja avaruuskiinnostuksestaan. Viime kesänä muuten Marko keskusteli aiheesta Floor Jansenin YouTube-keskustelusarjassa, ja on aiheeseen melko paljon selvästi perehtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Niille, joiden oli vaikea hyväksyä Leppilammen hahmoa.. Varsin moni, jo varhaisessa vaiheessa, tunnisti Pakkasen Leppilammeksi. On siis ihan turha nillittää mistään vääristä vihjeistä. Jotkut kuulivat senkin, ettei mies laula äidinkielellään. Jotkut on vaan tässä parempia ja jos arvaa väärin, niin se on voi, voi. En kyllä suoraan sanoen ymmärrä, miksi jotkut suhtautuvat Leppilampeen niin kielteisesti. Näyttääkö sitten liian hyvännäköiseltä ja menestyneeltä? Kuinka moni oikeasti tuntee kaverin.
Myönnän, etten olisi itse tunnistanut Hietalaa millään vihjeellä. Nightwish on minulle vieläkin Tarja Turunen ja Tuomas Holopainen. En siis ole fani. Hietala on jäänyt minulle tuntemattomaksi hahmoksi eikä hän ole sillä tavoin tunnettu suurelle yleisölle (ole ollut pintajulkisuudessa) kuin moni muu hahmo. Nightwish-fanit ovat tietysti eri mieltä. Jostain kertoo sekin, etteivät panelistitkaan maininneet Hietalaa nimeltä kuin yhden kerran, viimeisessä jaksossa ohi mennen.
Omasta mielestäni paras vedätys ja hahmo oli Hiirulainen. Vasta toiseksi viimeisessä jaksossa tajusin, että kyseessä voi hyvin olla mies. Miten en ollut aikaisemmin tajunnut sitäkään, että kyseessähän oli fyysisesti Ile Uusivuoren kokoinen tyyppi.
Mä oon katellut Raskasta Joulua -esityksiä, joten siitä aloin hoksata Marcoa, kun äänessä oli jotain tuttua.
Ile on yksi harvoista ei-ärsyttävistä juontajista Suomessa. Ei huuda, ei kälätä eikä tuo itseään liikaa esille. Miellyttävä eikä liian kulunut.
Vierailija kirjoitti:
Tähdet tähdet -ohjelmassa näimme ja kuulimme, kuinka monella erilaisella äänellä ja tekniikalla Konsta Hietanen lauloi. Niin, Konsta on parempi laulaja kuin Mikko Leppilampi. Mutta Mikko on myös äänenkäytön ammattilainen. Joten se, että hän pystyi laulamaan monella eri tavalla, ei ole ollenkaan ihmeellistä. Mutta hienoa sitä oli katsella ja kuunnella.
Konsta on saletisti ens kaudella mukana :D
Vierailija kirjoitti:
Minä fanina nimenomaam ihmettelin, että miten sieltä taas osattiin kuin ihmeen kaupalla heittää Hietala... Eikä sitten kuitenkaan tunnisteta. Mutta toisaalta minun on vaikea arvioida asiaa sellaisen näkökulmasta, joka ei tiedä Hietalasta juuri muuta kuin ulkonäön ja että on Nightwish-muusikko. Mutta siinä vaiheessa olisi kyllä se Yötoive-juttu pitänyt napata, ja sen olisi pitänyt kilkattaa kelloja. Käsikirjoitettuahan tämä on. Sitä kyllä itsekin ihmettelen, että miksi Pakkasesta maalattiin ulkomaalaista. No, ei kai tämä niin vakavaa ole.
Hyvä että Marko voitti! Ei ollut panelistien kaveri, ja siksi panelistit olivat varmaan H moilasena.
Oliko kaikki muut maikkarin omaa porukkaa paitsi Marko, Roman, Petri ja Juti? Eikö se ole vähän liikaa jos 8/12 ossllistujaa on kanavan omaa väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Ile on yksi harvoista ei-ärsyttävistä juontajista Suomessa. Ei huuda, ei kälätä eikä tuo itseään liikaa esille. Miellyttävä eikä liian kulunut.
Niinpä. Ile osaa antaa tilaa muille eikä itse ole suuna ja päänä koko ajan.
"Ootte vaan kateellisia, kun Leppilampi on niin menestynyt!" No niin on Jarkko ja Marcokin, mutta ovat paljon lähestyttävämpiä ja sympaattisempia persooniltaan. Tosin Leppis on ilmeisesti persoonana paljon moniulotteisempi kuin julkisuuden perusteella voisi lulla.
Eihän nyt kenenkään pitäisi olla yllättynyt, että MTV3:lla jokaisessa mahdollisessa ohjelmassa mukana oleva on nyt mukana tässäkin? Johan siinä 1.kauden keskustelussa oltiin ihmeissään, että Mikko Leppilampi ei ole mukana. Tosin 1.kauden hahmoista pariakin arveltiin jossakin vaiheessa Mikko Leppilammeksi sen perusteella, että pakkohan sen on olla mukana tässäkin ohjelmassa.
Yksi parhaimmista asioista tällä kaudella oli Christoffer Strandbergin tulo panelistiksi. Hän on positiivinen, hyväntuulinen, karismaattinen, iloinen kaveri. Ensi kaudeksi Jenni Kokander olisi vaihdettava, hän on erittäin ärsyttävä jatkuvine huutamisineen ja hölöttämisineen. Uusivuori ei ole suosikkijuontajiani, mutta voi kyllä jatkaa tässä ohjelmassa.
Minä aloin katsoa sitä Usan masked singeriä, joka katsomoon oli tullut. Miten ihana onkaan katsoa panelisteja jotka eivät lässytä kuin päiväkotilapsille! He jopa vaikuttavat siltä, että arvelevat ihan tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Uusivuori huutaa ihan yhtä paljon kuin muutkin juontajat. Tässä ohjelmassa on niin tiukka aikataulu, ettei hänellä ole aikaa tuoda itseään esille.
Tämä oli viihdeohjelma, jolla ei ole mitään tekemistä Koskelan surmatyön kanssa. Niiden vertaaminen on erittäin kummallista.