Masked Singer Suomi kausi 2 Official
Alkaa tänään hahmojen esittelyllä:
Kommentit (10902)
Pakkanen on Jare Tiihonen tai Jarno Laasala
Hiirulainen on Merja Larivaara
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mtv3 juuri ilmoittanut että uusi kausi on tulossa keväällä 2021 :)
Eli ensi vuonna varmaan laitetaan suomalaiset puhumaan myös espanjaa yms, ja laitetaan naiset kuulostamaan miehiltä? Eipä tarvitse katsoa!
Niin ja julkkisten sijaan voitaisiin laittaa osallistujiksi vain taviksia, niin ei olisi niin helppo arvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maikkari ja Leppilampi nyt syyllistyivät niin hirveään rikokseen tässä kielellä harhauttamisessaan, että oli ihan täysin mahdotonta löytää oikeaa hahmoa kaiken valheen takaa, niin kuinka kuitenkin aika moni tunnisti jo ohjelman alkujaksoista asti Leppilammen? Kannattaisiko suhtautua avoimesti kaikkiin vaihtoehtoihin ja ymmärtää ohjelman luonne. Kuten joku jo sanoi, ulkomaan versioissa tällaiset harhautukset ovat ihan normaaleja. Ja Pakkanenhan ei missään vaiheessa sanonut olevansa ulkomaalainen, se on ihan jokaisen omaa kuvitelmaa. Itse ainakin odottaisin jatkossa vielä enemmän harhauttamista. Suomi on kuitenkin pieni maa ja julkkiksia sen verran rajallinen määrä, että kovin helpoksi menisi, jos heti kättelyssä kerrotaan, että oon juontanut ttk- ohjelmaa ja asun Westendissä.
Leppilammen "tunnistajat" saa pettyä tänä iltana🙊😜
Todellakin! Hitto, että tulen nauttimaan illan showsta ja leukojen loksahduksesta kun selviää kuka Pakkanen on. Minulla on varma tieto, kaikki vihjeet sopivat niin hyvin ja puolestakaan niistä ei ole puhuttu täällä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuka Pakkanen on, mutta 100% varmuudella ei puhu äidinkielenään englantia. Tekee satunnaisesti sellaisia hassuja lausunta"virheitä" etenkin konsonanteissa, ettei yksikään äidinkielenään englantia millään murteella puhuva ikinä lausuisi niin.
Pakkanen Mikko Leppilampi
Hiirulainen on Jarkko Tamminen
Tohtori on Marco Hietala
Nämä kappaleet kuullaan kauden viimeisessä jaksossa
Finalistit
Peto on irti
Säv. & San. Aku Rannila, Saara Törmä, Jurek, Kalle Lindroth, Antti Tuisku
Pakkanen
My Heart Will Go on
Säv. James Homer San. Will Jennings
Tohtori
Everybody (Backstreet’s back)
Säv. & San. Denniz Pop, Max Martin, Martin Sandberg
Hiirulainen
A Natural Woman
Säv. & San. Gerry Goffin, Carole King, Jerry Wexler
semmonen huomio että finalistit laulaa suomalaisen biisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi juuri kielellä hämääminen menee teillä rajan yli?
Esimerkiksi Susannalle oli laitettu pukuun pyöristäviä ja hämääviä muotoja, joidenkin hahmojen pituutta on lisätty, Hiirulainen on antanut ymmärtää olevansa nainen, Krista väitti olevansa hillitty introvertti...
Mutta vasta Pakkasen kielellä hämääminen saa kupin nurin. Miksi juuri se on ongelma? Minä en tajua. 🤔
Siksi, että kaikkien kohdalla hämätään puvulla ja se on ohjelman ideakin. Puvulla huijaaminen ei myöskään tee vaikutelmaa, että yksi osallistuja on toisista ratkaisevasti erilainen suosionsa ja kuuluisuutensa suhteen. Eikä niistä Kristan vääristä vihjeistäkään pidetty, mutta ne nyt vain eivät saaneet yhtä suurta huomiota, koska Taikahatun henkilöllisyydelle ei ollut kovin suuria odotuksia.
Minua kyllä hämmästyttää, miten näin monelle on täysin mysteeri, miksi kansallisuuden hämääminen on suurempi juttu kuin vyötärönympäryksen hämääminen. Jos menet vaikka työpaikkasi pikkujouluihin, kumpaanko pettyisit enemmän
a) siihen, että ulkomaalaiseksi julkkikseksi mainostettu esiintyjä onkin se markkinointiosaston Markku vai
b) siihen, että kotimaiseksi introvertiksi esiintyjäksi mainostettu esiintyjä onkin kotimainen ekstrovertti.
Huono vertaus, koska Pakkanen ei ole missään vaiheessa väittänyt olevansa ulkomaalainen. Pakkanen nyt vain on_hahmo_, joka puhuu englantia, ominaisuus siinä missä mikä tahansa muukin.
Kristankin äidinkieli on ruotsi ja iso osa identiteettiä, mutta hän puhui suomea, itselleen toissijaista kieltä. Samoin tekee nyt luultavasti Pakkanen. Ihan reilua minusta.
Tämä on myös eräs epäkohta tässä kieliasiassa. Jos kyseessä on vain luotu hahmo, miksi hahmon nimi sitten on suomalainen? Tämä luo vielä oletuksen, että henkilö haluaisi osallistua ohjelmaan suomen kielellä, mutta ei vain valitettavasti osaa, ja halusi kuitenkin edes suomenkielisen nimen. Olisi helpompi ymmärtää tämä kieli vielä osana hahmoa, jos hahmokin olisi joku Freezer.
Tuo oletus ei päde kaikkiin, sillä esimerkiksi itse oletan, että nimi Pakkanen nimenomaan viittaa suomalaiseen henkilöön. Mutta arvauksia nämä ovat meillä molemmilla, emme voi vielä tietää.
Oletan myös, että jos nimi olisi Freezer ja hahmo puhuisi englantia, niin entistä enemmän syytettäisiin harhaanjohtamisesta, jos sieltä paljastuisi Leppilampi tai joku muu suomalainen. Mutta olemme tästä asiasta selvästi eri mieltä, ja kyllähän maailmaan mielipiteitä mahtuu. :)
Mitä jos hänellä on suomalaisia sukujuuria, tai hän vain yksinkertaisesti pitää suomen kielestä? Moni ulkomaalainen pitää kieltämme hyvinkin eksoottisena ja miellyttävänä :)
Todella outo kyllä se hänen lausumisensa, kun lausuu nimensäkin ylimääräisellä h:lla ("Pakhanen"). Mystistä! Mutta samaa mieltä tuon kanssa, että ulkomaalainen voi yksinkertaisesti vain pitää kielestämme.
Vai onko tahallista? Kuulostaa Robin Packalenilta. Miksei hän voisi olla ”Pakhanen”?
Hei.
Te jotka olette noissa Pakkasen esityksissä kuulleet Leppilammen: linkkaisitteko tänne rinta rinnan jonkun Pakkasen esityksen ja YouTubesta jonkun Mikon biisin tai pätkän, jossa kuulostaa samalta? Päästäisiin muutkin kuulemaan, jotka ei Mikon uraa ole erityisemmin seuranneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maikkari ja Leppilampi nyt syyllistyivät niin hirveään rikokseen tässä kielellä harhauttamisessaan, että oli ihan täysin mahdotonta löytää oikeaa hahmoa kaiken valheen takaa, niin kuinka kuitenkin aika moni tunnisti jo ohjelman alkujaksoista asti Leppilammen? Kannattaisiko suhtautua avoimesti kaikkiin vaihtoehtoihin ja ymmärtää ohjelman luonne. Kuten joku jo sanoi, ulkomaan versioissa tällaiset harhautukset ovat ihan normaaleja. Ja Pakkanenhan ei missään vaiheessa sanonut olevansa ulkomaalainen, se on ihan jokaisen omaa kuvitelmaa. Itse ainakin odottaisin jatkossa vielä enemmän harhauttamista. Suomi on kuitenkin pieni maa ja julkkiksia sen verran rajallinen määrä, että kovin helpoksi menisi, jos heti kättelyssä kerrotaan, että oon juontanut ttk- ohjelmaa ja asun Westendissä.
Todellakin! Hitto, että tulen nauttimaan illan showsta ja leukojen loksahduksesta kun selviää kuka Pakkanen on. Minulla on varma tieto, kaikki vihjeet sopivat niin hyvin ja puolestakaan niistä ei ole puhuttu täällä.
Mitä iloa te saatte tällaisella "minäpäs tiedän" lällättelyllä. Luuletteko, että kukaan oikeasti uskoo teidän tietävän yhtään mitään, jos ette sano nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Minä lukitsen Janne Katajan.
Lukitse mielummin Kokander vaikkapa siivouskomeroon ohjelman ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka mistäkin tykkää, mutta itselle on yök, jos paljastuukin joksikin Ron Mossiksi (tervemenoa 90-luvulle!) tai puolituntemattomaksi länsinaapurin Ola Saloksi, vain koska pitää olla ulkkis. No ei tarvitse. On nyt takerruttu siihen englannin kieleen kuin piru raamattuun. Ei siinä, ilahtuisin toki Persbrandista tai Clooneysta, mutta yhtä lailla taitavasta suomalaisesta, vaikka olisikin Leppilampi. Voisitte muuten lakata käyttämättä lapsellisia nimenmuunnoksia, törkeää käytöstä hänen vihaajiltaan. En ole fani itsekään, muttei hän ärsytäkään. Eivät juontajat, näyttelijät & ylipäätään lahjakkaat esiintyjät Suomessa ole mikään loputon ämpäri mistä aina ottaa uusia naamoja tilalle-ennenkuin uusi sukupolvi kasvaa, sellaista se on. Hieno hahmo, ja hyvin vedetty.
Juuri näin. Enpä ole huomannut, että muita finalisteja tai finalisteiksi arvailtuja nimiteltäisiin näin rumasti. Käytöstavat kunniaan.
Leppilampea näemmä inhotaan perisuomalaisesti kadehtien: liian komea, rikas, lahjakas ja menestynyt.
Eikös hänen elämänsä pitänyt olla traagista, kerta hän on Pakkanen? xD
Hah xD Näillä nämä mielipiteet vaihtuvat useammin kuin Sofialla tai Maisalla siipat!
Miksi vastailet itsellesi..?
Pakkanen = Halla. Mikko Leppilampi on yksi puuhamiehistä Hyrynsalmen Ukkohalla Resortin takana...
Vierailija kirjoitti:
Aku Louhimies tai Jasper Pääkkönen
Tämä se olisikin jos sieltä paljastuisi Louhimies, joka tuijottaisi Veitolaa kalansilmillään.. eikä sanoisi sanaakaan.. suu aukeaisi ja sieltä työntyisi esille piitkä kieli..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa te saatte tällaisella "minäpäs tiedän" lällättelyllä. Luuletteko, että kukaan oikeasti uskoo teidän tietävän yhtään mitään, jos ette sano nimeä.
Antaa trollin trollata rauhassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekin tietäisitte, jos osaisitte yhtään käyttää järkeänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka mistäkin tykkää, mutta itselle on yök, jos paljastuukin joksikin Ron Mossiksi (tervemenoa 90-luvulle!) tai puolituntemattomaksi länsinaapurin Ola Saloksi, vain koska pitää olla ulkkis. No ei tarvitse. On nyt takerruttu siihen englannin kieleen kuin piru raamattuun. Ei siinä, ilahtuisin toki Persbrandista tai Clooneysta, mutta yhtä lailla taitavasta suomalaisesta, vaikka olisikin Leppilampi. Voisitte muuten lakata käyttämättä lapsellisia nimenmuunnoksia, törkeää käytöstä hänen vihaajiltaan. En ole fani itsekään, muttei hän ärsytäkään. Eivät juontajat, näyttelijät & ylipäätään lahjakkaat esiintyjät Suomessa ole mikään loputon ämpäri mistä aina ottaa uusia naamoja tilalle-ennenkuin uusi sukupolvi kasvaa, sellaista se on. Hieno hahmo, ja hyvin vedetty.
Juuri näin. Enpä ole huomannut, että muita finalisteja tai finalisteiksi arvailtuja nimiteltäisiin näin rumasti. Käytöstavat kunniaan.
Leppilampea näemmä inhotaan perisuomalaisesti kadehtien: liian komea, rikas, lahjakas ja menestynyt.
Eikös hänen elämänsä pitänyt olla traagista, kerta hän on Pakkanen? xD
Hah xD Näillä nämä mielipiteet vaihtuvat useammin kuin Sofialla tai Maisalla siipat!
Miksi vastailet itsellesi..?
Mistä niin päättelet? Eiköhän meitä ole ketjussa aika monta, ketkä käyttää samanlaisia hymiöitä?
- Tuo kenelle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa trollin trollata rauhassa :)
Sorry että tuotan pettymyksen, mutta en ole trolli.
Vierailija kirjoitti:
Hei.
Te jotka olette noissa Pakkasen esityksissä kuulleet Leppilammen: linkkaisitteko tänne rinta rinnan jonkun Pakkasen esityksen ja YouTubesta jonkun Mikon biisin tai pätkän, jossa kuulostaa samalta? Päästäisiin muutkin kuulemaan, jotka ei Mikon uraa ole erityisemmin seuranneet.
Kuuntele Pakkasen Lose yourself ja sen jälkeen ihan mikä tahansa pätkä jossa Leppilampi puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Hei.
Eli ensi vuonna varmaan laitetaan suomalaiset puhumaan myös espanjaa yms, ja laitetaan naiset kuulostamaan miehiltä? Eipä tarvitse katsoa!